Træning med heste?


Michael 41
 Share

Recommended Posts

Hej folkens

Jeg har lige et spørgsmål, jeg godt kunne tænke mig at få opklaret. Det hele går ud på at jeg gennem mange år har kørt med travheste stortset hver dag, disse heste styrer man med tøjler eller liner, når man så kører med heste så kan de godt finde på at trække ekstra hårdt i disse tøjler (tøjlerne går op til et bid i munden) det hesten gerne vil er at løbe hurtigere eller bare er "gal" som det hedder på trav jargon. Men da man ikke er interesseret i en hurtig løbende hest (til træning ihvertfald:-) så bliver man nød til at holde hesten ved at trække hårdt tilbage i tøjlerne og så holde dem der, enten til man er færdig med træningen eller hesten slapper af. Det er utrolig hårdt at køre med sådan nogle heste, ens arme og ryg er virkelig ømme bagefter.

Så det jeg undrer mig over er hvad for en slags træning det er? Det kan i styrketræning sammenlignes med en Rowing maskine med 100 kg, man så sidder oprejst og holder med bøjede arme i rigtig lang tid. Hvis jeg skulle komme med et ydmygt bud på hvor meget sådan en hest kan trække i munden, så ville jeg skyde på mindst 100 til 150 kg, baseret på netop rowing maskine træning.

Min far har kørt heste siden midten af tresserne og jeg har set ham styrer selv de mest vildeste heste med relativ lettelse. Så det må da give noget funktionel styrketræning. Jeg poster lige et billede af hvordan det ser ud, så i lige får en visuel ide om det.

post-17476-1198246321.jpg På forhånd tak...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share