Sponsorater og skatteregler


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg håber der er en eller flere, som kan hjælpe mig.

Jeg har besluttet mig for at give OL i 2012 et seriøst skud, og derfor ville jeg se om jeg kunne finde en eller flere virksomheder, som kunne hjælpe mig med sponsorater.

Sagen er den at jeg på et tidspunkt har hørt noget om at firmaer, som vælger at sponsorere sportsfolk kan trække sponsoratet fra i skat - eller få en eller anden form for skattefradrag. Det pågældende eksempel var en af de her "forretninger" der har spilleautomater stående. Så mit spørgsmål går derfor på om der er nogen der kender noget til de gængse regler?

Alle svar er kærkomne

Hilsen Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Et stykke tid siden jeg kiggede ind i det så du skal nok spørge dit lokale skattekontor for at få de nuværende regler.

Sponsorerne får fuld fradrag for deres sponsorpenge som går til markedsføringsrelaterede situationer, dvs når du gør reklame for dem.

Giver du modydelser såsom fribilletter så er de skattepligtige for virksomheden. Det er derfor meget vigtigt hvad der står på fakturaen til sponsoren.

Naturaliesponsorering (tøj, sko, idrætsudstyr osv.) er skattefri.

Mener at andet er skattepligtig, men hvis man registrerer sig som firma, er der naturligvis fradrag for de fleste udgifter ved idrætten og de fleste af os vil jo (desværre) have langt flere udgifter end indtægter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share