Klami's nye log


Klami
 Share

Recommended Posts

Jeg kan se at mit sidste indlæg var i 2005, så man må sige at det er et stykke tid siden jeg har været aktiv herinde. Det er spændende at se hvor mange af de "gamle", der stadig er her.

Der er sket en hel del for mig siden 2005. Tudse-gammel er jeg blevet... 28 år.... Jeg har fået et barn mere og er flyttet til en lille by, der hedder Saksild, lige uden for Odder. Her spiller jeg 2. divisionsbasket med en flok knægte, der ligeså godt kunne være mine elever i skolen. Men det har været en sjov sæson. Målsætningen var at undgå nedrykning, og vi ender mindst på en 7. plads så man må sige, at vi har gjort det godt. Jeg har startet alle kampene og er blevet assisterende træner og holdkaptajn. Min personlige målsætning inden sæsonen startede var at score mindst 10 point pr. kamp, og nu hvor der kun er to kampe tilbage, skal det gå meget galt, for at vi ikke når det.

Nu hvor sæsonen slutter skal jeg jo have en ny målsætning til næste sæson. Derfor starter jeg denne log. Det handler selvfølgelig om at være i form til næste sæson, men det er jo altid godt at få sat nogle tal på.

Alder: 28år

Højde: 178cm

Vægt: 72.8kg

Bænkpres max: 120kg (Sidste sommer tog jeg 125, men det er gået lidt ned her i løbet af sæsonen)

Dødløft max: ? (PR siger 190kg, men det er længe siden... Jeg ved ikke om den gamle krop helt kan holde til det...)

Chin ups: 24 reps (En rekord jeg satte for et par uger siden, men min skulder er begyndt at brokke sig lidt...)

Målene

Jeg vil ikke opstille for mange mål. Hovedsagligt handler det jo om at være i form. Men jeg vil gerne være tungere og hurtigere end jeg har været i år.

De to mål jeg stiler efter er:

Jeg skal have en vægt på 78kg.

Jeg skal bænke 130kg.

Træningen

Jeg kan forestille mig, at der bliver én ugentlig baskettræning. Derudover skal der løftes vægte 3 gange om ugen. Jeg skal have sat stor fokus på bentræning og ballanceøvelser. Der bliver en let og en tung bænkpres dag om ugen. Jeg skal lave enten frivend, råtræk eller dødløft til hver træning, når den sidste basketkamp er spillet.

Evaluering

Jeg tror jeg vil tage et billede af mig selv hver lørdag og poste det sammen med min vægt som en form for løbende evaluering.

15.03.2008 - 72.8kg

post-4917-1205594337_thumb.jpg

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at mit sidste indlæg var i 2005, så man må sige at det er et stykke tid siden jeg har været aktiv herinde. Det er spændende at se hvor mange af de "gamle", der stadig er her.

:4thumbup: Næææ hva dælan, du alte, er der liv i dig endnu ??? :poking::tongue:

Tillykke med den nyeste bebs..det har jeg da ikke hørt now't om ???? :unhappy:

..anyways - velkommen tilbage !!

/Tomba :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hey, bare lige for at være sikker; du er Christian Veie, ikke? :cool:

Hej Payam

Jo, det er mig. Jeg må hellere lige checke din log. Hvordan går det med liga-drømmen? Jeg ser dig jo ikke meget på banen med Kaninerne. Overvejer du at tage til Klemens og spille for Jesper eller noget? De kunne godt bruge dig som back-up for Simon...

Dagens træning

Havde Anders fra basketholdet med for første gang...

Jeg var en smule brugt efter en hård kamp igår i Klemens, hvor det blev til et knebent nederlag. Lidt surt... Kvaliteten af mit eget spil var OK. Endte med 16 pts.

Skadesforebyggelse/springtræning

Squat på pilates bold

one leg romanian deadlift

2x10 3kg

Lunges

Sjippetov

box-jumps

3x5

Hovedøvelser

Bænkpres - let

3x3 80kg

2x1 115kg

Dødløft

1x4 100kg

3x2 130kg - længe siden jeg har lavet den. Gik ok.

