Ryg og holdning


MaximusMaximus
 Share

Recommended Posts

Hey yall

Jeg læste en god artikel den anden dag omkring weakpoints osv, og prøvet en Romanian deadlift bare med meget bredt greb. Den kunne jeg li da der var god statisk arb for midt traps. (i forhold til normal greb).

Jeg læst også omkring rack pulls, jeg vil gerne lave øvelser der hjælper min holdning og tænkte om den er nødvendig? Jeg er godt klar over alle rygens muskler skal trænes, men tænkte om rack pulls var nødvendig da deadlift/Romanian deadlift er ala det samme ca, bare med større rom. Eneste fordel i rack pulls er at mere vægt kan kommes på da rom er mindre.

Ville lige høre omkring erfaring med rack pulls eller andre holdnings forberedende øvelser.

Øvelser jeg bruger til ryg:

B.o.r

Romanian deadlift

upperback row

Lat pulldown (div greb)

Straight seated row

Rev flyers

Overvejer

Rack pulls

Face pulls

Thanks.

Link to comment
Share on other sites

It depends. Fortæl hvilke problemer du har med din kropsholdning og vi kan hjælpe.

Har tendens til at synke lidt sammen og skuldrene trækker frem + et pænt lænde svej (schuermann) jeg er meget inde i hvad der er godt og skidt for min ryg afh til træning og udstrækning. Har læst omkring det og træne en del år. Det har også hjulpet men kan altid få mere ud af træningen ikke sandt. :xmas:

Jeg er klar over hvad der skal strækkes ud og trænes, og søger lidt råd bla omkring rack pulls godt/skidt?

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Har tendens til at synke lidt sammen og skuldrene trækker frem + et pænt lænde svej (schuermann) jeg er meget inde i hvad der er godt og skidt for min ryg afh til træning og udstrækning. Har læst omkring det og træne en del år. Det har også hjulpet men kan altid få mere ud af træningen ikke sandt. :xmas:

Jeg er klar over hvad der skal strækkes ud og trænes, og søger lidt råd bla omkring rack pulls godt/skidt?

Hvis du har styr på hvad der skal strækkes og trænes og har dine issues under kontrol, hvordan kan det så være at du stadig er svajrygget og stadig synker sammen i skuldrene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share