Cutte/kost program


Lasse_Far
 Share

Recommended Posts

Min plan er, at jeg gerne vil se defineret ud.

Det er ligegyldigt om jeg kan tage 200kg bænkpres osv., bare jeg er markeret. Dog stadig en stærk krop.

Lige pt. er min fedt procent lidt for høj. Har en six pack, dog ikke så tydelig som den kunne være.

Min egen fremgang til at miste fedt og bibeholde muskler: HST program og svømning to gange om ugen. Og så roning eller spinning én gang, hvis jeg har tid. Og altid lidt kondi til opvarming.

Lige et ekstra spørgsmål, behøves jeg også kondi efter styrketræning? Først varme op med lidt kondi og så styrke.. Så er der jo 2-3 andre dage om ugen (svømning, roning/spinning) hvor der er semi-til-hård kondi..

Kosten ser således ud:

Morgenmad: havregryn med skummet eller minimælk. Nogen gange en banan eller et æble også.

Frokost: Rugbrød med diverse pålæg. For det meste leverpostej, hvilket umiddelbart lyder forkert i mine ører.

Aftensmad: Få ris/kartofler med en del kylling og ofte grøntsager til. 1-2 gange om ugen andet kød.

Vil helst ikke leve af flere måltider om dagen, selvom det dog er anbefalet, da jeg ikke gider gå meget op i kosten.

- Så, spiser forholdsvist sundt, drikker ikke vildt meget alkohol, får nok søvn og træner -

Vejer pt. 59kg og er 170cm høj.

Så ville dette være et udmærket approach til et "amatør-cutte program"?

Link to comment
Share on other sites

Kosten ser således ud:

Morgenmad: havregryn med skummet eller minimælk. Nogen gange en banan eller et æble også.

Frokost: Rugbrød med diverse pålæg. For det meste leverpostej, hvilket umiddelbart lyder forkert i mine ører.

Aftensmad: Få ris/kartofler med en del kylling og ofte grøntsager til. 1-2 gange om ugen andet kød.

Vil helst ikke leve af flere måltider om dagen, selvom det dog er anbefalet, da jeg ikke gider gå meget op i kosten.

Lige et par hurtige betragtninger:

Morgenmaden ser fin ud, men synes det til frokosten kunne det være en god idé med nogle grøntsager. Rugbrød er fint, men leverpostejen kunne med fordel skiftes ud til et mere lødigt pålæg :smile: Det kunne eksempelvis være tun, laks, hellefisk eller andet. Er selv holdt op med at spise ret meget kødpålæg som leverpostej, roastbeef, rullepølse etc. pga. den øgede kræftrisiko, men i mindre mængder er det sikkert ok.

Aftensmaden virker også ok.. de 1-2 gange du spiser noget andet end kylling, så var det måske en idé med noget fed fisk, da du ikke rigtigt får noget sundt fedt i din kost. Alternativt kunne du supplere kosten med et kosttilskud med sunde fedtsyrer.

.. og så ville det være en god idé med flere måltider, men det nævner du jo selv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Min plan er, at jeg gerne vil se defineret ud.

Det er ligegyldigt om jeg kan tage 200kg bænkpres osv., bare jeg er markeret. Dog stadig en stærk krop.

Lige pt. er min fedt procent lidt for høj. Har en six pack, dog ikke så tydelig som den kunne være.

Min egen fremgang til at miste fedt og bibeholde muskler: HST program og svømning to gange om ugen. Og så roning eller spinning én gang, hvis jeg har tid. Og altid lidt kondi til opvarming.

Lige et ekstra spørgsmål, behøves jeg også kondi efter styrketræning? Først varme op med lidt kondi og så styrke.. Så er der jo 2-3 andre dage om ugen (svømning, roning/spinning) hvor der er semi-til-hård kondi..

Kosten ser således ud:

Morgenmad: havregryn med skummet eller minimælk. Nogen gange en banan eller et æble også.

Frokost: Rugbrød med diverse pålæg. For det meste leverpostej, hvilket umiddelbart lyder forkert i mine ører.

Aftensmad: Få ris/kartofler med en del kylling og ofte grøntsager til. 1-2 gange om ugen andet kød.

Vil helst ikke leve af flere måltider om dagen, selvom det dog er anbefalet, da jeg ikke gider gå meget op i kosten.

- Så, spiser forholdsvist sundt, drikker ikke vildt meget alkohol, får nok søvn og træner -

Vejer pt. 59kg og er 170cm høj.

Så ville dette være et udmærket approach til et "amatør-cutte program"?