Hjælpeøvelser/disco

Rows-maskine

4x10

Dips

2x10

Frenchpress

2x10 30kg + stang

Kickbacks

3x12 6kg

Kabel triceps

3x12 7.5kg

Reversegrip biceps

2x15 17.5kg

Kabel biceps

2x12

- Jeg blev lokket til at lave lidt flere maskineøvelser, end jeg normalt vil. Men en OK træning. Jeg kan mærke at jeg skal passe på at min skulder ikke bliver overbelastet, så jeg kommer nok til at holde igen med frenchpress og dips...

3/5

:smile: :smile: :smile:

Hey Vivs og tak.

Godt at høre fra dig igen. Jeg gik lidt kold på hele mol-miljøet. Det blev for tidskrævende, så jeg tog en kold tyrker fra det. Men nu må vi se om jeg kan nå mit mål til august. Det er jo lidt mere bindende når man kører en løbende evaluering...

Der er billeder af den lille på facebook...

Link to comment
Share on other sites

Hej Payam

Jo, det er mig. Jeg må hellere lige checke din log. Hvordan går det med liga-drømmen? Jeg ser dig jo ikke meget på banen med Kaninerne. Overvejer du at tage til Klemens og spille for Jesper eller noget? De kunne godt bruge dig som back-up for Simon...

Cool! Det går vel nogenlunde.. Denne sæson har desværre været godt og grundigt ødelagt af skader, og det er først nu, hvor sæsonen er ved at slutte, at jeg faktisk er i stand til at spille for fuld kraft. Vores 3 div. hold ligger (vist) til at rykke op, så det kunne være fedt at få noget spilletid i en række, der afveksler betydeligt fra 3. div.

Jesper? Ja, selvfølgelig! Men hver ting til sin tid. Nu får vi at se, hvordan det kommer til at gå her i Svendborg - når jeg er færdig på HHX, flytter jeg nok alligevel til Odense for at læse på uni. But time will tell..

Hvad med dig? bliver du i Odder?

Link to comment
Share on other sites

Payam -> Ja, du er jo ret målrettet, så det vil ikke undre mig, hvis du gik direkte på uni efter HHX... Ret spændende hvis vi skal spille mod hinanden næste år i 2. div. Selvom der er mega-langt til Svendborg :dry:

Ja, jeg har købt hus og dermed lavet en fin rede til familien her i det østjyske. Min datter er begyndt i børnehave og er allerede ved at skabe sig en omgangskreds. Og i basketklubben er jeg også gået ind i bestyrelsen... Jeg skal ikke herfra de næste mange år...

Jeg håber du holder dig skadesfri og jeg vil stræbe efter at følge lidt med i din log, selvom jeg har lovet mig selv, at jeg ikke skal bruge så meget tid på mol som sidst, jeg var aktiv herinde.

Dagens træning

Skadesforebyggelse/spring

Squat på bold

Lunges - to ture frem og tilbage.

One leg Romanian DL

2x10 3kg

- ville gerne have hoppet lidt, men jeg kunne mærke at skinnebenene ikke ville have for godt af det. Efter søndagens kamp og mandagens baskettræning var smerterne begyndt. Jeg har tidligere været plaget af skinnebensbetændelse.

Hovedøvelser

Pull ups - bredt overhåndsgreb.

4x10

Råtræk

3x4 50kg

Hjælpeøvelser

Triceps kabel

3x12

Kickbacks

3x12 6kg

Curls

1x10 18kg

2x10 10kg - meget langsom i den excentriske fase - kunne mærkes...

Reverse grip BB curl

2x15 17.5kg

Abwheel

2x12

- Træningen gik egentlig fint nok. Jeg var en smule træt i kroppen... Nu skal jeg til basket igen i aften, hvorefter der ikke er baskettræning igen før mandag. Benene trænger til pause. Sæsonens sidste kamp er d. 30. så der er ikke lang tid til.

