Mangler jeg protein og kreatin tilskud?


ap1983
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har set en del rund på MOL og har skam også fundet mange rigtig gode informationer, men jeg kan stadig ikke helt bedømme om jeg har brug for protein + kreatin som tilskud til min kost.

Min dag kan se sådan ud:

Kl. 05:50 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 1spk Havregryn. Lille glas mælk + vitaminer.

Kl. 09:00 ½ rugbrød m. pålæg (2-3 skiver kalkunbryst eller lignende), 1stk frugt.

Kl. 12:00 100g grønsager, 100g kød, ½stk groft brød med pålæg (2-3 skiver kalkunbryst), 1stk frugt.

Kl. 15:00 1skive groft brød(levebrød) med leverpostej eller pålæg, 1stk frugt.

Kl. 17:00 1stk frugt(Banan). (før træning)

Kl. 18:30 ½ skive groft brød med 3stk kødpålæg, 2DL kakao.

Kl. 19:10 Salat, 100g kartoffel, 130g Hakket oksekøds bøf.

Kl. 21:20 Lille glas mælk, 1stk frugt, eller knækbrød med pålæg.

Mit mål med min træning er at omdanne fedt til muskler samt blive stærkere, og vokse (muskel). Jeg ved ikke om jeg på træningsdage bør udskifte ” Kl. 18:30 ½ skive groft brød med 3stk kødpålæg, 2DL kakao.” med en protein shake +kreatin for derefter at tage hjem og spise?

Håber nogle kan vejlede mig til et svar.

~ Allan Pedersen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke omdanne fedt til muskler og du vil ikke vokse af muskelmasse af den mængde mad du spiser, hvis du holder dig til den kostplan. Et hurtigt kig siger mig, at der højst er 1600-1700 kcl i den. det er OK, hvis du vil tabe dig. Hvis du vil have større muskler, skal der mere mad til (udover træning). Du kan godt spise proteinpulver og kreatin, men der skal først og fremmest mere mad til.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har set en del rund på MOL og har skam også fundet mange rigtig gode informationer, men jeg kan stadig ikke helt bedømme om jeg har brug for protein + kreatin som tilskud til min kost.

Min dag kan se sådan ud:

Kl. 05:50 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 1spk Havregryn. Lille glas mælk + vitaminer.

Kl. 09:00 ½ rugbrød m. pålæg (2-3 skiver kalkunbryst eller lignende), 1stk frugt.

Kl. 12:00 100g grønsager, 100g kød, ½stk groft brød med pålæg (2-3 skiver kalkunbryst), 1stk frugt.

Kl. 15:00 1skive groft brød(levebrød) med leverpostej eller pålæg, 1stk frugt.

Kl. 17:00 1stk frugt(Banan). (før træning)

Kl. 18:30 ½ skive groft brød med 3stk kødpålæg, 2DL kakao.

Kl. 19:10 Salat, 100g kartoffel, 130g Hakket oksekøds bøf.

Kl. 21:20 Lille glas mælk, 1stk frugt, eller knækbrød med pålæg.

Mit mål med min træning er at omdanne fedt til muskler samt blive stærkere, og vokse (muskel). Jeg ved ikke om jeg på træningsdage bør udskifte ” Kl. 18:30 ½ skive groft brød med 3stk kødpålæg, 2DL kakao.” med en protein shake +kreatin for derefter at tage hjem og spise?

Håber nogle kan vejlede mig til et svar.

~ Allan Pedersen.

Jeg synes din kostplan ser fornuftig ud hvad angår variation af madvarer, men du bør simpelthen skrue op for mængden af det hele for at få nok kalorier til muskelopbyggelse.

Husk nu på at proteinpulver blot er proteinpulver, det er ikke et magisk stof, som giver dig Arnoldmuskler. Det er simpelthen bare god gammeldags bøf i pulverform. At du spiser normal mad efter træning er ligeså godt som at spise kosttilskud; den eneste fordel i proteinpulver er nok, at det er hurtigtoptagelig protein, men helt ærligt så tror jeg ikke at du vil se en MARKANT forskel.