Du vejer 59kg og er 170cm høj, der kan ikke være meget muskelmasse på dig så? Og hvis du yderligere vil cutte, så kommer du da til at ligne en udsulte auschwitz-fange.

Få styr på din kost, virker til du ved hvad der skal til. Find dit ligevægtsindtag, det ligger på ca 2200-2600, smid 500kcal oveni (sunde kalorier) og gain så ligeså stille lidt vægt i form af muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Fortår ikke ideen ba at køre HST, som er et masseprogram, når målet er et cut = kalc. underskud?

Derudover, vil jeg da os mene, at med den højde og vægt, er det bedre at gaine nogle kg på skroget :P

Hvis programmet er godt til at bygge masse i energioverskud, så må det vel også være ganske ok til at holde på massen i underskud. Man må så bare tage højde for den lavere restitutionsevne man nu har under cut og tilpasse programmet derefter.

Ud over det er jeg selvfølgelig enig i at det virker underligt at cutte med det udgangspunkt. Der skal gerne være en form at cutte ned til, så at sige. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Altså.. Pointen er, at jeg har synlige muskler/ok muskelmasse. Der er bare lidt for meget fedt. Så jeg cutter hurtigt (så hurtigt som man nu kan) ned, og ændrer derefter min kost.

Og fisk: jeg er ikke så meget nede med fisk.. Kun tun og laks.

Og essentielle fedtstoffer - hvor kan jeg købe det? Og hvilke er det?

Link to comment
Share on other sites

Hvis programmet er godt til at bygge masse i energioverskud, så må det vel også være ganske ok til at holde på massen i underskud. Man må så bare tage højde for den lavere restitutionsevne man nu har under cut og tilpasse programmet derefter.

Det lyder sådan set et eller andet sted fornuftigt nok, men er det noget du kan komme med lidt mere videnskabligt baggrund for?

Ikk fordi jeg ikk tror at det kan passe, kunne bar godt tænke mig at høre hvordan og hvorledes :o))

Man må da gå ud fra, at når man er i de sidste uger af HST, der hvor det virkeligt trækker tænder ud, så kræver det lidt mere at holde på massen, og derfor vil det nedbryde når man allerede i forvejen er i underskud i kalc. eller tagerjeg helt fejl der? :P eller kan det ekstra måske kræver, hentes ved lidt ekstra restitutionstid evt.?

Link to comment
Share on other sites

10hi f9z.

Moos søde ven, grunden til at der står Cutte/(skråstreg)kostplan i overskriften, er, som jeg også selv har været lidt inde på, at jeg gerne vil smide lidt fedt og dermed få en lavere fedt procent (cutte episoden), og generelt få at om min kost er i orden.

Desuden blev din ustyrligt morsomme joke brugt af en anden før dig.

Edited by Lasse_Far
Link to comment
Share on other sites

Du vil tilsyneladende gerne ligne en anoretisk somalier i KZ-lejr, så det eneste du kan gøre er at prøve en Stimorol-kur. Virkningen er garanteret.

Det var dog noget forfærdeligt mærkeligt noget at skrive. Hvad med ikke at poste medmindre du har noget ordenligt at poste?

Til Lassefar vil jeg også mene du nok hellere burde fokusere på at få mere muskelmasse. Som MaxPower siger så plejer man at cutte ned til en "form" så at sige. Jeg har jo set hvordan du ser ud, og der er noget, men det kan jo altid blive bedre. Du vil heller ikke komme til at se særligt "markeret" eller "Tonet" eller hvad fanden du kalder det ud hvis du ikke har specielt meget muskelmasse, du vil bare komme til at se tynd ud. Så jeg ville umiddelbart hvis jeg var dig begynde at bulke lidt.

Mht din kostplan ser den efter min mening ikke helt optimal ud. Synes godt der kunne være noget mere sundt fedt og evt 1 eller 2 måltider mere. Du kunne f.eks. suplere med nogle nødder som giver gode sunde fedstoffer eller lign.

Mvh Gunni!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo individuelt hvordan man er opbygget så at sige. Jeg mener at have hørt incognito sige noget med at man godt kunne tage muskelmasse på og tabe fedt samtidig i begynderfasen, men hæng mig ikke op på det.

Hvis jeg var dig ville jeg bare køre den sikre måde, hold dig på et energioverskud, tag nogle kilo på og tab derefter fedtet. Du har jo hele 6 måneder til at nå det på hvis det er en fed sommerform du vil opnå :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jeg har ikke lige set hvor der står din vægt/højde, men hvad er din fedt% mv. for der kan da ikke være meget fedt på 59kg/170cm...

hvis du ikke kan se maven, så er det ikke fedt%'s skyld men manglende muskelmasse imo.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share