Tovlig sult


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft lidt nogle tovlige træningspas her på det sidste, der er blevet fuldt op på af en god bid aftensmad. Jeg har lagt mærke til, at jeg bliver meget hurtigt sulten igen - specielt efter jeg er begyndt at løbe efter vægttræningen. Der er kun gået halvanden time i dag siden aftensmåltidet, og der er allerede ved at være plads til lidt ny ernæring. Kan det virkelig gøre en stor forskel?

Og lige en anden ting: Prøver at smide fedt for tiden, men derfor skal jeg vel stadig have nogle hurtige kulhydrater efter træning... Jeg var lige gået tør for bananer, så jeg fyrede en krydderbolle i tasken. Så vidt jeg forstår det, så er det lyse brød og de hurtige kulhydrater fine umiddelbart efter træningen, men er det en optimal approach? Burde jeg hellere fyre noget druesukker eller noget helt tredje ned?

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen Bodholdt
Jeg har haft lidt nogle tovlige træningspas her på det sidste, der er blevet fuldt op på af en god bid aftensmad. Jeg har lagt mærke til, at jeg bliver meget hurtigt sulten igen - specielt efter jeg er begyndt at løbe efter vægttræningen. Der er kun gået halvanden time i dag siden aftensmåltidet, og der er allerede ved at være plads til lidt ny ernæring. Kan det virkelig gøre en stor forskel?

Og lige en anden ting: Prøver at smide fedt for tiden, men derfor skal jeg vel stadig have nogle hurtige kulhydrater efter træning... Jeg var lige gået tør for bananer, så jeg fyrede en krydderbolle i tasken. Så vidt jeg forstår det, så er det lyse brød og de hurtige kulhydrater fine umiddelbart efter træningen, men er det en optimal approach? Burde jeg hellere fyre noget druesukker eller noget helt tredje ned?

Kan ikke lige svare på det du spørg om,

men kan du ikke fordele dit ernæring over flere gange om dagen, for at sætte gang i forbrædingen, og nogen af måltiderne kun med protein pulver + vitamin pille.

Tager du protein pulver, kreatin og vitamin piller.?

Jørgen

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg ville foreslå dig at drikke en protein drik under træningen, hvor der er 30 g protein + 30 ml ren druesukker. Det går lige direkte i musklerne som er åbne for opbygning. Skulle du få ondt i maven af denne søde drik som jeg vil anbefale at du laver på vand og kommer isterninger i. Så kan du også drikke den senest en halv time efter træning.

Ved fedt forbrænding så bør du drikke en protein shake en halv time før træning m 30 g protein pulver + 2 figner eller 35 g rosiner og en shake senest en halv time efter træning m 30 g protein + en banan.

I dine gaine faser vil jeg anbefale dig samme model bare tilsat 15 g casein (langsomt optageligt protein)

DISSE SHAKES SKAL IKKE TILSÆTTES DRUESUKKER - DU FÅR SUKKER I FORM AF ROSINER ELLER FIGNER.

For mig mætter disse shakes en hel del og er ren stuff for musklerne

Hilsner Lotte

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Jeg synes, man hører meget forskelligt omkring indtaget af hurtige kulhydrater i forbindelse med cut. På et amerikansk board har jeg set, at den generelle konsensus er, at man bør vente til efter hele træningen med sin shake - altså protein + kulhydrater. Jeg har typisk en shake med vand og protein + en banan eller to med. Tænker om det kunne være fordelagtigt eksempelvis at tage sin proteinshake imellem vægttræning og cardio og vente med bananen til bagefter... for eksempel :)

Jorgen: Problemet for mig er slet ikke at tabe mig, men at beholde muskelmassen, så jeg kan blive "cut". Kan nnemt tabe mig ved at omlægge mit indtag. Nu ville jeg bare prøve at blive ved med at æde en god del, og så forhåbentlig kunne tabe mig med cardio og stadig megen - men sundere - kost. Jeg prøver at fordele mine måltider nogenlunde jævnt ud over dagen.

