Køb af cykel


larsvegas
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg står overfor at ville købe mig en cykel som jeg kan bruge både til motion og i hverdagen, så altså ikke noget fancy med 80 gear og selvlysende features.

Jeg er forholdsvis tung (ca 105 kilo) og ret stærk, så jeg har smadret en del cykler i min tid, bare ved almindelig brug. Med mine små 2 meter ligger jeg også i den lange ende af befolkningen. Derfor er jeg lidt interesseret i at høre om nogen har erfaringer med mærker og modeller der godt kan tåle lidt vægt og noget power, og som har en vis størrelse.

Til sidst er der det her med sadlen. Jeg synes de fleste sadler er i pine i r...., og jeg regner med at skulle køre til/fra arbejde (ca 12 kilometer hver vej), så det er ikke uden betydning. Hvad skal man kigge efter, eller undgå, ved køb af cykelsaddel?

Og endeligt, hvis I kender til nogen forhandlere i Københavnsområdet hører jeg også rigtigt gerne om dem

Kærlig hilsen

Bjørn G

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv 2 m høj og vejer også noget over 100 kg. Min nuværende cykel er en Trek 7.3 FX der kan fås i en str. 25".

http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/2008/bike_path/fx/73fx/

Man kan helt klart få cykler der har bedre og mere holdbare komponenter, men jeg synes at modellen har et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet. Den har også udvendige gear, hvilket jeg selv foretrækker, da jeg ikke synes at indvendige gear holder særligt godt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man må nævne cykelhandlere ved navn? / "reklamere" for en evt sælger. Jeg har næsten lige købt en hybrid cykel af en butik i Brøndby området og kan kun give lutter +'er til cyklen (Focus Arriba 07) og butikken.

Hvis du vil vide hvilken butik så smid en priv.msg - skulle jo nødig fornærme Modde :)

Skal siges jeg vejer 106kg og er 192cm høj og ingen problemer har haft, iforhold til det nye køb.

~EMTH - Kig evt på dette køb-af-cykel-forum.

**

ang. sadel spørgsmålet..

Jeg er måske mærkelig, men jeg foretrækker den mere 'lean' sadel og så evt bare et par cykelshorts m pude når jeg kører de 13km til og fra uni. Dine sidde-knuder skal nok vænne sig til det efter et par dage så føles det ikke som om du har haft et natligt besøg af en stor sort mand.

Edited by EMTH
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man må nævne cykelhandlere ved navn? / "reklamere" for en evt sælger. Jeg har næsten lige købt en hybrid cykel af en butik i Brøndby området og kan kun give lutter +'er til cyklen (Focus Arriba 07) og butikken.

Hvis du vil vide hvilken butik så smid en priv.msg - skulle jo nødig fornærme Modde :)

Det er kun kosttilskudsforhandlere man ikke må nævne - cykelhandlere er helt ok - bare det ikke er reklame for egen virksomhed/sponsor

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle indsparkene.

Det endte med at blive en Winther Alu 900 som både passede i højde, og kunne klare en masse vægt.

Angående saddel så blev jeg anbefalet lige at prøve den der fulgte med, og så komme ned bagefter og fortælle hvad jeg savnede ved den. Egentlig en fin idé

Link to comment
Share on other sites

Rettelse: Ups, så ikke at du allerede havde været ude at købe. Nå, men det kan jo være at andre kan bruge min kommentar til noget.

Jeg er 2 meter og 2 cm, vejer lidt over 100 kg, og har smadret 2 simano 7-gears nav på 3 år, jeg havde ligesom dig brug for en cykel til lidt sport og til at cykle til og fra arbejde. Efter lidt søgen på nettet fandt frem til følgende:

http://www.heino-cykler.dk/Cykler/Heino/He...ndige+gear.html

Set i forhold til prisen, har jeg ikke kunne finde noget der var bedre udstyret (bagskifteren er fra simano 105 serien). Jeg må sige at jeg har været virkelig glad for den. Og servicen hos forhandleren har også været helt fin.

Et af kravene til cyklen var at den skulle have udvendige gear. De invendige har simpelthen for meget modstand. Det kan godt være at der er lidt ekstra vedligeholdelse ved udvendige gear (i den forbindelse kan jeg virkelig anbefale at købe denneher dims: http://www.finishlineusa.com/products/chain-cleaner.htm), men det gode er at de kan vedligeholdes. Invendige gear går bare i stykker, så er det lige 1500+ kr ud af lommen til et nyt baghjul.

Edited by Orca
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share