Angående motivation og Home Gym!


Heyay
 Share

Recommended Posts

Somme tider finder jeg det svært at holde motivationen på et højt niveau. Hvad gør i, som får jer til at blive ved med at træne?

Lige nu tænker jeg over, om det ville være smart at installere et home gym. Det jeg havde i tankerne var at købe Bodylastics, en stability ball (de store blå eller grønne bolde som anvendes i mange øvelser) og etablere en pull-up bar.

Med dette vil jeg gerne lave styrketræningsøvelser ca. 45 min-60 min hver anden dag. De dage, hvor jeg ikke laver styrketræning, løber jeg 20-30 min.

Hvad synes i om den idé? At få sig et Home Gym?

Synes i, at Bodylastics er et godt produkt? Og hvad med en stability ball? Er de begge værd at investere i?

Jeg håber, at i kan hjælpe mig!

~Heyay

Link to comment
Share on other sites

tja jeg vil sige at jo mere simpelt og jo lettere tilgængeligt træningen er, jo større er chancen for at det er kontinuerligt og vedvarende, længe nok til at man kan få resultater ud af det.

pt. ( har stået på i ca. 1½ år indtil nu) træner jeg privat, blot armhævninger. har en stang siddende i dørkarmen mellem stue og køkken.

håndvægte og armbøjninger har jeg ikke haft motivation nok til, til at træne gennem længere tid. Måske har der manglet et stort nok ønske om at nå et bestemt mål med træningen.

Ellers bliver træningsredskaberne blot noget der ender med at stå i vejen.

tidligere da jeg trænede meget kampsport og deltog i mange stævner, trænede jeg dog en del mere i hjemmet. men der var der også en stor motivation og engagement i det jeg trænede. Det er det eneste jeg har fundet som værende vigtigt hvis man skal træne hjemme/alene. udstyret er som sådan ikke så vigtigt - man skal nok finde på noget at træne hvis man ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

Sæt dig et mål !

Så let er det for mig.... intet mål = nul motivation

Sørg for at det mål du sætter dig har målbare parametre, så kan du undervejs følge med i fremgangen og derved blive endnu mere motiveret.

Men pas på med at sætte mål der ligger for langt ude i fremtiden, eks. vil du tabe dig 15 kg. så er det bedre at have de 15 kg som overordnet mål og så sætte 5x 3 kg som delmål, på den måde når du dine mål hver måned og kan derved holde din motivation i top. (vægttab er bare brugt som eksempel)

Edited by sjøblom
Link to comment
Share on other sites

Træne med en der ligger på dit niveau, både styrke mæssigt og ambitions mæssigt. Så kan man presse hinanden til at træne de dage men ikke lige kan overkomme det

Ambitionsmæssigt især, da det hurtigt kan blive alt for meget arbejde, den med mest motivation skal ligge i, at hive den anden med, forberede, lære fra sig, etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Hej.. Jeg har bare ledt over alt,men har ikke haft heldet med mig.. er der nogen der ved hvor man kan købe bodylastics henne.. ville virkelig være glad for et svar

Ja, søg på 'bodylastics' på google.dk (og sæt lige en markering i "sider fra Danmark ").

Så dukker der lidt op.

Man må desværre ikke smide links til forretninger her på siden :)

Link to comment
Share on other sites

Man må desværre ikke smide links til forretninger her på siden :)

Helt så strikse er vi nu ikke. :smile:

7. Det er ikke tilladt at reklamere for firmaer eller produkter man selv har økonomisk interesse i.

8. Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn. *

*) Hvis der linkes til en butik der også sælger kosttilskud, men i en anden sammenhæng vil dette naturligvis være tilladt såfremt det er On topic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share