Lundique @ homegym!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Lund's log

Efter overvejelse om hvor jeg skulle føre log, endte jeg her. Jeg har tidligere ført log på bb.dk, men efter jeg læste mere om Crossfit, har mine målsætninger ændret sig, og jeg føler derfor, at dette er et bedre sted for en person, som også har andre mål end at blive stor.

Jeg håber folk vil give feedback på min træning, da det er en motivationsbooster for mig, at der er andre der følger med!!

Undertegnede

Navn: Christoffer Lund

Alder: 19 år [20-07-88]

Vægt: 86 +/-

Højde: 180 +/-

Træningserfaring

Jeg har trænet elite badminton indtil 2005, hvor jeg grundet manglende motivation valgte at trappe ned. Jeg tror, at den primære kilde til manglende motivation var, at der kom andre ting, som der var mere interessant, for en teenager i rivende udvikling. I tagt med nedtrapning af min træning, fandt jeg ud af, at det egentlig ikke var noget ved kun at træne på halvt plan så højt et plan, som jeg havde gjort tidligere, så det endte med jeg stoppede helt.

I 2004 begyndte jeg at styrketræne for første gang, og det var et maskinrace uden lige, som vel egentlig ikke kommer bag på nogen. Men efter jeg blev fortrolig med MOL, blev jeg hurtigt klogere, og fandt ud af, at frivægte var vejen til til mål. Det var i denne forbindelse, jeg startede på et fullbody, bygget omkring basisøvelser, og det har jeg aldrig fortrudt :4thumbup: Indtil den dag i dag, har jeg trænet tung styrketræning (Fullbody, 2 split)

I går begyndte jeg at læse lidt nærmere omkring Crossfit's principper, og det lyder meget interessant, dog vil jeg aldrig gå over til ren crossfit, da der skal noget rå-styrke til, og det mener jeg ikke man opnår igennem Crossfit.

Efter i dag at have prøvet det, har jeg fået at mærke, at det virkelig er noget der trækker tænder ud!! :rocketwhore:

Bedste løft

Squat: 2s 8r @ 100 kg

Dødløft: 5x5 @ 105 kg

stivbenet dødløft: 2s 8r @ 95 kg

Bænkpres: 2r @ 95 kg

Military pres: 3s 8r @ 45 kg

Mål med træningen

Det første mål er, at komme ned omkring de 80 kg. Da det ikke er særlig hensigtsmæssigt, at begynde og træne for at øge min styrke under cut, venter jeg med dette. Men Crossfit principperne er jo virkelige nogle der kan bruges til, at brænde nogle kcal af, samt at øge min ilt-optagelse.

Mit langsigtede mål er, at øge min styrke og at holde en god kondition, sammen med en vis portion størrelse.

Træning

I min cut periode satser jeg på, at ramme 4 træningspas pr. uge, hvor de 2 af dem vil være TUNG styrketræning, og de andre 2 bliver noget crossfit inspireret.

TUNG styrketræning

Dag 1

Squat

Rumænsk dødløft

Bænkpres

Bent over row

T-bar row

Evil Wheel, full contact twist

Dag 2

Dødløft

Front squat

Incline bænkpres

Bent over row

Military pres

Mave

Evil Wheel, full contact twist

Crossfit

Her vil jeg starte ud med en omgang løb, efterfulgt at nogle styrkeøvelser, og den samme distance til sidst.

Hvordan de enkelte gange bliver vil jeg ikke låse fast, men satse på at lave de enkelte "SESSIONs" på dagen.

Kosttilskud

Protein pulver

- Optimum nutrition GOLD WHEY

- Bodylab

Bodylab Carbs

Bestrong OMEGA 369 olie

Homegym

Træner hjemme, så jeg har ikke en masse ligegyldige skinnende technogym maskiner stående.

post-17109-1205880365_thumb.jpg

Edited by Lundique
Link to comment
Share on other sites

Crossfit @ Første forsøg!

800m løb

50r @ push-ups

30r @ 40 kgs squat

10r @ One arm DB Clean'n'pres (10r hver arm)

Tid: 10:57

Tiden var ikke prængende, da det mest af alt bar præg af en virkelig dårlig kondition, men det skal det heldigvis gøres noget ved nu!

Var allerede kvæstet efter de 800 m løb, som jeg nærmest også gav mig alt hvad jeg kunne i.

Jeg var klar til at brække mig efter de øvelser, men jeg gjorde det dog ikke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Super med endnu en MOL'er med homegym! :devil:

Det er dejlig nemt at gå ind og presse et træningspas ud af ærmerne. :superman:

Vil da med nysgerrighed følge dit Crossfit-projekt. Umiddelbart ikke noget der tiltaler mig, men nu vil jeg da se hvilke resultater det kaster af sig på dig. :tongue:

Og glæder mig til at se et tungt træningspas! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Super med endnu en MOL'er med homegym! :devil:

Det er dejlig nemt at gå ind og presse et træningspas ud af ærmerne. :superman:

Vil da med nysgerrighed følge dit Crossfit-projekt. Umiddelbart ikke noget der tiltaler mig, men nu vil jeg da se hvilke resultater det kaster af sig på dig. :tongue:

Og glæder mig til at se et tungt træningspas! :4flex:

Ja, det er sgu dejligt at have en hjemmegym. Man kan træne når man har lyst, hvilket må siges, at vær en stor fordel.

Jeg er også selv spændt på mit crossfit projekt, fordi jeg var da fuldstændig væk efter dagens crossfit.

Jeg regner med, at der kommer et tungt træningspas i morgen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning + cardio @ Udsolgt ved kasse 1!

Dagen startede allerede kl. 10 i morges ved, at jeg modtog 5€ i bonus inde på bet24, som jeg kunne spille bingo for, så jeg købte i første runde 6 plader, og det gav bonus! jeg vandt 567 kr for min bonus, hvilket man må sige er rimelig godt og tilfredsstillende :4thumbup:

Jeg havde glædt mig til dagens træning, og til at få loggen op at køre, og der blev også givet gas!

Tid: 45 min

Squat

3s 8r @ 90 kg

- rimelig dybde

Stiff-legged deadlift

3s 8r @ 90 kg

- har droppet at løfte med straps, da jeg er ude efter lidt mere funktionel styrke nu, og det var hårdt at holde stangen. Især fordi jeg har så små hænder, men det gik.

Benchpress

2s 10r @ 75 kg

8r @ 75 kg

6r @ 75 kg

- Wide grip, havde "fuck-fingeren" ved ringen i den riflede belægning. Er faldet 10 kg i bænk, og det er klart, at det er her der virkelig skal gøres noget, når jeg afslutter mit cut.

One arm T-bar row

3s 8r @ 25 kg + stang

- min venstre hånd mangler grebsstyrke

One arm shoulderpres

8r @ 17,5kg

12r @ 17,5 kg

- easy peasy!

Evil wheel (knæ)

2s 8r @ BW

- Ikke en øvelser jeg har kørt før rigtigt!

Lying Broomstick twist

2s 30r @ BW

2 min pause...

Løb @ 2,25 km

Tid: 12:15

- Igen ikke nogen prangende tid, jeg må smide håndklædet i ringen og erkende, at min kondi er ret ringe!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share