- Konen har købt en ny bog af en eller anden sundhedsguru, og hun er ved at prøve på at overbevise mig om, at vi skal tage en 10-dages kur sammen og derefter lægge madvanerne helt om. Jeg skal lige sørge for at jeg ikke kommer i kalorieunderskud inden jeg hopper med på noget som helst.

2½/5

:nonono: :4mewantfood: :4mewantfood:

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Payam -> Ja, du er jo ret målrettet, så det vil ikke undre mig, hvis du gik direkte på uni efter HHX... Ret spændende hvis vi skal spille mod hinanden næste år i 2. div. Selvom der er mega-langt til Svendborg :dry:

Ja, jeg har købt hus og dermed lavet en fin rede til familien her i det østjyske. Min datter er begyndt i børnehave og er allerede ved at skabe sig en omgangskreds. Og i basketklubben er jeg også gået ind i bestyrelsen... Jeg skal ikke herfra de næste mange år...

Jeg håber du holder dig skadesfri og jeg vil stræbe efter at følge lidt med i din log, selvom jeg har lovet mig selv, at jeg ikke skal bruge så meget tid på mol som sidst, jeg var aktiv herinde.

Jeg kan godt røbe, at jeg, den seneste tid, har gået med planer om at søge dispensation til at begynde på uni, før jeg er færdig på HHX - jeg ved dog ikke, om jeg får lov, men jeg vil gøre alt, hvad der står i min magt. I ferierne går jeg for det meste og venter på at komme i skole, så jeg kan få det overstået og komme videre :dry: Ja, det kunne være sjovt. Jeg kom lige i tanke om, at vi faktisk har spillet mod Odders ungseniorhold, der faktisk var rimelig gode!

Sjovt - så er der bare dømt villa, vovse og Volvo til Veie :tongue:

Jeg har fået lavet et fint rehabprogram, der holder de typiske skader væk - du burde måske kigge på det? Jeg skal også helt sikkert følge med dig her :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

P-> Det er godt nok en VW.... Og jeg har ikke fået hunden endnu. Men jeg har haven til det... :tongue:

Ja, vores ungsenior hold er ret godt. I hvertfald de bedste 3-4 spillere på holdet. Vores problem er bare, at folk flytter fra byen når de er færdige med gymnasiet, så vi er lidt tyndt besat...

Hvad skal du læse på uni?

Dagens træning

Skadesforebyggelse

Squat på bold

One leg Romanian DL

2x10 3kg

1x6 6kg

Hovedøvelser

Bænkpres - tung

1x3 90kg

1x3 100kg

1x3 110kg

5x3 100kg - :cool: skal snart sættes op...

Pull ups

3x12

Hjælpeøvelser

Rotator cuff

Triceps kabel

- Det var ikke en lang træning i dag, og centret var proppet, så jeg havde ikke mulighed for at lave mine boxjumps. Bænken gik fint. Jeg skal måske sætte den op i næste uge...

3/5

:smile: :smile: :smile:

Jeg kommer nok først til at poste et billede søndag, da jeg er på familieturné her i påsken... Og så slutter min barsel her på tirsdag :crazy: .... "Nederen"

Link to comment
Share on other sites

Evaluering på uge 1

Vægt: 75.7kg :w00t: :w00t: :w00t:

- Jeg har ædt som et svin i denne uge, men resultatet tager jeg alligevel med et par forbehold. Sidste uge tog jeg min vægt om morgenen inden morgenmad, så det er ikke så vildt en stigning. I dag har jeg været til navnefest, og har spist og spist og spist.... Jeg synes også selv, at jeg er en smule oppustet på billedet.

- Det var godt med lidt pause fra basket. Skinnebenene og knæet klager ikke... Nu er det med at være forberedt på Skovbakken på søndag.

post-4917-1206312882_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Spring

Squat på bold

Lunges

Sjippetov

One leg Romanian DL

2x10 3kg DB

Box jumps

3x5

Hovedøvelser

Råtræk

3x4 50kg

Bænkpres - let

3x3 80kg

2x1 115kg

Hjælpeøvelser

Ab wheel

3x10

Hammercurls

1x10 20kg DB

Tricep pushdown

1x10

- Jeg havde et møde på job, og nåede derfor ikke de forventede hjælpeøvelser, men jeg fik fuldført det vigtigste.

