kalorieunderskud ikke nok?


vindruen
 Share

Recommended Posts

Ang. intensiteten så tager jeg i forbindelse med styrketræningen 3 gange 15 minutter med pulsen helt oppe og sveden dryppende ned i øjnene (hvad det så ellers siger) mellem styrkeøvelserne. Den dag hvor jeg kun laver konditræning tager jeg så 1 time ud i et med pulsen oppe og sveden dryppende...er det for lidt? Jeg har prøvet at starte lidt stille op da det er mange år siden jeg sidste har dyrket sport.

Det lyder meget fint, og du skal selvfølgelig også lytte efter til din krop, specielt når du ikke har trænet længe. Men du kunne også lege med nogle intervaller hvis din krop kan holde til det allerede nu, og ellers selvfølgelig vente med det.

Link to comment
Share on other sites

Tålmodighed er en dyd.

Hvis du nu lader være med at fokusere så meget på vægten, og i stedet priser dig lykkelig for en ny og sundere livsstil med ændrede kostvaner og øget fysisk aktivitet, bibeholdes motivationen måske lidt bedre. Ellers brug målebåndsmetoden og se om du taber dig om ex. bryst, mave, hofte, lår, arme osv.

På trods af mange personligt har det at være slank som det ultimative mål, er den videnskabelig tendens i øjeblikket, at overvægtig og aktiv er langt sundere end normalvægtig og inaktiv - så igen, vær glad for din livsstil.

Og endnu engang, Rom blev ikke bygget på en dag.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Tålmodighed er en dyd.

Hvis du nu lader være med at fokusere så meget på vægten, og i stedet priser dig lykkelig for en ny og sundere livsstil med ændrede kostvaner og øget fysisk aktivitet, bibeholdes motivationen måske lidt bedre. Ellers brug målebåndsmetoden og se om du taber dig om ex. bryst, mave, hofte, lår, arme osv.

På trods af mange personligt har det at være slank som det ultimative mål, er den videnskabelig tendens i øjeblikket, at overvægtig og aktiv er langt sundere end normalvægtig og inaktiv - så igen, vær glad for din livsstil.

Og endnu engang, Rom blev ikke bygget på en dag.

Held og lykke

Ja, egentlig er det heller ikke vægttab der er mit primære mål, det er at få det bedre i min krop og mit hoved. Men alligevel kommer den der: du vil jo også gerne tabe dig, snigende. På en eller anden måde vil man jo også gerne have at folk kan se at man er blevet sundere, selvom følelsen af at være sundere og friskere burde være løn nok i sig selv (og det er det også på den måde forstået at jeg skam fortsætter, vægttab eller ej.)

:)

Link to comment
Share on other sites

Ps. Du burde kikke på de logge hvor folk er på diæt.. for at se hvad de gør, det giver oftes en rigtig god motivation..

f.eks. Mollerups-log han har tabt sig over 25 kg. siden d. 01 dec ( 4 måneder) ved at dyrke 2 timers crozztraning om dagen og forbrænde over 1500 kcal om dagen..

Og der er også Misslaws-log som pw en time hver morgen før morgenmad..

bare nogle fif. :bigsmile:

Mollerup forbrænder ikke 1500kcal på den smule cardio han laver.

man skal ikke stole på kcal tællerne i maskinerne.

Link to comment
Share on other sites

Mollerup forbrænder ikke 1500kcal på den smule cardio han laver.

man skal ikke stole på kcal tællerne i maskinerne.

ved godt at de maskiner er gode til at have et højt kcal tæller.. dog gir det en del, med 2 timers cardio hver dag, når man er godt overvægtig.. Men never mind.. det var heller ikke det tråden handlede om.. :smile:

Queenpearl.. : Så bare en der skrev 1800 kcal, og efter 4 uger burde man ikke tage 1,4 kg på når man kun har fået 1500 kcal og trænet.. også selvom hun højst sansynligvis har fået noget væske i kroppen..

Måske hun skulle prøve at poste hendes kost, da kosten jo ligesom er ca. 80 % vigtig for ens vægtab.. måske er der nogle faldgrupper hun ikke selv har tænkt over.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det var med stor interesse jeg læste denne tråd, for jeg har selv oplevet nogle underlige ting i forbindelse med træning og vægttab.

