one armed snatch


Gudderman
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste 6-7 måneder haft en smerte i højre side af lænden i starten af mine løbeture. Den er meget kraftig i starten men går væk efter 3-4 km. Jeg har altid løbet og cyklet meget, men det er først her inden for det sidste halve års tid at jeg har mærket noget til ryggen. Der bliver strukket meget ud og varmet op både før og efter løbeturene.

Jeg styrketræner også forholdsvis meget og forleden kom jeg til at se at min lænd faktisk er lidt asymmetrisk. Musklerne på den venstre side er faktisk større end på den højre side. Måske på grund af at mit venstre ben er en lille smule længere end mit højre, ikke meget men ganske lidt.

Jeg har i et stykke tid forsøgt at træne ryggen op med dødløft, squat og rows, men nu tænker jeg at jeg måske skulle forsøge mig med one armed snatch for at rette op på den ulighed der er i ryggen.

Er der nogen andre idéer eller forslag??

hilsen Gudderman

Link to comment
Share on other sites

One armed snatch er ikke en øvelse, der er super god med hensyn til hypertrofi, da den er en del teknik baseret, og det mere er en power-øvelse...

Dette fordrer ikke rigtig tung træning eller stor volume!

Et godt alternativ kunne være et bens dødløft... og udligne forskellen i højde med indlæg, som SV også skriver!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share