- Efter den vilde vægt i søndags har jeg været på vægten et par gange. Den ligger omkring de 74, hvilket stadig er ganske godt...

3/5

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Skadesforebyggelse

Squat på bold

Hovedøvelser

Bænkpres - tung

1x3 90kg

1x3 100kg

1x3 110kg

4x3 100kg

1x3 102.5kg

Hjælpeøvelser

Triceps pushdowns - både 1-hånds og 2-hånds.

Mange set til det brændte....

- Jeg besluttede mig for at splitte træningen, da jeg ikke har fået ret meget søvn i nat... Det var egentlig en fin træning.

3/5

:tongue: :tongue: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning

Spring

Squat på bold

Lunges

Hovedøvelser

Dødløft

1x5 100kg

2x3 130kg

2x1 150kg

Pull ups

4x10

Hjælpeøvelser

Upright rows

2x10 30kg

Rev. grip BB curl

2x15 17.5

Hammer curls

2x10 22kg

DB rows

2x10 30kg

Ab wheel

3x10

- Fin træning.

- Baskettræning om aftenen vidnede om, at det er godt at sæsonen er ved at være slut. Jeg har fået en mærkelig kugle lige under det dårlige knæ, og jeg fik ret ondt i knæet til sidst under træningen. Så efter kampen i morgen mod Skovbakken 2 går jeg ned på to ugentlige baskettræninger, så jeg kun træner mandag og fredag. Trænings tiden om onsdagen er fra 21-23 så det vil forhåbentlig give en smule mere overkud i hverdagen at misse den midnatstræning...

4/5

:cool: :cool: :cool: :cool:

Link to comment
Share on other sites

Evaluering på uge 2

Det var så slut på basketsæsonen. Vi satte punktum med en forfærdlig præstation på hjemmebane, hvor ALLE på holdet spillede under vanlig standard.... Jeg var selv helt anonym i kampen indtil fjerde periode, hvor jeg havde 7 pts i træk, og fik skovbakkens føring ned på 9... Men det endte alligevel med et 30pts blow out....

Jeg sluttede på 11 pts.

Sæsonen må dog siges at have været en succes. Det har sgu været sjovt for det meste. Jeg sluttede med at snitte 11.14 ppg, så jeg har noget at stile efter til næste sæson.

Vægten siger her til aften: 73.8kg

post-4917-1206907661_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Spring

Squat på bold

One leg Romanian DL

2x12 3kg

Sjippetov

Hovedøvelser

Bænkpres - let

1x10 50kg

1x5 60kg

2x3 80kg

1x1 100kg

1x1 110kg

1x1 120kg - :superman: med overskud... Kunne tyde på at jeg snart er på højde med sidste sommers form.

Råtræk

3x4 50kg

Pull ups

4x10

Hjælpeøvelser

Ab wheel

3x12

French press

1x10 20kg + stang

2x10 30kg + stang

Upright rows

2x10 35kg

Hammercurls DB

2x10 22kg

Rev. grip curl

2x15 17.5kg

Rotator cuff

3x12 trin5

- En super træning... Jeg var rigtig glad for at bænken gik så let. Det var rart at få trænet selvom der er gået lidt længere tid end planlagt. Nu bliver ugens næste træning på fredag, og jeg håber at jeg kan klare den tunge bænk på trods af den korte restitutionstid...

5/5

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Skadesforebyggelse

Squat på bold

One leg Romanian DL

2x12 3kg

Lunges

Sjippetov

Hovedøvelse

Bænkpres

1x10 50kg

1x3 92.5kg

1x3 102.5kg

1x3 112.5kg -Gik fint...

