Muskelvækst på tilbagetog?


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

heh.. nej, når først du ligner mr.o, så kan du

1. træne en gang om måneden

2. lave alle dine øvelser i maskiner (dem du altså gider)

3. leve af 3 marie kiks om dagen

og stadig stille op til, og vinde, mr.o igen til næste år.

</sarkasme>

Øh ja, selvf. kan det lade sig gøre at "træne" dem mindre... ex. ved lavere volumen, intensitet, overtræning osv osv osv.

Link to comment
Share on other sites

>cil

forkert træning... Øhhh.... Hvis vi nu antager at man træner et moe effektivt HST program f.eks. Og så holder op og leger med 8kg. håndvægte i stedet eller et eller andet andet latterligt lavt. Eller laver for mange/lidt reps. Kan en sådan "mis"brug af vægtene føre til mindre muskler? Og hvordan kunne man så træne forkert? Hvad skal man IKKE gøre? hvad skal man gøre?

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

jeg tror at man et stykke hen af vejen godt kan holde sine gains 'ved lige' ved mindre volumen på træningen.

Hvis du begynder at lege med 8kg's håndvægte (er det ikke max i FF ? ;)) så er det klart den styrke der er asocieret med neurale tilpasninger mm. vil gå fløjten med tiden, simpelthed fordi det ikke bliver trænet.

for lidt reps ? Det kommer an på din volumen, dvs. hvor mange sæt af få reps ? Hvis volumen også er lav, så er det klart at det vil gå ned af bakke på et tidspunkt (det er her jeg tror man kan 'holde ved lige' ved mindre volumen end da man forsøgte at gaine... truth guys?)

for mange reps ? Igen kommer det an på volumen, men i begge tilfælde vil du miste den masse der er associeret med den træning som du ikke længere udfører... der er en artiekl på MOL der beskriver det i detaljer, vækst associeret med neurale tilpasninger, ophobning af affaldsstoffer, tid under spænding etc etc etc... bottom line, hvis du ikke træner det, så skrider det på et tidspunkt!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg vil nu prøve at give et lidt mere seriøst svar...

Der er overordnet set et vist antal ting der kan forårsage at du mister muskelmasse.

Du kan holde helt op med at træne eller træne med meget lav intensitet over en længere periode. Du kan holde op med at træne styrke men kun udholdenhed hvorved du vil få færre at de "hurtige" muskelfibre og du vil blive mindre. Hvis du træner "forkert" og OVERTRÆNER meget bliver du også svagere og dine muskler mindre. Der er selvfølgelig også andre faktorer der spiller ind, fx kan du blive syg.

Efter hvad jeg har erfaret er overtræning meget udbredt og tit skyldes det overtræning hvis man ikke har fremgang eller ligefrem har tilbagegang i styrken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share