bedste opvarmningsøvlser


BlaziN
 Share

Recommended Posts

hej alle!

jeg var lidt i tvivl om, hvor jeg skulle lave et nyt indlæg, men nu blev det altså her.

Jeg skriver, for at spørge jer, hvad der er de bedste opvarmningsøvelser man kan lave, når man skal lave et opvarmningsprogram. Det er kun kroppen, som skal lave disse øveler, og ikke nogle hjælpemidler.

Jeg søger både de bedste opvarmningsøvelser til styrke, løb, gang, hop/sving og (udskrækning).

I løb og gang har jeg tænkt mig lidt, at man løber/går lidt, og så stopper man op og laver nogle hoppe eller svingøvelser, og så går/løber man vidre.

i styrke delen, har jeg tænkt på lidt armstrækkere, rygstrækkere, mavebøjninger, body weight squat, hvor man måske blev der nede i et stykke tid og så køre ud til siderne, og så måske nogle jump squats.

i hop og sving delen, da har jeg tænkt mig at lave 2 hop, og så skovskiderstilling, og resten er jeg lidt blank på. Jeg har en mere, hvor man går ned og svinger frem og tilbage, så går man op og svinger 2 gange. Det er den som gymnaster nogle gange laver i serier.

Har i nogle ideér til dette emne, så bare skriv, jeg bider ikke:P

på forhånd tak

EDIT: denne tråd skulle nok have været under træningsprogrammer

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
slet ingen der har nogle gode øvelser, de vil ud med?

Prøv dog at google lidt...............sidst ville du have viden om doms og udstrækning. Det tog mig under et minut at finde.............måske du selv kunne bruge lidt tid på selv at finde relavant stof. :sneaky2:

Så lad gå da: http://www.dansklf.dk/multimedia/OpvarmningLarge.mov

Edited by romeren
Link to comment
Share on other sites

Prøv dog at google lidt...............sidst ville du have viden om doms og udstrækning. Det tog mig under et minut at finde.............måske du selv kunne bruge lidt tid på selv at finde relavant stof. :sneaky2:

Så lad gå da: http://www.dansklf.dk/multimedia/OpvarmningLarge.mov

Jeg vil gerne lige forsvare mig lidt. Det jeg ville have sidst, ja det kunne jeg godt selv havet fundet, men som jeg skrev i den tidligere tråd, havde jeg travl, og ikke havde tid til at finde det.

Jeg synes at du lige er en tant for aggressiv her. Jeg ville mene, at du i stedet for at have skrevet jeg skulle prøve at google lidt, skulle have skrevet det i den tidligere tråd, da jeg synes det ville være meget nemmere at finde info om.

Og ja! jeg kan sagtens google på dette her emne, og har da også googlet, men jeg synes ikke jeg fandt noget der var relevant for det jeg søger. Jeg kan sagtens finde opvarmningsøvelser, men Jeg søger de bedste. Dette synes jeg er svært at finde, så derfor skrev jeg her på mol, i min forhåbning om at der var nogle søde personer, der enten ville give svar fra deres personlige erfaring, eller andre ting, som ville være til gavn for mig, i stedet for dette nyttesløse link du giver mig.

EDIT: jtr: Ja det er til gymnasiet

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

sjipning er del af ethvert fantastisk opvarmningsprogram

Enig, men nu er der desværre ikke udstyr til rådighed.

Alle står på linie:

100 hop på stedet (Altid sjovt hvis nogen af pigerne har glemt sports BH)

10 walking lunges (knæet skal næsten ned at røre) fremad, 10 baglæns

10 sidelæns squats (helt i kælderen) ud, 10 hjem

10 kneepulls (træk knæet op til brystkassen vha. armene, helt op på tæer, skift side) 10 ud, 10 hjem

2 og 2 (eller en ribbe at støtte sig til):

Bensving ligefrem

Bensving til siden

Følg den her til overkrop: http://www.performancemenu.com/resources/e...;exerciseID=159

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share