Du skriver: "Mit mål med min træning er at omdanne fedt til muskler samt blive stærkere, og vokse (muskel)"

Dit mål er et paradoks. Du kan IKKE omdanne fedt til muskler. Det er umuligt. Det du nok mener er, at du vil tabe fedt og så opbygge muskelmasse samtidigt. Dette er dog også en umulighed. Du må vælge et fokus: Vil du tabe fedt eller opbygge muskelmasse? Og jeg vil anbefale dig at opbygge muskelmasse, medmindre du har en BMI på 25+

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Jeg har set en del rund på MOL og har skam også fundet mange rigtig gode informationer, men jeg kan stadig ikke helt bedømme om jeg har brug for protein + kreatin som tilskud til min kost.

Min dag kan se sådan ud:

Kl. 05:50 Lille glas mælk

Kl. 21:20 Lille glas mælk

2 ting:

Hvorfor mener du, at du har brug for kreatin?

Og hvorfor drikker du et lille glas, når du kan drikke en halv liter?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bør nok uddybe lidt mere.

Inden for de sidste 4 år er jeg gået fra 133 - 86kg og holdt min vægt de sidste 2år, det er nok grunden til at jeg ikke spiser mere. Jeg vil nu igang med at få mere muskelmasse på kroppen og derfor prøver jeg at tilsætte mere mad end jeg plejer, men som jeg allerede kan læse er det langt fra nok, men jeg er nødtil at tage små skridt af gangen for jeg er bange for lige pludselig at veje 133kg igen. (Jeg ved godt det ikke sker, men det ligger et sted inde i mig, det tager lidt tid for mig at vende sig til at skulle spise mere uden at være bange for at blive "fed" igen).

Og jeg undskylder min dårlige formulering af "omdanne fedt til muskler samt blive stærkere, og vokse (muskel)." Jeg vil gerne have lavere fedt procent og mere muskel masse.

Hvad angår BMI er jeg 182 og vejer 86, så min BMI er lidt over 25, men jeg kan simpelhen ikke komme længere ned. Har prøvet.

Det med mælk stammer tilbage fra min gamle kostplan, hvor jeg ikke måtte få for meget mælk eftersom jeg får mælke produkter (Yoghurt) til morgenmad.

Jeg har overvejet kreatin for at få mere styrke i min træning.

~Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Jeg bør nok uddybe lidt mere.

Inden for de sidste 4 år er jeg gået fra 133 - 86kg og holdt min vægt de sidste 2år, det er nok grunden til at jeg ikke spiser mere. Jeg vil nu igang med at få mere muskelmasse på kroppen og derfor prøver jeg at tilsætte mere mad end jeg plejer, men som jeg allerede kan læse er det langt fra nok, men jeg er nødtil at tage små skridt af gangen for jeg er bange for lige pludselig at veje 133kg igen. (Jeg ved godt det ikke sker, men det ligger et sted inde i mig, det tager lidt tid for mig at vende sig til at skulle spise mere uden at være bange for at blive "fed" igen).

Og jeg undskylder min dårlige formulering af "omdanne fedt til muskler samt blive stærkere, og vokse (muskel)." Jeg vil gerne have lavere fedt procent og mere muskel masse.

Hvad angår BMI er jeg 182 og vejer 86, så min BMI er lidt over 25, men jeg kan simpelhen ikke komme længere ned. Har prøvet.

Det med mælk stammer tilbage fra min gamle kostplan, hvor jeg ikke måtte få for meget mælk eftersom jeg får mælke produkter (Yoghurt) til morgenmad.

Jeg har overvejet kreatin for at få mere styrke i min træning.

~Allan Pedersen

OK så stiller sagen sig lidt anderledes. Det er et virkeligt flot vægttab-respekt herfra. Så forstår jeg godt du holder igen med maden. Jeg synes nu godt du kunne indtage lidt mere mad- mere protein vil være en god ide, hvis du vil holde på muskelmassen, mens du taber fedt-en tommelfingeregel er 1,5 gram protein pr. kg kropsvægt. Prøv at se på http://www.foodcomp.dk/fvdb_groupsearch.asp

Hvor meget protein du får, og øg så dit indtag fra gode proteinkilder såsom mager mælk, magert kød såsom fisk, kylling, magert svine og oksekød og om nødvendigt proteinpulver. Hvorledes træner du ?

