To be or not to be...


Goldendreams
 Share

Recommended Posts

Ja, undskyld, cound't resist :innocent:

:nonono: og så snakker vi ikke mere om det :shades:

Tillykke med forfremmelsen til benbøj i stativ. :laugh:

Tak! :4smartass:

Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg siger at noget af det vigtigste i vægtløftning er at blive god til at sætte fart på stangen, sådan så du kan komme under den imens den stadig bevæger sig opad.

Formoder i øvrigt du studere Mike Burgeners videoer på crossfit nøje. :cool:

F.eks. denne:

http://media.crossfit.com/cf-video/BurgCro...ndPullPower.wmv

That's why I love you MaxiBoi!!! :heartpump: havde faktisk ikke set hverken den eller de 700 andre videoer under OW så nu har noget at lave når jeg skal hygge mig i div. lufthavne det næste stykke tid! :4thumbup:

Min blokering omkring eksplosiviteten er nok det at stangen jo altså kommer ned igen :unsure: dvs. den lander knaldhårdt på vejen ned og derefter skal jeg op og stå igen... :crazy: hvis du forstår :blush: men men men jeg er jo allerede røget på røven et par gange, så hvis det er det der skal til, so be it! :devil:

Altid noget mine løft kan imponere nogen - selvom de måtte komme helt fra slagelse. :laugh:

:superman:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

That's why I love you MaxiBoi!!! :heartpump: havde faktisk ikke set hverken den eller de 700 andre videoer under OW så nu har noget at lave når jeg skal hygge mig i div. lufthavne det næste stykke tid! :4thumbup:

Min blokering omkring eksplosiviteten er nok det at stangen jo altså kommer ned igen :unsure: dvs. den lander knaldhårdt på vejen ned og derefter skal jeg op og stå igen... :crazy: hvis du forstår :blush: men men men jeg er jo allerede røget på røven et par gange, så hvis det er det der skal til, so be it! :devil:

Hehe, velbekomme. :bigsmile:

Din "blokade" er der også råd for. Første del er som sagt at vi vil have fart i stangen, så den kan bevæge sig op imens vi bevæger os ned. Næste trin er at vi ønsker at gribe stangen omkring toppunktet i dens bane, typisk lige som den er på vej ned igen. Vi ønsker ikke at ryge så langt forbi stangen at den når at få fart på nedaf, før den rammer os. Med lette vægte griber vi typisk stangen højere (men kan efterfølgende godt lave samme dybe benbøj) og det eneste der ændrer sig ideelt set når vi læsser kg på er at vi griber stangen lavere.

Giver det mening?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, velbekomme. :bigsmile:

Din "blokade" er der også råd for. Første del er som sagt at vi vil have fart i stangen, så den kan bevæge sig op imens vi bevæger os ned. Næste trin er at vi ønsker at gribe stangen omkring toppunktet i dens bane, typisk lige som den er på vej ned igen. Vi ønsker ikke at ryge så langt forbi stangen at den når at få fart på nedaf, før den rammer os. Med lette vægte griber vi typisk stangen højere (men kan efterfølgende godt lave samme dybe benbøj) og det eneste der ændrer sig ideelt set når vi læsser kg på er at vi griber stangen lavere.

Giver det mening?

Du siger vi som om du selv gør det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, velbekomme. :bigsmile:

Din "blokade" er der også råd for. Første del er som sagt at vi vil have fart i stangen, så den kan bevæge sig op imens vi bevæger os ned. Næste trin er at vi ønsker at gribe stangen omkring toppunktet i dens bane, typisk lige som den er på vej ned igen. Vi ønsker ikke at ryge så langt forbi stangen at den når at få fart på nedaf, før den rammer os. Med lette vægte griber vi typisk stangen højere (men kan efterfølgende godt lave samme dybe benbøj) og det eneste der ændrer sig ideelt set når vi læsser kg på er at vi griber stangen lavere.

Giver det mening?

JA! det giver helt sikkert mening :4thumbup: jeg kan ihvertfald "se" det oppe i hovedet :4smartass: og kombineret med videoen så forstår jeg at kraften skal komme fra stængerne og at armene kun skal bruges i sidste del af eksplosionen til at få stangen på plads... :devil:

Så skal jeg bare have det på plads IRL... :blush:

Gracias :heartpump:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

"Vi" - er dig og Goldie også en og samme person :blink:a015.gif

Det ville jeg egentlig også gerne have vidst på forhånd.

a057.gif

Så fik jeg sørme også brug for den smiley. :laugh:

Du siger vi som om du selv gør det :tongue:

Ja, kan godt se jeg måske tog munden for fuld ved at betegne mig selv som den del af "vi" der er vægtløftere. :blush:

:hehe:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Ha Smukke - jeg ved nu ikke hvor god min egen "løbestil" er, jeg sætter bare det ene skridt foran det andet :wink: meeen tror faktisk det kunne være meget smart hvis jeg lige kom forbi og fik dig haglet igennem en omgang interval på løbebånd :devil: Det er bestemt ikke sjovt mens det står på, men du skal slå hjernen fra, fokusere på det enkelte interval og når du så har gennemført 5-8 stk. er det bare :yahoo: :hippy:

Mht café - skal nok holde det i tankerne :4winkkiss:

Møs

M :elvis:

Løbebånd i fitnessdk, det er jeg frisk på hvis du skulle få tid :bigsmile:

Du må jo sige til, du ved hvor du kan fange mig :wink:

Ps. PIPI..... Dit hår ser cool ud, ud fra de billeder jeg har set.. Det kan godt være du ikke er lige så stærk som hende, men tilgengæl er du hurtig :superman:

Link to comment
Share on other sites

Løbebånd i fitnessdk, det er jeg frisk på hvis du skulle få tid :bigsmile:

Du må jo sige til, du ved hvor du kan fange mig :wink:

Will do :wink:

Ps. PIPI..... Dit hår ser cool ud, ud fra de billeder jeg har set.. Det kan godt være du ikke er lige så stærk som hende, men tilgengæld er du hurtig :superman:

:laugh: TAK! meeen ved nu ikke hvor hurtig jeg er pt. der hænger lidt mere på rumpen end godt er... :blush:

:4winkkiss:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 31. Marts...

deeeejlig dag :heartpump: til trods for at jeg i løbet af i går aftes fik problemer med lænden :unhappy: skulle dog ikke forhindre træning idag :devil: Ramte IK lige til tiden - nåede dog ikke sjip og nok meget godt for skinnebenene...

