Knæsmerter


Kafir
 Share

Recommended Posts

Hej

Situationen er den ar jeg for et par måneder siden er begyndt at spille badminton og fodbold 4 dage i ugen, indtil starten har jeg før trænet kickboxing to gange om ugen.

Jeg har de seneste uger haft smerter i knæene nå jeg f.eks. står op og bøjer knæene let i ca. 140 grader og belaster dem. Hvad kan dette skyldes/værre? Kan det hjælpe hvis jeg køber nogle knæbind. Er 192 og vejer 100kg, så overvejer om det er fordi de ikke kan holde til det?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Situationen er den ar jeg for et par måneder siden er begyndt at spille badminton og fodbold 4 dage i ugen, indtil starten har jeg før trænet kickboxing to gange om ugen.

Jeg har de seneste uger haft smerter i knæene nå jeg f.eks. står op og bøjer knæene let i ca. 140 grader og belaster dem. Hvad kan dette skyldes/værre? Kan det hjælpe hvis jeg køber nogle knæbind. Er 192 og vejer 100kg, så overvejer om det er fordi de ikke kan holde til det?

Vil umiddelbart ikke foretrække knæbind da de, som sådan ikke er rigtigt bevidst til at skulle have nogen anden effekt end en udelukkende psykisk virkning, men lyder umiddelbart, som en overbelastnings skade? kan du uddybe mere for smerter mærkes er det i selve knæet (menisken) eller er det mere ude i ledbåndende?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg står med bøjede knæ føles det som om det er lige nede under den nederste del af knæskallen

Vil umiddelbart ikke komme med nogle forkerte konklusioner, da dette på ingen måde er mit område.. men du siger du kun mærker smerten når du står med let bøjet knæ, hvis jeg forstår dig rigtigt og at smerter mærkes i den nederste del af knæet? men kan måske være en overbelastning skade af dit korsbånd.. mærker du også smerter nede i den øverste del af skinnebenet når du bøjer benet eller er det kun i knæledet?

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

føles umiddelbart kun som knæet, og ikke skinnebenet. Når jeg står oprejst med strakte ben er det f.eks. ingen smerter overhovedet. Heller ikke hvis jeg bøjer knæet tilstrækkeligt meget. Det er kun lige i et bestemt område jeg kan mærke smerten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share