Ryg øvelse med max biceps aktivitet?


MaximusMaximus
 Share

Recommended Posts

Hej der ude.

Som det lyder søger jeg en eller flere ryg øvelser med meget/max biceps aktivitet. Jeg har en ide om at hånd stillingen skal være i ala yates row

eller underhand pulldown Link. for at aktivere biceps godt......?

Er der nogen som har andre forslag til øvelser, teknik, og ikke mindst hvilken rep range der er effektiv? Målet er naturligvis big biceps. Pt venter jeg med isoleret biceps øvelser.

Spank you.

Link to comment
Share on other sites

Hej der ude.

Som det lyder søger jeg en eller flere ryg øvelser med meget/max biceps aktivitet. Jeg har en ide om at hånd stillingen skal være i ala yates row

eller underhand pulldown Link. for at aktivere biceps godt......?

Er der nogen som har andre forslag til øvelser, teknik, og ikke mindst hvilken rep range der er effektiv? Målet er naturligvis big biceps. Pt venter jeg med isoleret biceps øvelser.

Spank you.

man kan ikke få kæmpe bicips hvis at man ikke isolerrer dem, problemet ved at træne en lille muskel gruppe som bicips sammen med ryg f.eks er at den store muskelgruppe æder energien fra den lille muskelgruppe, ens bicips aktivitet ved ryg træning er så lille at man ikke stimmulerrer vækst ordenligt.

du vil få bedre bicips resultater hvis at du træner bicips sammen med en anden muskelgruppe som er tættere på samme størrelse som bicips, og så undlade at træne andre grupper samme dag.

sæt den f.eks sammen med tricips, store bicips er grimme hvis at tricips er lille, træn den igennem 1 gang ew

Link to comment
Share on other sites

man kan ikke få kæmpe bicips hvis at man ikke isolerrer dem, problemet ved at træne en lille muskel gruppe som bicips sammen med ryg f.eks er at den store muskelgruppe æder energien fra den lille muskelgruppe, ens bicips aktivitet ved ryg træning er så lille at man ikke stimmulerrer vækst ordenligt.

du vil få bedre bicips resultater hvis at du træner bicips sammen med en anden muskelgruppe som er tættere på samme størrelse som bicips, og så undlade at træne andre grupper samme dag.

sæt den f.eks sammen med tricips, store bicips er grimme hvis at tricips er lille, træn den igennem 1 gang ew

Enig i at man bør isolere bicep- men Yates rows hvor man ikke trækker rigtigt, altså fra albuen, kan nu også smadre bicep pænt meget imo :smile:

EDIT: at træne bicep en gang om ugen hvis man ikke er på krudt er AAAALT for lidt! en så lille muskelgruppe restituerer hurtigt....

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

man kan ikke få kæmpe bicips hvis at man ikke isolerrer dem, problemet ved at træne en lille muskel gruppe som bicips sammen med ryg f.eks er at den store muskelgruppe æder energien fra den lille muskelgruppe, ens bicips aktivitet ved ryg træning er så lille at man ikke stimmulerrer vækst ordenligt.

du vil få bedre bicips resultater hvis at du træner bicips sammen med en anden muskelgruppe som er tættere på samme størrelse som bicips, og så undlade at træne andre grupper samme dag.

sæt den f.eks sammen med tricips, store bicips er grimme hvis at tricips er lille, træn den igennem 1 gang ew

Øhh... nogle kilder på det?? Er sq ikke liiige noget jeg har hørt om :blink:

Rygøvelser som har en større bicepsaktivitet er øvelser som chinups, yates rows, dumbbell rows, seated rows (closegrip), ja faktist alle øvelser hvor armene er holdt tætte. Jo tættere armene er på hinanden, jo mere biceps aktivitet.

Man KAN godt få store/større arme af at køre compound øvelser, men om de bliver 50 cm i omkreds er et spørgsmål om genetik og vilje. Og man må gerne træne biceps sammen med ryg og hvilke somhelst andre muskler!

