Fullbody begynderprogram (?)


malin
 Share

Recommended Posts

Jeg skal i gang med noget vægttræning, med henblik på at gaine nogle kilo. Har læst nogle programmer, og er kommet frem til følgende.

Jeg har ca. 2 x 1 time til rådighed ugentligt. Derfor regner jeg med, at det bedste er at køre et fullbody program.

Øvelser:

Bænkpres

Dødløft

Benpres

Biceps db curls

Mavebøjninger m. vægt

Pull-ups

(Squat er udeladt med vilje - der er dårlige muligheder for at squatte i mit center).

Er øvelserne helt i skoven? Duer det overhovedet at starte med frie vægte, som begynder? Jeg er ikke særlig kraftig af kropsbygning.

Hvor mange reps bør jeg køre, og skal jeg sætte mere vægt på i hvert sæt, i samme træningssession?

Nå, det var mange spørgsmål. Håber på noget konstruktiv kritik og nogle tips. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squatte, dødløft m.m

Jeg er selv nybegynder med træning, selv om jeg har været medlem i centret længe. Men jeg kender sgu ikke alle de fine ord som bliver brugt herinde på MOL.

Er der et sted hvor jeg kan se alle betegnelserne som bliver brugt herinde? Så er der også bedre mulighed for mig at deltage i de forskellige diskussioner herinde :w00t:

Se evt. i min logbog. Der kan I se hvilke kedelige ord som jeg bruger. Det er de ord som står på det træningsskema jeg har fået i mit center :baaa:

Edited by NoGoodPunk
Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst om de forskellige øvelser her på MOL, samt på exrx.net. Det giver mig en vis grundviden, men hvad bør jeg være specielt opmærksom på, f.eks. i forbindelse med udførelsen af dødløft? Det er faktisk også den jeg selv er mest bekymret for, da jeg kan tænke, at den kan give rygproblemer.

I det hele taget har jeg været lidt lunken over for, at køre et program primært med frie vægte, som begynder. Men det er der altså ingen problemer i?

Link to comment
Share on other sites