Jeg ta'r i reglen proteinpulver efter træning, og måske hvis der er en dag, hvor jeg synes, jeg kunne bruge lidt ekstra. Desuden ta'r jeg en vitaminpille hver dag + omega 3 piller.

Kreatin har aldrig haft det store effekt for mig... men det kan da godt være, man skulle give det endnu en chance.

Tak

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

men kan du ikke fordele dit ernæring over flere gange om dagen, for at sætte gang i forbrædingen, og nogen af måltiderne kun med protein pulver + vitamin pille.

Tager du protein pulver, kreatin og vitamin piller.?

Det er helt sikkert en god idé at spise mange gange i løbet af dagen hvad angår sult. Men synes nu det ville være noget sundere og mere mættende fx at spise lidt "magert protein" og frugt/grønt eller måske lidt yoghurt (Skyr har fx 11 g protein pr. 100 g) med frugt i stedet for pulver og vitaminpiller.

Hvis man ellers spiser nogenlunde sundt og varieret skulle en enkelt vitaminpille om dagen være rigeligt.. og der er visse vitaminer, det ikke er tilrådeligt at indtage for mange af.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert en god idé at spise mange gange i løbet af dagen hvad angår sult. Men synes nu det ville være noget sundere og mere mættende fx at spise lidt "magert protein" og frugt/grønt eller måske lidt yoghurt (Skyr har fx 11 g protein pr. 100 g) med frugt i stedet for pulver og vitaminpiller.

Hvis man ellers spiser nogenlunde sundt og varieret skulle en enkelt vitaminpille om dagen være rigeligt.. og der er visse vitaminer, det ikke er tilrådeligt at indtage for mange af.

Hej RuneN! Mener at kunne huske, du er ret stærk i ernæringen. Hvad siger du til min post workout shake bestående af ungefähr 30 gram valleprotein og en banan, som jeg fyrer ned efter vægt- og kredsløbstræning? Ville det evt. være bedre at lægge den imellem de to? Jeg hører simpelthen så meget forskelligt!

Link to comment
Share on other sites

Hej RuneN! Mener at kunne huske, du er ret stærk i ernæringen. Hvad siger du til min post workout shake bestående af ungefähr 30 gram valleprotein og en banan, som jeg fyrer ned efter vægt- og kredsløbstræning? Ville det evt. være bedre at lægge den imellem de to? Jeg hører simpelthen så meget forskelligt!

Hejsa.. er nu langt fra nogen ekspert indenfor ernæring generelt eller specifikt i forbindelse med træning :wink:

Men umiddelbart synes jeg da 30g. valleprotein og en banan lyder ganske fornuftigt. Mht. timingen, så ved jeg det ikke.. men vil tro det kommer an på, hvor længe du laver cardio. Ville nok umiddelbart selv nuppe det mellem, hvis maven ellers kan holde til det.. men jeg har ikke den fjerneste idé om, hvorvidt det er optimalt :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det er bedst for dig, at du spiser dine bananer midt i træningen der hvor kroppen mest har brug for energi. Proteinskhaken skal du så vente med til senere idet de alligevel ikke kommer til noget nytte da de vil blive optaget noget senere, det hurtigeste er som regel en halv time efter indatagelse, i casein er det som regel 1 time hvis jeg husker rigtigt....proteinerne skal du derfor vente med.

Din trang til at skulle spise hele tiden kommer af at du åbenbart har et højt stofskifte hvilke gør, at kroppen simpelthen napper det den kan og efterlader resten til at komme ud af endetarmen, lidt ligesom indbrudstyve, de har stress på og skal få taget så meget som de kan før de smutter, selvom huset er udsmykket med guld og andet værdifuldt. hvis du forstår.

derfor skal du skære ned på fysisk aktiviteter, eller omlægge dine spisevaner således at du spiser 3 større måltider og så 3 mindre hvir et af de 4 mindre er din shake.

¨

håber det svarer på dit spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share