Styrketræning uden mad?


Tina
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at det ikke er optimalt at træne på en tom mave, men hvis man ikke spiser ret meget på en dag er det vel ikke ens betydning med man ikke skal træne?

Så er mit spørgsmål hvor meget, lidt får jeg ud af træningen hvis jeg ikke spiser særlig meget?

Har læst et ligende indslag, men er ikke som sådan interreseret i muskelmasse, men snarer at strammes op hist og pist.

Min kost for i dag vil se nogenlunde sådan ud før jeg skal træne (ca. 15.30)

Et halvandet rundstykke med pålægschokolade (kl 7.30-8.00)

2 bananer ( formiddag)

Derudover vil jeg drikke en masse kaffe, vand og matilde. Regner med en matilde lige før jeg skal træne og en proteinting lige efter træning.

Vil jeg spilde min træning med denne "kost"? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Det afgørende for at få noget ud af træningen er, at du får tilstrækkeligt med protein. Hvis ikke det er tilfældet får du i bedste fald ikke noget ud af træningen og i værste fald nedbryder du muskler uden at give kroppen mulighed for at bygge dem op igen.

Halvandet rundstykke med pålægschokolade som morgenmad er derfor ret værdiløst. Ingen næring af nogen art, men kun fedt og sukker. Skift det ud med en portion Cheasy 0,1%.

Bananerne er OK, og det samme med Mathilde. Om det er tilstrækkeligt kan man ikke sige noget om, da det også afhænger er hvad du spiser efter kl. 15:30 samt af hvordan og hvor hårdt du træner. Men som tommelfingerregel ved styrketræning som slankekur, så sørg for at få tilstrækkeligt protein og skær så ned på primært fedt og sekundært kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Det var altså også kun til morges det med rundstykket, det er ikke hverdags kost, men den hurtigste løsning.

Skal ikke tabe mig, men bare strammes op til en atletisk krop.

Men tak for svaret. Har jeg forstået det korrekt at hvis jeg spiser f.eks en portion havregryn med et par æg til efter træning, tager det ikke speciel "skade" at jeg ikke får andet før træning?

Træner stort set altid så jeg presser mig selv til det yderste. 5 rep 8-12 gentagelser.

Link to comment
Share on other sites

I dag stod jeg for sent op til at kunne tage noget mad med på arbejde, og jeg bliver nødt til at tage direkte ned at træne, for jeg skal på arbejde senere i aften.

Det er sjældent det sker at jeg spiser så dårligt (lidt) men til tider laver jeg for mange aftaler, men vil nødig lade det gå ud over min træning, da jeg er 100% motiverede for at træne i øjeblikket.....så længe det varer :dontgetit:

Link to comment
Share on other sites

Tina> dine madvaner er direkte skadelige for dig. Enhver fremgang du får med din træning og vægttab kan nærmest kun ske på trods af dine madvaner og ikke på grund af dem. Du får kort sagt for meget af alt muligt soom du ikke har brug for mens du får alt for lidt af en masse ting du burde have.

I modsætning til hvad mange åbenbart går rundt og tror, er det ikke smart kun at spise meget lidt når man skal tabe sig, og da slet ikke hvis man ønsker at bygge masse.

Link to comment
Share on other sites

Det der med at få en atletisk krop.... der er ikke noget der hedder at blive "strammet op", det hele går ud på at ha' lidt muskler og lav fedt %.

Du skal helt sikkert spise noget mere protein.

Nu ved jeg ikke hvor høj du er og hva' du vejer og har ingen idé om pigers energi niveau generelt... ikke andet end den er lavere end mænds.

Morgenmad: Havregryn m. mælk + banan

Mellemmåltid: En youhurt (Cultura eller noget)

Frokost: En sandwich med kød pålæg... skinke eller kyllinge rester.

Inden træning: Du har måske adgang til sodavand på arbejdet? Eller noget andet med hurtige carbs.

Efter træning: ½ liter cacao

Aftensmad: Noget lækkert

Evt. noget et par timer efter aftensmaden.

Så er du tem'lig godt dækkert ind, din krop får en jævn strøm af energi hele dagen og du undgår at komme i katabolsk tilstand.

En anden lækker finesse ved mange små måltider er at din forbænding hele tiden holdes i gang.

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy>

Jeg er godt klar over jeg skal have bedre styr på mine madvaner, men i dag er også mere end undtagelse end en regel ang. føde, men jeg ville lige forhører mig omkring, da jeg ikke kan nå at spise noget før jeg skal træne.

Og jeg gentager lige mig selv, jeg træner ikke for at direkte tabe mig (det er det mindste af det hele) men for at øge min styrke specielt i rygmusklerne.

Fandt lige en pose peanuts:

Energi 2600kj

Protein 29g

kulhydrat 16g

Fedt 50g :blink:

Er det nogenlunde ud over fedtet, tænkte på at der jo proteiner i, alternativet ville være en fransk hotdog eller ingenting?

Link to comment
Share on other sites

Baardi>

Jeg er ca 169cm, og vægten går jeg ikke så højt op i men den ligger vist omkring 56kg. Jeg aner heller ikke hvor meget pigers energi niveau ligger på, men er heller ikke interesseret i at tælle kalorier, det har jeg simpelthen ikke overskud til.

Men din kostplan lydder overskuelig nok, jeg må til at få rettet op på min madindtagelse.

Burde måske skrive i min log hvad jeg spiser? Har mere tendens til dårlig samvittighed når jeg ved andre har mulighed for at se hvad jeg rent faktisk indtager i løbet af en dag :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ca 169cm, og vægten går jeg ikke så højt op i men den ligger vist omkring 56kg

Så tror jeg ikke at min kostplan til dig er helt ved siden af.

Du vil helt sikkert blive glad for at spise fornuftigt og din atletiske krop vil hurtigere vise sig. :)

PS. Ligegyldigt hvad din kæreste siger, så smid lige nogle billeder om en 6 måneders tid! B)

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige en pose peanuts:

......

Er det nogenlunde ud over fedtet, tænkte på at der jo proteiner i, alternativet ville være en fransk hotdog eller ingenting?

:blink::blink::blink:

WHAT !!!!!!!!!! :w00t::w00t::w00t:

Nu må du sq lige tage dig sammen Tina. Det der er jo sygt. :)

Kosten er simpelthen det vigtigste - og ovenstående er IKKE tilfredsstillende.

:) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke gøre det fordi jarvig eller andre siger det, men fordi du gerne vil opnå dit mål. Det skal være gulerodden, der motiverer, ikke pisken. Jeg tror ikke, de andre har sagt tydeligt nok, ligemeget hvad dit mål er, så er kosten lige så vigtig som din træning.

Det kan også være forklaringen på din manglende gejst efter måneder med træning. Hvis du spiser for lidt/forkert, vil du ikke kunne se resultater, derfor den mistede lyst til at fortsætte.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Vandpyt>

Tak Pyt, jeg er vist ved at fatte hvor vigtig kosten er for min træning, men jeg tror nu egentlig det er meget godt at Jarvig giver mig et gok i nødden, da jeg ærligt indrømmer at jeg nok er en af dem man skal

:poking: lidt til hen ad vejen.

Problemet tidligere ang. min træning var de nok fordi jeg manglede mål med min træning. Min holdning til træning var faktisk tidligere at jeg trænede så jeg kunne spise hvad der passede mig, uden at tage på. Men bare rolig, jeg har ændret holdning nu. Jeg fik rent faktisk tydlige resultater førhen, men var meget uviden dengang. Min interesse for træning er blevet langt større og særlig efter jeg er blevet medlem her. B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share