1 kg om ugen


Skumhest
 Share

Recommended Posts

Jeg har i alle de år jeg har trænet forsøgt at tage på, men som så mange andre har det været meget svært. Nu har jeg efterhånden fået lavet mig et program der ser ud til at virke. De sidste 4 uger har jeg taget et kilo på om ugen..

Jeg synes det virker som meget når jeg ellers aldrig har kunne tage på før. Er det normalt eller fornuftigt eller hvad man nu kan kalde det med et kilo om ugen.. Det ser ikke ud som om at det har sat sig som fedt. Og jeg er også blevet væsentligt stærkere. Det eneste jeg har gjort er at spise mere end jeg plejer.. Så hvis jeg åd som et svin før, så må være som en hest nu.. Måske to heste..

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Har selv haft samme problem - men så begyndte jeg ligeså at æde som en 2-3 mammutter. Men jeg spiser ikke mere end at jeg gainer en 500 gram om ugen.

Jeg vil give Thomas ret i at et kg om ugen er lige i overkanten. Men hvis man ikke gainer overhovedet, heller ikke fedt, så er der kun en vej frem. Mad, mad og mad.

Ofte når folk hævder at de har svært ved at tage på, så er det simpelthen fordi der er for lidt mad der ryger indenbords.

Kan ikke huske det eksakte tal, men så vidt jeg husker går der 3500 kcal til at danne et pund muskler.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Men skal det så være 50 - 50 i protein og kulhydrater eller hvordan?

Det skal være en afbalanceret diæt. Hvis du spiser 2 g protein/kg kropsvægt om dagen - så skal proteinet stadig kun udgøre 15-20 % af din kost.

Der er en hel masse snedige formler der er beregnet på hvor mange kcal man skal bruge pr kg kropsvægt/dag i henhold kropstype, alt efter ens aktivitetsniveau og hvor vidt du skal gaine eller ikke.

Men så bliver det superteoretisk, mere teoretisk end godt er, efter min mening. Så ÆÆÆD en MAAAASSSe mad. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share