QP kom i hulen for at være klar til lørdag og give drengene kamp til stregen :smilerock:

Opvarmning

3x10 @

Mavebøjninger

Armstrækkere

Rygbøjninger

Benbøj - OH Squat

5x10 @ 15kg.

Træk balance - ikke i kælderen...

6x4 @ 15kg.

Tænkte meget over videoen og Maxi's kommentarer, men det lykkedes ikke rigtig førend i 5. sæt, hvor jeg lurede Dortes's greb og derfor selv tog et bredere greb og SÅ mærkede jeg smældet!!! :4jumpy: SÅ FEDT!!! :banana: fik også stampet en del mere med fusserne :blush:

Frivend - fra knæ

1x5 @ 15kg.

1x5 @ 20kg.

1x5 @ 25kg.

2x5 @ 30kg.

Sjovt som det bare er federe jo tungere det bliver :dumbbell_lift:

Benbøj - Front Squat

1x8 @ 20kg.

1x8 @ 25kg.

1x8 @ 30kg.

2x8 @ 35kg.

Yessss!!! :devil: får flere kilo på - men er iiiiikke helt sikker på om sidste sæt var dybt nok... :unsure: Anders kom med en god kommentar omkring hoved og nakke som hjalp :smile:

En sjov note - talte efterfølgende m. vores unge mester Tim, som back squattede 200kg. i lørdags :devil: Han var i gang med front og jeg spurgte ham hvor mange kg. han havde på... 60 svarede han stolt... :blink: så sad den tidligere blondine lige og tænkte at der måtte være noget galt... :hmmm: for hvis jeg løfter 35 og han kun 60, så var der noget der ikke stemte... indtil jeg spurgte igen og det så var 100 + 60 - alt under 100 tæller vidst ikke :laugh:

Jeg overvejede et kort øjeblik løb i morgen tidlig :blush: men heldigvis har min massør tid kl. 6.00 så lænden kan blive sat på plads inden Stockholm :firebounce: Satser på en omgang styrk + crosstrainer i morgen aften på hotellet :4thumbup:

M :elvis:

Edited by Goldendreams
Link to comment
Share on other sites

Træning d. 31. Marts...

Tænkte meget over videoen og Maxi's kommentarer, men det lykkedes ikke rigtig førend i 5. sæt, hvor jeg lurede Dortes's greb og derfor selv tog et bredere greb og SÅ mærkede jeg smældet!!! :4jumpy: SÅ FEDT!!! :banana: fik også stampet en del mere med fusserne :blush:

Dorthe er normalt ikke en løfter jeg ville hente inspiration hos...

Vend - fra knæ og ikke i bund...

1x5 @ 15kg.

1x5 @ 20kg.

1x5 @ 25kg.

2x5 @ 30kg.

M :elvis:

også kaldet frivend f. knæ :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 1. April...

Tidligt op og til massage - det reddede lige min dag, men i løbet af eftermiddagen er det bare kommet snigende igen :unhappy:

Masser af arbejde inden flyveturen så jeg var liiiidt småstresset inden afgang :crazy: og landede godt kvæstet på mit værelse heroppe :sleeping: MEN så er det jo godt at få et værelse med egen ekspressomaskine :w00t: så der blev lige fyret et skud af inden jeg gik i kælderen... :sleepy:

Ved første øjekast lignede det ikke alverden :dry: men heldigvis gemte der sig et frivægtsområde længere inde :yahoo:

Startede m. 10min. Cross...

Har desværre glemt både mine handsker og bånd :dry: så det gjorde lidt nas i hænderne :crybaby: + grebet var ikke så godt - kan godt mærke at der bliver trukket mere og mere i stænger...

Gider ikke skrive vægte på men kørte 4 sæt:

DL

BB Row

DB Row

DB Shrugs

Lat Pull

Ass. Dips - suuuuuper god maskine!!! Klart bedre end Technogyms :4jumpy:

Sluttede af m. 10min. Cross - min ryg er iiiiikke vild med det, men det er bare ærgerligt! :devil: Ser lige hvordan den har det i morgen tidlig... heldigvis var der masser af andre cardiomuligheder...

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 2. April...

Ryggen føltes egentlig nogenlunde ok i morges, men det skulle vise sig at være løgn :unhappy: Stædighed fik mig alligevel igennem 30min. på en crosstrainer... :blush:

Igennem dagen er ryggen bare blevet værre og værre, så medmindre det mirakuløst løser sig i løbet af i morgen, så skal jeg have fundet en kiro når jeg er retur... :unhappy:

ØV!!!

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kan du gætte hvem jeg er... Tra lala la la la laaa

Godt at se der stadig er gang i dig på MOL... Men jeg var egenligt heller ikke i tvivl :wink:

Jeg havde noget bøvl med det gamle brugernavn... Måske var det bare rustet fast på serveren, da jeg ikke har været aktiv her på MOL i lang tid.

C.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share