For flere år siden da jeg gik i gang med at træne var det ikke kun for at tabe mig (jeg ville gerne af med 5-6 kg) men det var lige så meget for at komme i ordentlig form.

Jeg læste alt hvad jeg kunne komme i nærheden af om træning og effekten på ens krop, og især læste jeg med stor fornøjelse om den konsekvens træning får mht mæthedsfornemmelse og appetitregulering. Jeg læste det flere steder (og nej, jeg kan desværre ikke huske hvor...) og glædede mig meget til at få en mindre appetit.

I starten af min træning tog jeg det stille og roligt.

Det center jeg gik i havde en træner der var god til nye, og jeg fik der at vide at jeg skulle træne kondtionstræning 3 gange om ugen, af ca ½ times varighed og styrke to gange om ugen.

Hvad skete der med min appetit? Den steg rigtig meget. Jeg blev bestemt ikke mindre sulten.

Jeg tog faktisk også noget på, og jeg kunne se/måle på min krop at det ikke var muskler :w00t:

Som månederne gik blev jeg mere og mere glad for at træne men synes ikke min krop blev pænere. Så var det jeg læste her fra MOL at man skal træne seriøst - og betydeligt længere end ½ time kondition pr gang. Jeg gik i gang med mine egne forsøg, og så begyndte der at ske noget! Jeg trænede ca 1 time kondition pr dag - hver dag - og ca 40 min styrke 3 gange om ugen, og det virkede!!! :4thumbup:

I dag træner jeg fortsat 1 time hver dag kondition ( 5-6 gange om ugen) og ca ½ time styrke 3 gange om ugen, og det sjove er at min appetit er mindsket betydeligt! Foruden at jeg har fået mere styr på mine deller :tongue:

mange glade hilsner

Miss Forster

Link to comment
Share on other sites

ved godt at de maskiner er gode til at have et højt kcal tæller.. dog gir det en del, med 2 timers cardio hver dag, når man er godt overvægtig.. Men never mind.. det var heller ikke det tråden handlede om.. :smile:

Queenpearl.. : Så bare en der skrev 1800 kcal, og efter 4 uger burde man ikke tage 1,4 kg på når man kun har fået 1500 kcal og trænet.. også selvom hun højst sansynligvis har fået noget væske i kroppen..

Måske hun skulle prøve at poste hendes kost, da kosten jo ligesom er ca. 80 % vigtig for ens vægtab.. måske er der nogle faldgrupper hun ikke selv har tænkt over.. :smile:

Prøv at slå op i diverse tabeller over hvor meget du forbrænder ved forskellige former for aktivitet. Det er ikke imponerende og kan meget hurtigt ødelægges af smuttere i kosten. Det er vigtigt for mange overvurderer helt vildt hvor meget de forbrænder på deres cardio træning.

Husk de estimater jeg er kommet med på kcal indtaget for to byture er meget konservative... Smider man smuttere oven i evt. junk efter byturene ser det skidt ud.

Brug et målebånd! Det er en god måde at tjekke hvordan vægttabet skrider frem.

Jeg ville måle et par steder regelmæssigt (en gang om måneden):

talje, hofte, lår, arm er bud på steder du kunne måle sammen med din kropsvægt.

held og lykke med det det, det ser ud til du er godt på vej. Det er rigtigt fint at du holder gejsten oppe, selv hvis det ikke går som planlagt i perioder. Det er en lang proces, så man skal have tålmodighed og ville et vægttab på langt sigt.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Tak for alle jeres svar, de har været rigtig interessante at læse. Jeg har lige et spørgsmål ang. diskussionen om mit kalorieindtag. Beregningen der hedder 1450 kcal om dagen stammer fra madlog. Men beregner jeg det her bliver det til 2100 (total energiomsætning på ca. 2600) og de to beregninger er baseret på nøjagtig de samme oplysninger....?! Jeg er jo ikke interesseret i at underernære min krop men skal selvf. være i underskud når jeg vil tabe mig. Er der nogen der ved hvorfor disse to resultater kan være så forskellige? Hvilke formler ligger bag, eller rettere...hvor stammer de formler fra der anvendes?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share