er 5*5 for risikabelt


sundstrup
 Share

Recommended Posts

5x5 er beregnet på, at køre i flerledsøvelser såsom squat, dødløft, militarypress etc.

Og med en træningserfaring på et halvt år, syntes jeg sagtens man kan kaste sig ud i mere "avancerede" programmer som 5x5 med relativt tungere vægte og større volumen. Selvom jeg stadig vil betegne dig, som begynder, hvilket egentlig betyder, at det meste du vil give dig i kast med, vil virke for dig, noget selvfølgelig bedre end andet.

5x5 er et godt valg, og har selv haft succes med de parametre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft ok erfaringer med 5x5, dog var det nok også mest begyndergains da jeg på daværende tidspunkt havde trænet 5-6 måneder. Uanset hvad så steg

jeg rigtig hurtigt i vægt. Men husk at være omhyggelig med teknikken i dødløft og squat, da man lettere kommer til at snyde i de to øvelser når der køres tungt.

Derudover er min personlige erfaring at det blev for hårdt for min skulder da jeg både kørte 5x5 i fald og skrå bænk samme dag, men jeg er også så heldig at have sarte skuldre så ikke sikkert det bliver et problem for dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share