5x3 102.5kg

Hjælpeøvelse

Abwheel

3x12

- Jeg holdt møde mens jeg trænede, men planlægger at træne igen i morgen, så jeg kan klare resten af kroppen.

3/5

:wink: :wink: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Skadesforebyggelse

Squat på bold

One leg Romanian DL

2x10 3kg

Sjippetov

Hovedøvelser

Dødløft

1x10 60kg

1x5 100kg

1x5 130kg

2x3 150kg - med straps

2x1 150kg - uden straps

Pull ups

4x10

Hjælpeøvelser

Frenchpress

1x10 20kg + stang

2x10 30kg + stang

Triceps kabel - en hånd

3x12 trin 7.5

Upright rows

2x10 35kg

Hammercurls

2x10 22kg DB

Rev. grip curl

3x12 17.5kg

- OK med en weekendtræning. Så skal jeg bare slappe af resten af dagen. Den store er hos sin farmor og farfar, og konen og den lille er til polterabend og kommer først hjem i aften engang...

4/5

:tongue: :tongue: :tongue: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Evaluering uge 3

Vægt: 73.5kg

- Det kunne tyde på at jeg ikke får kcal nok... Jeg må sørge for at opprioritere madpakken og drikke noget mere kakao.

- Jeg er ellers rigtig tilfreds med mine løft. Det er hårdt at komme igang med dødløft igen, men jeg synes det går fint. Det var rart at bænke 120 igen...

post-4917-1207505390_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Forebyggelse

Squat på bold

Lunges

Sjippetov

One leg Romanian DL

2x10 3kg

Hovedøvelser

Bænkpres - let

1x10 50kg

3x3 60kg

1x1 100kg

2x1 120kg

Råtræk

3x4 50kg

Pull ups

4x10

Hjælpeøvelser

Ab wheel

3x10

Hammercurls

2x10 22kg

Triceps kabel

4x?

- Jeg fik lidt travlt til sidst, da jeg skulle nå et møde på arbejde... Eller gik det fint.

4/5

:blush: :blush: :blush: :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Spring

Squat på bold

Lunges

Sjippetov

One leg Romanian DL

2x10 3kg

Hovedøvelser

Bænkpres - tung

1x10 50kg

1x10 60kg

1x3 92.5kg

1x3 102.5kg

1x3 112.5kg

5x3 102.5kg

Dødløft

1x10 60kg

1x5 100kg

8x1 130kg - ingen straps og alm. greb.

Pull ups

4x10

Hjælpeøvelser

Ab wheel

3x10

Upright rows

2x10 35kg

Hammercurls

2x10 22kg

Triceps kabel

6x10 ?

- Jeg kunne mærke at jeg er vandt til at træne om eftermiddagen. Jeg var noget mere træt i dag en normalt, og jeg var da også den sidste ikke ansatte i centret...

4/5

:innocent: :innocent: :innocent: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Evaluering uge 4

Jeg har ikke fået trænet så meget som jeg kunne ønske mig. Til gengæld har begge træninger været gode. Ud over min styrketræning var der basket mandag og fredag, men fredagstræningen havde jeg ikke fået nok at spise i løbet af dagen, hvilket selvfølgelig ikke må ske, når man skal tage på.

Vægten her til aften siger 75.4kg. Det er jo fornuftigt. Jeg får nok ikke trænet mere end to gange i den kommende uge, da jeg skal til Esbjerg Cup i weekenden.

post-4917-1208121523_thumb.jpg

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede også i tirsdags, men har ikke fået det skrevet i loggen. Jeg kørte rå-træk, let bænk og.... en masse andet, som jeg ikke kan huske.

Dagens træning

Skadesforebyggende

Squat på bold

One leg Romanian DL

3x8 6kg

Hovedøvelser

Bænk -tung

1x5 60kg

1x5 80kg

1x3 92.5kg

1x3 102.5kg

1x3 112.5kg

5x3 102.5kg - overraskende let. Jeg var ellers ret træt i dag. Det er måske på tide jeg går efter 3 reps med 115.

