læge eller ufarligt?


Lucky Luke
 Share

Recommended Posts

Igår var jeg ude at løbe og efter et hårdt interval gik jeg stille i 5 min og slappede af. Jeg begyndte at lunte stille igen, men så gjorde det ret ondt i det nederste af maven( nok omkring blæren) og lidt ned omkring penis også.

Det var lidt svært at definere præcis hvor smerterne kom, men føltes primært som ovennævnt. Det var dog ikke kraftige smerter, det føltes nærmere som om jeg skulle tisse, men gjorde samtidig også lidt ondt. Jeg forsøgte flere gange at starte løbet igen, men hver gang måtte jeg begynde at gå igen p.g.a. smerterne og ubehaget.

Da jeg kom hjem skulle jeg kun tisse en smule, og det sved ret meget. De sidste par dråber var så blod, og så blev jeg selvfølgelig urolig. Resten af dagen skulle jeg lade vandet meget hyppigt, selvom der ikke rigtigt kom så meget ud. Der var ingen synligt blod her.

Min læge har haft lukket siden i går og jeg synes det var lige voldsomt nok at tage på skadestuen. Jeg læste så på netdoktor, og en del af symptomerne passer godt på blærebetændelse. Jeg kan dog læse at dette næsten kun rammer kvinder, og jeg kan ikke se hvor de bloddråber kommer ind i billedet?

I dag har jeg det fint, men jeg har ikke prøvet at lave noget fysisk.

Har I nogle ide om hvad det er, og hvordan bør jeg forholde mig omkring lægebesøg?

ps. jeg er en mand på 25 år.

Link to comment
Share on other sites

Igår var jeg ude at løbe og efter et hårdt interval gik jeg stille i 5 min og slappede af. Jeg begyndte at lunte stille igen, men så gjorde det ret ondt i det nederste af maven( nok omkring blæren) og lidt ned omkring penis også.

Det var lidt svært at definere præcis hvor smerterne kom, men føltes primært som ovennævnt. Det var dog ikke kraftige smerter, det føltes nærmere som om jeg skulle tisse, men gjorde samtidig også lidt ondt. Jeg forsøgte flere gange at starte løbet igen, men hver gang måtte jeg begynde at gå igen p.g.a. smerterne og ubehaget.

Da jeg kom hjem skulle jeg kun tisse en smule, og det sved ret meget. De sidste par dråber var så blod, og så blev jeg selvfølgelig urolig. Resten af dagen skulle jeg lade vandet meget hyppigt, selvom der ikke rigtigt kom så meget ud. Der var ingen synligt blod her.

Min læge har haft lukket siden i går og jeg synes det var lige voldsomt nok at tage på skadestuen. Jeg læste så på netdoktor, og en del af symptomerne passer godt på blærebetændelse. Jeg kan dog læse at dette næsten kun rammer kvinder, og jeg kan ikke se hvor de bloddråber kommer ind i billedet?

I dag har jeg det fint, men jeg har ikke prøvet at lave noget fysisk.

Har I nogle ide om hvad det er, og hvordan bør jeg forholde mig omkring lægebesøg?

ps. jeg er en mand på 25 år.

Personligt ville jeg søge læge hvis jeg pissede blod.

Link to comment
Share on other sites

Igår var jeg ude at løbe og efter et hårdt interval gik jeg stille i 5 min og slappede af. Jeg begyndte at lunte stille igen, men så gjorde det ret ondt i det nederste af maven( nok omkring blæren) og lidt ned omkring penis også.

Det var lidt svært at definere præcis hvor smerterne kom, men føltes primært som ovennævnt. Det var dog ikke kraftige smerter, det føltes nærmere som om jeg skulle tisse, men gjorde samtidig også lidt ondt. Jeg forsøgte flere gange at starte løbet igen, men hver gang måtte jeg begynde at gå igen p.g.a. smerterne og ubehaget.

Da jeg kom hjem skulle jeg kun tisse en smule, og det sved ret meget. De sidste par dråber var så blod, og så blev jeg selvfølgelig urolig. Resten af dagen skulle jeg lade vandet meget hyppigt, selvom der ikke rigtigt kom så meget ud. Der var ingen synligt blod her.

Min læge har haft lukket siden i går og jeg synes det var lige voldsomt nok at tage på skadestuen. Jeg læste så på netdoktor, og en del af symptomerne passer godt på blærebetændelse. Jeg kan dog læse at dette næsten kun rammer kvinder, og jeg kan ikke se hvor de bloddråber kommer ind i billedet?

I dag har jeg det fint, men jeg har ikke prøvet at lave noget fysisk.

Har I nogle ide om hvad det er, og hvordan bør jeg forholde mig omkring lægebesøg?

ps. jeg er en mand på 25 år.

Jeg oplevede lidt det samme - dog er jeg kvinde - for et par uger siden da jeg havde været ude og løbe. Hyppig vandlagning + blod i urinen. Jeg tog til lægen dagen efter da jeg fik voldsomme mavesmerter. Det viste sig at jeg havde blærebetændelse hvor bakterierne så havde spredt sig - hvilket vil sige at det faktisk blev til en nyre-bækkenbetændelse. Fik penicillin og er frisk igen nu!

Min pointe: Afsted til lægevagten med dig!!

Edit: I øvrigt kan mænd godt få blærebetændelse - det rammer bare kvinder hyppigere fordi vi har et kortere urinrør.

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en rigtig omgang blærebetændelse. Jeg har haft det flere gange og har også haft blod i urinen i den sammenhæng. Vagtlægen kan stixe din urin og se om du har blærebetændelse, og hvis du har det er behandlingen enten tabletter a 500 mg sulfamethizol eller tabletter a 500 mg Ciproxin. Hvis du har blærebetændelse, vil du mærke forværring for hver dag, så der er ingen grund til at trække lægebesøget ud.

God bedring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger mange tak for svarene. Jeg smutter til lægen i morgen, hvor jeg forhåbentligt kan få en tid. Mærkeligt nok har jeg ikke mærket så meget til det i dag, lidt hyppigere vandladning end normalt og lidt svien ved vandladning. Jeg vil dog have det undersøgt alligevel.

mvh

Link to comment
Share on other sites

jeg har haft et problem der ligner lidt

jeg løb en dag 10 km lige da jeg stod op, og da jeg kom hjem skulle jeg pisse sindsygt

men urinen lignede noget rustent vand, ved ikke om jeg bare var dehydreret.

drak derefter 2 liter vand og urinen havde normal farve igen.

er det blod i urinen eller var min kropsvæskeprocent under 50??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share