Nupo


Bayliss
 Share

Recommended Posts

Hej alle, og godt nytår ! :smile:

Efter lige at have set noget af aftenshowet på DR1, har jeg lige et par spørgsmål. Der var en ernæringsekspert (kan dog ikke lige huske hans navn, så ved ikke om det var en "fupmager"/selvudnævnt-ekspert)

Han mente at Nupo-pulver-måltidserstatning var en ganske fin ting at køre i en periode for at opnå et hurtigt vægttab, men som han også forklarede, så kan man selvf. ikke leve af pulver hele livet, og der jo nok var en grund til at man var blevet overvægtig, og at man også skulle ligge kosten om.

Jeg er selv 180 og vejer nu 92-94 kg, og har ligget stabilt på det i et stykke tid, spiller fodbold min. 3 gange om ugen (fra feb.-nov.), og styrketræner 2 gange om ugen i de resterende måneder. Desuden får jeg af og til mig selv lokket ud på landevejene, når det ikke er SÅ koldt som lige i øjeblikket.

Mit spørgsmål går på om jeg med fordel kan bruge Nupo i en måneds tid, hvor det skal erstatte alle måltider, undtagen aftensmad (som er sund), og tabe mig lidt mere af den vej ?

Jeg er godt klar over at det på ingen måde er nogen "mirakel-kur", hvor jeg overnight kommer til at ligne Brad Pitt, men for at være ærlig, så er jeg er jeg sgu så doven at jeg tit springer måltider over, og generelt ikke gider stå lang tid i køkkenet for at lave nogle sunde ting.

så ja, kan jeg være på Nupo-kuren i en måneds tid, for derefter at vende tilbage til min normale (sunde) kost, uden at blive ramt af yoyo-effekten ?

vh.

Mark

Link to comment
Share on other sites

Det sidste er jeg ikke klog nok til at udtale mig om.

Men en hel måned på nupo - yrk, siger jeg bare. Det bliver da kedeligt ud over alle grænser og da det ikke er den varige løsning synes jeg ikke du skal trække den så længe før du slår over i mere normale madvaner.

NUPO er uden tvivl fint til at kickstarte et vægttab og evt. skubbe det igang igen hvis det undervejs skulle gå i stå i længerevarende tid.

Jeg har selv hilst på NUPO med udemærket resultat. Imens. Men hvis man bagefter vender tilbage til de gamle spisevaner er det forgæves, så personligt vil jeg foreslå at du hurtigt finder et spisemønster som giver et roligt vægttab - evt. efter en kort NUPO-kickstart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share