Weighted push-up


skovtrolden
 Share

Recommended Posts

Nogen gange har jeg brug for at kunne traene med naesten intet udstyr,og armbojninger er gode tilbaade bryst, triceps og forreste deltoideus.

Jeg kan tage 40-50 alm.men ikke nok paa en arm tilatkore5 x 5, saa jeg har brug for en mellemlosning, havde taenkt paa noget med en rygsaek.......

Erder noen derude der har provet noget i den retning ?

Beklager manglen paa danske bogstaver, fremmed pc.

Edited by skovtrolden
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan få fat i en kopi af bogen the naked warrior, så er der en grundig vejledning til at komme igang med at lave one armed pushups. Det er vist en større teknik sag en lige så.. Ellers så prøv at tage en sportsrygsæk på der kan lukkes helt tæt om livet og brystet og så smid nogle vægte ned i den. Alternativt så ha' en makker til at lægge en vægtskive/sandsæk på dine skuldre i udgangs stilling.

Link to comment
Share on other sites

Nogen gange har jeg brug for at kunne traene med naesten intet udstyr,og armbojninger er gode tilbaade bryst, triceps og forreste deltoideus.

Jeg kan tage 40-50 alm.men ikke nok paa en arm tilatkore5 x 5, saa jeg har brug for en mellemlosning, havde taenkt paa noget med en rygsaek.......

Erder noen derude der har provet noget i den retning ?

Beklager manglen paa danske bogstaver, fremmed pc.

hvorfor ikk lave færre rep på en arm så?? er da ikk nødvendigvis 5x5 der er det rette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
hvorfor ikk lave færre rep på en arm så?? er da ikk nødvendigvis 5x5 der er det rette

Ja hvorfor ikke :smile: Få gentagelser med høj belastning er jo glimrende til at træne sin styrke med!

Men hvis det ikke lige er sagen kan jeg huske at i min tid som kickboxer, fik jeg lavet et utal af forskellige armstrækkere, jeg nævner i flæng:

Klap til bryst

Klap over hovedet/nakken (for de lidt mere viderekommende)

Samlede hænder under bryst

Hænderne samlede/spredte foran hovedet (lidt a la armstilling når du laver pullover)

Albuer helt ind til kroppen

Find selv på flere :wink:

Men for lige at svare på dit spørgsmål, så ja har selv prøvet at fylde en rygsæk med sten og så bare køre derudaf, så bare prøv det. Alternativt få en anden person til at presse ned på din ryg mens du tager strækkerne, det giver også godt!

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share