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til træning kører jeg fullbody 3 gange om ugen, mit program er følgende.

Squat

Bænk pres

Pull ups (bred greb, easy power)

Bed over row (I kabel, underhånds greb)

Ryg ekstension (på bold)

Biceps + skulder pres på bosu (frie vægte)

Mave øvelser på bold

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Hej allan! Mht. om du skal bruge proteinpulver og/eller kreatin har jeg ikke så meget at sige til, men synes du skal forøge din kalorie indtagelse så du får mere overskud til din træning.

Det jeg egentlig har lagt mærke til er din træningsplan og metode, som jeg synes du bør gå mere op i. For du kan ikke blive stor og stærk med kosttilskud uden at træne på den rigtige måde. Når man gerne vil blive stor som en bodybuilder må man jo også følge nogle af deres råd. Jeg har brugt en rigtig god trænings plan fra en bodybuilder ved navn james cipriani, som også fortæller dig grundigt hvad du skal indtage og hvordan du bør planlægge din træning. Jeg har selv prøvet det, og på meget kort tid så jeg resultat! Hans hjemmeside hedder:

http://www.bodybuilding.com/fun/james1.htm

Synes du skal læse det grundigt igennem og derefter kan du jo så gøre op med dig selv om du vil investere en masse kroner på nogle usikre produkter.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej allan! Mht. om du skal bruge proteinpulver og/eller kreatin har jeg ikke så meget at sige til, men synes du skal forøge din kalorie indtagelse så du får mere overskud til din træning.

Det jeg egentlig har lagt mærke til er din træningsplan og metode, som jeg synes du bør gå mere op i. For du kan ikke blive stor og stærk med kosttilskud uden at træne på den rigtige måde. Når man gerne vil blive stor som en bodybuilder må man jo også følge nogle af deres råd. Jeg har brugt en rigtig god trænings plan fra en bodybuilder ved navn james cipriani, som også fortæller dig grundigt hvad du skal indtage og hvordan du bør planlægge din træning. Jeg har selv prøvet det, og på meget kort tid så jeg resultat! Hans hjemmeside hedder:

http://www.bodybuilding.com/fun/james1.htm

Synes du skal læse det grundigt igennem og derefter kan du jo så gøre op med dig selv om du vil investere en masse kroner på nogle usikre produkter.. :4thumbup:

det var da nok det dårligste råd givet i denne tråd indtil nu..

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Ud fra de svar jeg har fået, konkluder jeg at der ikke er behov for protein og kreatin pulver som kosttilskud før jeg har fået mere styr på min kostplan (hvor jeg bør skrue op for mængden af mad)?

~ Allan Pedersen

Edited by ap1983
Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Ud fra de svar jeg har fået, konkluder jeg at der ikke er behov for protein og kreatin pulver som kosttilskud før jeg har fået mere styr på min kostplan (hvor jeg bør skrue op for mængden af mad)?

~ Allan Pedersen

Hurtigt bud.

Spis noget mere kød, så har du ikke den store grund til protein pulver. Mætter godt og lav i kcal, Evt lidt fisk eller fiske olie.

Link to comment
Share on other sites

Det du nok mener er, at du vil tabe fedt og så opbygge muskelmasse samtidigt. Dette er dog også en umulighed. Du må vælge et fokus: Vil du tabe fedt eller opbygge muskelmasse? Og jeg vil anbefale dig at opbygge muskelmasse, medmindre du har en BMI på 25+

Passer ikke, kan godt ske i samme træningsperiode. Det går bare langsomt, og er typisk kun muligt for helt utrænede. Eventuelt for mennesker der har trænet og spist og trænet suboptimalt og får styr på begge dele.

Læs evt her:

http://bodybuilding.dk/artikler/diverse/Do...ogmoddogmer.php

Hurtigt bud.

Spis noget mere kød, så har du ikke den store grund til protein pulver. Mætter godt og lav i kcal, Evt lidt fisk eller fiske olie.