/Densk

Link to comment
Share on other sites

jeg kan kun udtale mig ud fra erfarring, jeg har selv trænet på den måde og stort set alle andre måder.

jeg har ført trænings dagbog/journal siden 2002 hvor jeg hver md har skrevet gains kost vægt bf% osv ned i, der ser man tydeligt at jeg har haft langt bedst fremgang på den måde, med hensyn til alt.

trænings dagbogen/journalen er det vigtigste middel til maximal fremgang alle burde have en, så ser man sort på hvidt hvad der dur.

Link to comment
Share on other sites

man kan ikke få kæmpe bicips hvis at man ikke isolerrer dem, problemet ved at træne en lille muskel gruppe som bicips sammen med ryg f.eks er at den store muskelgruppe æder energien fra den lille muskelgruppe, ens bicips aktivitet ved ryg træning er så lille at man ikke stimmulerrer vækst ordenligt.

du vil få bedre bicips resultater hvis at du træner bicips sammen med en anden muskelgruppe som er tættere på samme størrelse som bicips, og så undlade at træne andre grupper samme dag.

sæt den f.eks sammen med tricips, store bicips er grimme hvis at tricips er lille, træn den igennem 1 gang ew

Er klar over at isoloeret bicep øvelser er best, men jeg har en biceps skade jeg ikke vil ha bryder op igen. Så jeg søgt nogle guldkorn her inde. Heldigvis er ryg træning og ikke mindst tung ryg træning en mulighed hvis det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan kun udtale mig ud fra erfarring, jeg har selv trænet på den måde og stort set alle andre måder.

jeg har ført trænings dagbog/journal siden 2002 hvor jeg hver md har skrevet gains kost vægt bf% osv ned i, der ser man tydeligt at jeg har haft langt bedst fremgang på den måde, med hensyn til alt.

trænings dagbogen/journalen er det vigtigste middel til maximal fremgang alle burde have en, så ser man sort på hvidt hvad der dur.

Det er rigtigt fedt du vil dele din erfaring, men den er ikke nødvendigvis universel. Din forklaring om at stvrre muskler stjæler energien giver descærre ikke mening.

Princippet om irratiation modsiger det du siger.

Link to comment
Share on other sites

Desuden skal man tage med i sine beregninger at m. biceps brachii har de mest gunstige arbejdsforhold når hånden er supineret... dvs. at hvis du laver chins så skal det være med underhåndsgreb og BB-rows skal ligeledes være med underhåndsgreb aka yates rows... når det så er sagt så er det nok en god ide at supplere med curls ved siden af hvis dine køller skal opnå en anseelig omkreds

Link to comment
Share on other sites

mon ikke du blot skal lave en lang genoptrænings plan, for dine biceps'er i stedet for at ungå at lave disse øvelser?

evt. kontakt en fys...

eller sæt vægten lidt lavere når du træner isolerende øvelser, så du ikke presser det område hvor skaden skete, for hårdt.

evt. start de første måneder med høje rep a la 14-20 rep. da du så stimulerer de fibre og øger blodtilførslen. men ikke så tungt at skaden vil bryde op igen.

og hen over ca. 6 mdr. øger du vægten langsomt og sænker rep range. hold det dog stadig på få set, så du undgår overbelastning.

Link to comment
Share on other sites

Er klar over at isoloeret bicep øvelser er best, men jeg har en biceps skade jeg ikke vil ha bryder op igen. Så jeg søgt nogle guldkorn her inde. Heldigvis er ryg træning og ikke mindst tung ryg træning en mulighed hvis det hjælper.

Jeg har selv haft bicepsskader (2 sprungne bicepssener) og fandt ud af at kabeløvelser ikke er så hårdt belastene for biceps. Så måske det var en mulighed indtil dine arme bliver klar igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share