Heldagsshake..


Monse
 Share

Recommended Posts

Hey MOL.

Da jeg lige er blevet opereret i kæben, kan jeg desværre ikke tygge mad.

Men derfor vil jeg stadig cutte og træne.

Derfor har jeg tænkt på, at lave en shake, som der skal erstatte alle måltider på en dag. Altså lave en ordentlig en, og dele den udover flere måltider på en dag.

Jeg har noget proteinpulver. 40 gram af det, blandet med 400 ml mælk giver 44,5 gram protein.

Jeg har så tænkt på at lave en shake på: 80 gram proteinpulver, 800 ml mælk og smide et par frugter i, og så lave 4 shakes ud af det, til hele dagen.

Men jeg tvivler dog på det vil dække alle mine behov i den periode?

Hvad ville være bedst og smide i shaken? Udover mælken og pulveret selvfølgelig. Ville det være en god ide og smide nogle vitaminpiller i? Hvis ja, hvilke?

Link to comment
Share on other sites

Undersøgelser viser at ved indtag af protein + kulhydrat, optages proteinet bedre i kroppen, end hvis ikke der var kulhydrat til stede

Ja det er da klart, intet nyt der - proteiner optages hurtigere hvis de intages med nogle hurtige kulhydrater efter træning, eks. dextrose...

Link to comment
Share on other sites

Ja - lav noget suppe af blendet mad, så du får det hele med.

Ellers så husk en gang Udo's i shaken + havregryn.. Så optager du også proteinet bedre.

ja da, men hvornår er Udo's blevet kulhydrat??

Hun hentydede formentlig også til havregrynene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share