Hvilken øvelse først?


Olymp
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Da jeg forleden skulle træne bryst, skulle jeg også lige nå at træne ben. Da jeg ikke havde tid til at træne dagen inden.

Nu kom jeg til at tænke på hvilke øvelser jeg burde lave først.

Har SQ eller DL nogen invirkning på øvelserne efterfølgende, jeg tænker på testorsteron eller gør disse øvelser bare en mere træte?

Mvh

Olymp

Link to comment
Share on other sites

Hvilken øvelse der er den bedste som den første har jeg ikke noget endegyldigt svar på - personligt tager jeg benøvelser først, og herefter bryst, og går så konsekvent mod mindre og mindre muskelgrupper.

Hvad jeg dog kan sige dig er at testosteron på ingen måde influerer i det resterende af dit træningspas hvadend du vælger ben eller bryst først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler, at man starter med øvelser hvor man træner benene, eller store øvelser , her tænkes squat og dødløft. fordi lårene og baldemusklerne er de største muskler i kroppen, og aktivere man dem vil der produceres mere vækst hormon inde i kroppen, hvilke er et stort plus for os som vil blive større.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler, at man starter med øvelser hvor man træner benene, eller store øvelser , her tænkes squat og dødløft. fordi lårene og baldemusklerne er de største muskler i kroppen, og aktivere man dem vil der produceres mere vækst hormon inde i kroppen, hvilke er et stort plus for os som vil blive større.

Det er vist ikke noget der er endegyldigt dokumenteret og mest af alt må anses for at være yderst spekulativt.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil gerne yde max i de øvelser som aktiverer musklerne mest og har størst rom.

Så afh. af hvad der trænes, så vælger jeg gerne bænkpres, squat og chin-ups(smaltgreb) først før alle andre øvelser i disse muskelgrupper(trænes der ryg, vælges dødløft som sidst, så der kan holdes fast i grebet på de andre øvelser).

Det er så jeg optimalt kan få udnyttet så meget rom som muligt i begge "ender" til at køre så tungt som styrken tillader, og musklen ikke er udtrættet inden.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

jeg vil gerne yde max i de øvelser som aktiverer musklerne mest og har størst rom.

Så afh. af hvad der trænes, så vælger jeg gerne bænkpres, squat og chin-ups(smaltgreb) først før alle andre øvelser i disse muskelgrupper(trænes der ryg, vælges dødløft som sidst, så der kan holdes fast i grebet på de andre øvelser).

Det er så jeg optimalt kan få udnyttet så meget rom som muligt i begge "ender" til at køre så tungt som styrken tillader, og musklen ikke er udtrættet inden.

Kan ikke helt se logikken her.

1) Dødløft er måske den bedste helkropsøvelse af dem alle. Den takserer kroppen meget hårdt og bør derfor klart ligge som den første øvelse i et træningspas (medmindre der også squattes, så kan der måske argumenteres for at den skal ligge først)

2) Hvis du får problemer med grebet på øvelser der følger efter dødløft kan der være forskellige ting i vejen som du bør ændre på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share