Udvid brystkasse


dj1337
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har gået og tænkt på noget.

Findes der nogle øvelser, som udelukkende er baseret på, at udvide ens lunger, hvilket ville medfære til udvidelse af ribbensstrukturen? En udvidelse af ribbensstrukturen ville jo medføre, at ens brystkasse ville se større ud ikk?

Findes der dermed sådanne øvelser?

Er der nogen som har prøvet dem? og virker det?

mvh.

dj 1337

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej,

Jeg har gået og tænkt på noget.

Findes der nogle øvelser, som udelukkende er baseret på, at udvide ens lunger, hvilket ville medfære til udvidelse af ribbensstrukturen? En udvidelse af ribbensstrukturen ville jo medføre, at ens brystkasse ville se større ud ikk?

Findes der dermed sådanne øvelser?

Er der nogen som har prøvet dem? og virker det?

mvh.

dj 1337

jeg ved ikke med lungerne men hvis vi bare snakekr udvidelse af brystkassen ahr jeg kun hørt om én øvelse og det er dumbbell pull over, om det er sandt og om det virker OG om det er sundt HVIS det virker ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke hvorfor lige netop den øvelse skulel udvide brystkassen men det er den eneste øvelse jeg har hørt om, der kunne udvide brystkassen. Der er vist også mange idéer om hvordan den udføres korrekt, jeg skal ikke gøre mig klog på det. Jeg mener dog at have hørt at den kun kan lade sig gøre indtil man er x år gammel, altså det er kun muligt indtil en hvis alder måske fordi man er "groet til" på et tidspunkt. Du kunen også bare vælge at se bort fra alt jeg har skrevet det kunne måske være smart, men held og lykke. :smile:

Edited by hummersuppen
Link to comment
Share on other sites

jeg ved ikke med lungerne men hvis vi bare snakekr udvidelse af brystkassen ahr jeg kun hørt om én øvelse og det er dumbbell pull over, om det er sandt og om det virker OG om det er sundt HVIS det virker ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke hvorfor lige netop den øvelse skulel udvide brystkassen men det er den eneste øvelse jeg har hørt om, der kunne udvide brystkassen. Der er vist også mange idéer om hvordan den udføres korrekt, jeg skal ikke gøre mig klog på det. Jeg mener dog at have hørt at den kun kan lade sig gøre indtil man er x år gammel, altså det er kun muligt indtil en hvis alder måske fordi man er "groet til" på et tidspunkt. Du kunen også bare vælge at se bort fra alt jeg har skrevet det kunne måske være smart, men held og lykke. :smile:

det da nok det værste l... jeg længe har hørt :laugh: så se bort fra det ja!

løbere har større hjerter end ikke løbere, fordi de har bedre kondition, dvs de bedre kan føre ilt rundt i kroppen og derfor blir hjertet større og stærkere, men når det er sagt så skal det også siges at det IKKE vil føre til en forstørrelse i brystkassens omkreds. så som de andre har sagt: SPIS, DRIK, TRÆN og HVIL! så er du ikke helt galt på den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
det da nok det værste l... jeg længe har hørt :laugh: så se bort fra det ja!

løbere har større hjerter end ikke løbere, fordi de har bedre kondition, dvs de bedre kan føre ilt rundt i kroppen og derfor blir hjertet større og stærkere, men når det er sagt så skal det også siges at det IKKE vil føre til en forstørrelse i brystkassens omkreds. så som de andre har sagt: SPIS, DRIK, TRÆN og HVIL! så er du ikke helt galt på den :wink:

Hvorfor er det du skal hævde dig på den måde, gav jeg udtryk for at det var facts jeg smed på bordet?

Så det du siger er at et større hjerte IKKe giver en stor brystkasse, den skal jeg huske, ikke mere incline med aorta!

Edited by hummersuppen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

"To clear some things up....

The ribs are connected to the sternum by several inches (just how many depends on the individual) of cartilage. Under said cartilage lies various muscular structures, including but not limited to the intercostals and the serratus. These muscles can stretch and expand, causing the pliable cartilage to adapt to a very minor degree of expansion. Pullovers indeed allow for this, however, and more importantly, the effects of the exercise allow for the APPEARANCE of an "expanded rib cage". Take that for what it's worth."

Fandt jeg på en hjemmesides forum, ved ikke om jeg må oplyse navne her.

Måske er han også fuld a L... men så er jeg da heldigvis ikke den eneste, eller vent lige lidt jeg sagde jo som sagt jeg ikke vidste om det passede.. anyways den var til dig Sepp :)

Så fik han lige reseppten der du :superman:

Link to comment
Share on other sites

Der er den gode gamle ribe cage expansion. Der er jo også det at tage mange dybe indåndinger hjælper på lungerne jeg ved ikke helt hvad der sker physiologisk men det føles som om der er mere plads til lungerne i en brystkasse

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1454124

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1502695

Jeg har selv udført ribcage expansion og jeg syntes at kunne mærke en udvidelse af min brystkasse

Link to comment
Share on other sites

Tror nærmere du skal undersøge diafragma, da denne muskel spiller den primære rolle i lungernes bevægelse.

Men da den i forvejen belastes konstant - med et skud fra hoften og uden at være ekspert - er det nok begrænset hvor meget den kan aktiveres og belastes med vækst som udgangspunkt.

Desuden vil den nok ikke have en nævneværdig (hvis nogen) effekt på størrelsen af din brystkasse.

Og selv i det tilfælde, ville man jo bare se ud som en der prøvede på at få en større brystkasse ved at fylde lungerne med ilt og holde vejret...ikke pænt.

Du kommer meget længere med traditionel træning og rigtig kost.

At 'træne' diverse indvolde med henblik på størrelse må da være at træne for marginalerne (hvis det overhovedet er synligt og muligt i BB/vækst henseende).

Det er sq lidt TV-shoppy..

Det er så min uforbeholdende mening

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Hej alle,

tak for jeres besvarelser. til dem som har svaret omkring pullover, laver jeg dem selv, og Mr. Teddy, ja jeg spiser rigeligt og træner tungt også :tongue: så det er ikke problemet. jeg har heller ikke problemer med en lille brystkasse, spørgsmålet stilte jeg bare af ren nysgerrighed, fordi jeg havde hørt fra nogle afmine venner, og havde læst omkring, at mange kampsort, især dem fra asien har nogle øvelser, med dybe indåndinger og nogle strækævelser, som udvider deres lungekapacitet og rib cage, og de ser dermed større ud.

Nu der det dumt at ejg ikke kan huske navne på disse kamsport som jeg har læst om, men jeg mener, men hold mig ikke ved det, jeg mener, at taekwando er et af dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share