De hænger næsten. Hjælp.


Andreas91
 Share

Recommended Posts

Hej. har brug for lidt hjælp her!?!.

Jeg er en dreng på 16 år, er 175 cm høj og vejer 98.1 kg. min Bmi er 32, og fedtprocent er 32.1!

Jeg har et problem. men er så igang med at gøre noget ved det med at træne kondition og styrke.

mine bryster hænger lidt. det ser selvf. lidt dumt ud da jeg er en dreng.

jeg vil gerne høre om jeg får større bryster at at træne brystpres / fly eller ligende.

eller om de blir hævet op.

glæder mig til at høre fra jer. mange tak :P

Andreas.

Edited by MaxPower
overskrift rettet til normale bogstaver
Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil af med dine bryster er det en god ide at træne bryst - samtidig med at du cutter. Ellers kan jeg ikke se idéen med at træne dit bryst, medmindre du går efter styrke.

det jeg ik havde fattet var at jeg troede man fik større bryster af at træne dem,så de hang endnu mere. så var man pludselig lidt bang for at træne dem :D ikke?:D

Link to comment
Share on other sites

De hænger næppe mere fordi du træner. Men det du egentlig ønsker er jo en reduktion af din fedt procent. Dvs du skal igang med noget kost omlægning, kombineret med noget motion.

Styrketræning er ikke løsningen (men kan være et supplement der til) . Du kan ikke træne dine bryster væk, da men ikke kan punkt forbrænde, og de kommer næppe til at hænge mindre blot fordi du får større brystmuskler.

Altså, fedt reduktion via kost omlægning, kombineret med øget forbrænding via motion. Styrketræning kan bruges , men er ikke i sig selv nøglen.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra de ting du har skrevet om dig selv, vil jeg foreslå du går i gang med en mere omfattende plan end abre at træne bryst. Det er slet ikke nogen dum ide at træne bryst men du bør have fokus på følgende.

Ernæring!, her ligger grundstenen til det hele. Prøv at implemitere disse simple råd. Drik kun vand( evt. skummetmælk), spis seks måltider om dagen, husk morgenmad, spis frugt eller grønt i hvert måltid, spis så grovt brød som muligt, fjern alt hvad der hedder slik, chips etc. erstat det med sunde snacks, tørret frugt, gulerødder, nødder og rosiner osv.

Konditionstræning: hvis du skal stramme op i brysterne skal du tabe dig, udover at spise bedre skal du også være mere aktiv, find en sport du godt kan lide, bliv bedre til at tage trapperne istedet for elevatorer, cykel til skole, tag i svømmehallen, spil fodbold med vennerne mulighederne er utallige. Husk at få pulsen helt op flere gange om ugen, jo mere jo bedre.

Styrketræning er også en rigtig god ide, du får mere muskelmasse og øger din forbrædning + at du med tiden vil få en meget pænere krop. hvis du træner din bryst muskel og spiser ordentligt vil den rigtig nok blive større, men det er fedtet der gør at dine bryster næsten hænger ikke din muskelmasse. Køb et par justerbare håndvægte(koster ik ret meget), og kig på det hjemmetræningsprogram der er her på siden.

Og så er det meget vigtigt at du får gjort ovenstående ting til vaner, så er det meget nemmere at komme igennem. Find glæden ved at træne så skal det nok gå, kig evt. i nogle af logbøgere herinde der er folk der virelig har haft flotte resultater

Link to comment
Share on other sites

Og husk, at det tager cirka tre måneder at gøre noget til en vane. Det går altid nemt og flot den første uge eller to, men så stiger risikoen for, at man falder tilbage i gamle vaner. Så hold ud i tre måneder, så er det meget lettere bagefter. Jeg har selv smidt over 20 kilo på en blanding af motion, styrketræning og nogle få kostændringer. Det er fem år siden, og det holder ved. Men det kræver en daglig indsats, som i mellemtiden er blevet en glæde.

Du har fået masser af gode råd med hensyn til kost og motion, men jeg vil understrege, at styrketræning er en rigtig god idé. Dels fordi det øger din styrke og din forbrænding, men især fordi det for rigtig mange overvægtige giver en succesoplevelse. Jeg har altid selv været en idiot til det sportslige, men så begyndte jeg at styrketræne. Til at begynde med var det ikke særlig festligt, men allerede i løbet af et par uger kunne jeg mærke en forskel, og jeg fandt hurtigt ud af, at jeg var stærkere end mange af de andre - mine muskler skulle jo slæbe rundt på al min vægt, og det var de blevet hærdede af:-) . Og så gik det pludselig stærkt. I dag løber, cykler og ror jeg også. Tynd bliver jeg aldrig, og det er okay. Jeg er stærk, har sjældent en sygedag, jeg er glad og aktiv. Og jeg styrketræner stadig med største fornøjelse.

Held og lykke med det. Og skriv op, hvad du foretager dig, så du kan følge dine fremskridt, ellers kan man let komme til at glemme dem. Bliv ikke fortvivlet, hvis det ikke kommer lige med det samme, eller hvis du går lidt i stå i perioder, det er helt normalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share