Opskrifter på diætmad.


missLaw
 Share

Recommended Posts

Nu har der været lidt snak i hjørnerne om at oprette denne tråd, hermed gjort! :smile:

Jeg trænger til inspiration til diæt venlige retter så det ikke bliver alt for surt!

Jeg er sikker på at mange ligger inde med lækkerier!!!!!

Det ville være skønt hvis man , for så vidt muligt, kunne lægge opskrifter ind hvor der i bunden er en energifordeling pr. 100 g eller lignende.

Ready, Set, Gooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nu har der været lidt snak i hjørnerne om at oprette denne tråd, hermed gjort! :smile:

Jeg trænger til inspiration til diæt venlige retter så det ikke bliver alt for surt!

Jeg er sikker på at mange ligger inde med lækkerier!!!!!

Det ville være skønt hvis man , for så vidt muligt, kunne lægge opskrifter ind hvor der i bunden er en energifordeling pr. 100 g eller lignende.

Ready, Set, Gooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!! :4mewantfood:

Kan da ligge ud med min egen favorit til morgen starter ;o)) - Proteinpandekager (ja klassikeren, heh)

2 æg

2 æggehvider

1/2 scoop whey (Chokolade)

1 banan

1 dl. havregryn

--> og så et smut på panden med det, der er til ca 2 stk. velsmagende pandekager der ;o))

energifordeling i dette måltid

Protein - 42 g.

Kulhydrater - ca 30 g. (er mit bud, ved ikke hvor meget der er i en banan her på stående fod;O))

Fedt - ca. 15 g.

Enjoy - mhhmm mums mums ;O))

Link to comment
Share on other sites

Jamen så vil jeg da også lige smide min ynglings opskrift ind :bigsmile:

100g frosne Mango

100g A38 0,5 %

100g æggehvider.

Det hele blendes mens mangoen stadigvæk er frossen og smages til med SØD og vanilieessens :wub: lidt som is, og så alligevel ikke.

Energi pr. 100g = 51kcal

Protein 36%

Kulhydrat 58%

Fedt 6%

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser i skrivende stund en grøntsagssuppe jeg netop har lært at lave - nemt og lækkert! Jeg har ingen stats på desværre, men dem kan man vel hurtigt regne ud!

Lige dele broccoli og gulerødder koges bløde - 20 min. penge vel. Til 1 sulten person bruges lidt under et halvt hoved broccoli, og 5 alm. str. gulerødder.

Når de er ved at være klar, smeltes en klat smør på panden. Det skal ikke nå at blive alt for brunt, så ro på med varmen. I smørret steges en lille skive frisk ingefær skåret i stykker i et godt minut eller 2 - i de sidste 10-20 sek steges desuden spidskommen efter temperament.

Broccoli og gulerødder, og lidt af kogevandet (en dl eller to, prøv dig frem), samt smør, ingefær og spidskommen smides i en blender, og det blendes til en cremet suppe.

Jo mere smør, des mere cremet suppe. Jeg nøjedes med under 15 gram i dag, og den er stadig lækker i konsistensen. Jeg synes ikke suppen lød særligt spændende eller lokkende da jeg hørte om den, men må erkende at den smager dejligt - særligt i betragtning af hvor nem den er at lave!

Jeg lavede en kyllingefilet ved siden af i dag, men en gang brune bønner fungerede fint som supplement (smidt i suppen efter den var færdig) sidst.

Velbekomme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet den ultimative udgave af en kcal-let havregrød, i en dessert-udgave.

50g grovvalsede havregryn (de grovvalsede fungerer bedst i denne sammenhæng)

2 dl vand

10 gram ren kakao (brug Rexim fra fakta, andet spiller ikke)

en lille smule salt

lidt flydende sødemiddel

1 min i microovnen for fuld drøn

røre røre røre

1 min mere i microvnen

Så tilsætter man light hindbær marmelade (f.eks. Fynbo light fra fakta).

Det løber op i ca. 220 kcal. og det smager 100% af dessert. Endvidere er den rene cacao ikke usund, hvilket light marmelade heller ikke kan siges at være.

Enjoy!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share