Pull-ups

4x10

Hjælpeøvelser

Rotator cuff

3x15 trin 5

Dips

2x12

Triceps pushdowns

3x10 trin 28

Hammercurls

2x10 22kg

- Det var fint at få sig rørt, men jeg kom i tidsnød. Jobbet og hjemmet har krævet lidt mere af mig i denne uge end normalt. Men nu har vi jo bededagsferie, hvilket jeg benytter til at tage til Esbjerg Cup og spille basket hele weekenden. Derfor sparede jeg lidt på bentræningen i dag.

3/5

:blink: :blink: :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja... Jeg har været til basketstævne i Esbjerg i weekenden. 10 kampe på 3 dage og hård druk ind imellem. Det var super sjovt, men også ret hårdt. Min højre hæl er helt smadret og skinnebenene gør også ret ondt.

Jeg var bange for at jeg ville tabe mig, for det plejer at ske når jeg tager en druk-tur, men det skete ikke denne gang. Manglende søvn og et hårdt skema gør at jeg nok kun kommer til at træne en gang i denne uge. Og det var i dag.

Dagens træning

Spring

Squat på bold

Lunges - 3kg dbs

One leg DL

2x10 3kg

Sjippetov

Hovedøvelser

Råtræk

3x4 50kg

Bænkpres - tung

1x10 50kg

1x3 92.5kg

1x3 102.5kg

1x3 112.5kg

4x3 102.5kg

1x3 105kg

Pull ups

4x10

Hjælpeøvelser

Ab wheel

3x10

Hammercurls

2x10 22kg

Frenchpress

3x10 30kg + stang

Triceps kabel

3x10

Rotator cuff

3x15

Dips

1x10

Crunches på bold

2x15

- Jeg var træt... Bænken gik fint, men jeg synes ikke helt at jeg var på toppen...

2/5

:nonono: :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Evaluering uge 6

Hmmmm.... En gang træning er ikke optimalt. Min hæl er stadig lidt smadret. Men det ser ud til at resten af skoleåret bliver mindre hektisk, og der er kun 1-2 baskettræninger om ugen det næste stykke tid, så der burde være en god chance for at øge lidt i bænken og holde vægten. Vægten rimelig stabilt over de 75 kg...

Jeg har ikke lige fået taget et photo, men jeg tror jeg ligner mig selv. Jeg kan heller ikke selv se nogen forskel på de første billeder. Måske kan man se lidt til juli...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Spring

Squat på bold

Lunges

One leg DL

3x10 3kg

Sjippetov

Box jumps

5x5

Hovedøvelser

Bænkpres - tung

1x10 50kg

1x3 95kg

1x3 105kg

1x3 115kg :devil::devil: Den gik, men det var ikke overbevisende...

5x3 105kg - Jeg var godt brugt bagefter...

Pull ups

4x10

Hjælpeøvelser

Ab wheel

3x10

Hammercurls

2x10 22kg

Triceps kabel

4x10 ?

Rotator cuff

3x15

- Jeg er selv godt tilfreds. Jeg følte mig ikke så oplagt, men alligevel kom jeg igennem bænkpressen...

3/5

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

- Jeg har været i sommerhus med familien, men fik en god træning i lorte "techno-gym-udstyr" med alle de lokale disko-pumper-tosser. Det var nu fint nok. Bænkpressen var ringe og der var ikke mulighed for squat eller dødløft/råtræk, men jeg kunne da mærke dagen efter at jeg havde fået mig rørt. DOMS i triceps, hase og røv....

Evaluering uge 7

Jeg føler at det går fremad ligeså stille. Jeg får desværre ikke trænet så meget som jeg gerne vil, men alligevel kommer jeg tættere og tættere på målet. Bænken var mega tung i tirsdags, så jeg skal ikke sætte mere på her i næste uge... Jeg uploader et billede i aften....

Vægt: 74.6kg - Jeg har ellers ligget over 75 det meste af ugen.

post-4917-1209934715_thumb.jpg

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share