Milde smerter i knæ


Molleally
 Share

Recommended Posts

Jeg har på det sidste følt lettere smerter komme kravlende. Det er med stor streg under lettere, men hellere tage det i opløbet. Det føles nærmere som om jeg er "slidt" i knæene. Det er altid svært at beskrive sådan noget, men smerter føles bare som et lidt for stort ord.

Smerten føles på begge knæ, langs knæskallen, især under og på indersiden, men generelt langs hele den nederste halvcirkel (hvis man har det udstrakte ben og ser lige ind på knæskallen vil det altså være en konveks bane (!) ).

Jeg begyndte til spinning, først 1, siden 2 gange ugentligt omkring primo februar. Samtidig træner jeg fullbody (og dermed også squat og dødløft) 3 gange ugentligt (DL dog kun hvert andet pas).

Jeg har op til flere teorier om hvorfra det stammer:

1. - Min sadel på spinningcyklen har været indstillet for højt. Idag satte jeg den lidt længere ned, men det er for tidligt at vurdere om det er der problemet ligger.

2. Jeg kører for hurtigt med for lav belastning. Jeg prøver at presse mig, men jeg skal ikke afvise at jeg nogle gange kommer til at piske derudaf med for lav belastning.

3. Jeg træner for ben for ofte, og når derfor ikke at restituere.

Jeg hælder til 1., men måske i kombination med 2. Jeg har tidligere løbet 2-3 gange ugentligt, samtidig med 3 fullbody træningspas, og ikke oplevet noget lignende, så derfor afviser jeg umiddelbart 3.

Er der nogen der kan komme med noget input?

Tak :smile:

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share