Av mine biceps :(


TheOne-07
 Share

Recommended Posts

Havde trænet ca. 3 år da jeg besluttede mig for en pause som varede ca. 5 måneder. I mandags var jeg så i centeret igen for at give den gas, og giv den gas med biceps træning. Uheldigvis lagde jeg måske ud med for meget. Efter allerede 12 timer fik jeg meget ondt i biceps, og idag kan jeg slet ikke strække armen ud. Og jeg kan tydeligt mærke at det ikke er almindelige DOMS. Skide irriterende - for nu havde jeg endelig genvundet lysten til at bodybuilde :(

Nogle råd? Hvad er der sket med mine biceps? Det er lige i bøjningen af overarmen det gør mest ondt, og så halvt op på selve biceps. Det er på begge arme.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om at det bare er DOMS :) Du har nok bare lagt lidt for hårdt ud. De er fine igen inden for en uge.

Bull, det er hans sener der er blevet for belastet, de har slet ikke været klar til den mængde træning. Du må træne mere konservativt i starten så alle muskler, sener, og knogler kan tilpasse sig træningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft doms 1000 gange i min tid og jeg kan godt mærke det her ikke er standart doms.

Jeg tror jeg har forstrukket eller overbelastet mine sener i hver arm. Hvad skal jeg gøre? Holde dem i ro? Strække ud? Tage til lægen - for fuck det gør nas.

Minder mig om noget jeg gjorde ved mine lægge i sin tid... Bare giv det ro og en nsaid kur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft DOMS en del gange ... men da jeg et par år tilbage startede med træne hårdt fra den ene da til den anden med en del biceps øvelser vågnede jeg også op med mine arme sammentrukkede, uden overhovedet, på nogen måde, at være i stand til at strække overarmen - rendte rundt som skipper skræk et par dage hvorefter muskulaturen løsnede sig...

er 99% sikker på det du beskriver der er et anfald af usædvanelig ond DOMS som typisk rammer biceps hårdest hvis man ikke har trænet i lang tid og ligger hårdt ud. Bl.a. er det helt karakteristisk at du ikke kan strække armen ud, at begge arme er involveret og du er øm i selve scenen (biceps aponeurosen). Giv den nu bare 2-3 dage og så lad os snakkes ved igen :bigsmile:

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Lyder i mine ører også bare som en ond omgang DOMS. Har prøvet lidt ala det samme som sortiarius i mine unge år, da jeg skulle battle med en kammerat om hvor mange gange man kunne curle med to 5kgs håndvægte (var flere år før jeg begyndte at træne).

Havde også en uges tid hvor jeg knapt nok kunne bruge armene.. De første par dage kunne jeg end ikke strække dem til 90grader - rimeligt kikset :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share