Super godt råd.

Jeg vil også anbefale dig at øge langsomt. Det er vigtigt du ikke helt glemmer at øge :wink:, en langsom øgning vil give dig langsommere resultater, men vil være lettere for dig at holde i det lange løb. Det gør det også lettere at holde kropssammensætningen under kontrol.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret MaximusMaximus og ptpoul.

Jeg tænkte om nogle måske kunne prøve at poste deres kostplan, for ligesom at give mig en ide eller to, ikke noget vejledende men bare så jeg kan få en ide om opbygning af en protein fyldig kostplan.

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Uden at jeg skal være alt for klog på dette område :wink:

T-nation.com har ofte nogle gode råd, ellers har jeg hørt man gerne vil ha et bredt udvalg af kød i løbet af ugen (for varation og blandet amino acid sammensætning)

Spis gerne det du kender og kan li, tilføre eks mere kød, ala 50-200 gram kød, æg er også en go protein kilde.

Der kommer sikkert flere råd fra andre. :4mewantfood:

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Uden at jeg skal være alt for klog på dette område :wink:

T-nation.com har ofte nogle gode råd, ellers har jeg hørt man gerne vil ha et bredt udvalg af kød i løbet af ugen (for varation og blandet amino acid sammensætning)

Spis gerne det du kender og kan li, tilføre eks mere kød, ala 50-200 gram kød, æg er også en go protein kilde.

Der kommer sikkert flere råd fra andre. :4mewantfood:

Jeg har tænkt på æg, men pga. af familie svaghed med dårlig hjerte når man kommer længere op i aldren er jeg lidt bange for æg (kolesterol) og spiser det max hver 1-2gange om ugen.

Men jeg vil prøve at smide mere kød på min kostplan, jeg vil prøve at smide det ind enten formiddag eller eftermiddag (før træning).

Tak for svaret Maximus :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt på æg, men pga. af familie svaghed med dårlig hjerte når man kommer længere op i aldren er jeg lidt bange for æg (kolesterol) og spiser det max hver 1-2gange om ugen.

Men jeg vil prøve at smide mere kød på min kostplan, jeg vil prøve at smide det ind enten formiddag eller eftermiddag (før træning).

Tak for svaret Maximus :cool:

Æg har et dårligt ry med kolesterol som ikke holder (andre der kan back me up om det?) Det handler mere eller lige så meget om det andet du spiser.

T-nation har en spændende artikel om kolesterol og kød. (har begrænset valg af hjemmesider på arb så kan ikke linke) :nonono:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen.

Jeg har nu prøvet at skrue lidt op for volumen af mængde mad, min kostplan ser således nu:

Kl. 05:50 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 1spk Havregryn. ½Rugbrød med 30-40g kylling pålæg. Lille glas mælk + vitaminer.

Kl. 09:00 ½ rugbrød m. pålæg 4 skiver kalkunbryst, 1stk frugt.

Kl. 12:00 100g grønsager, 75g kyllingetern, ½stk groft brød med fiskefrikadelle, 1stk frugt.

Kl. 15:00 100g grønsager, 75g kyllingetern, 1skive groft brød kylling pålæg, 1stk frugt.

Kl. 17:00 1stk frugt(Banan). (før træning)

Kl. 19:00 Protein Shake. (Efter træning)

Kl. 19:10 Chili Con Carne Fik ca (130g Hakket oksekød 3-7%, 50g brune ris, salat ca 150g (Agurk, gulerødder, majs, salat, ananas, rød peber)) +glas mælk

Kl. 21:20 Knækbrød med kylling pålæg +mælk.

Derud over er mit trænings program blevet ændret lidt, jeg er stadig i gang med grundlæggende muskel træning hvor det mest omhandler teknik.

Mit program ser således ud, stadig fullbody 3gange om ugen, reps 12-15:

Front squat i frit stativ

Bryst pres (kabel)

Pull ups, bredt greb.

One hand low row

Ryg ekstension (på bold)

Biceps + skulder pres på bosu (frie vægte)

Mave øvelser på bold.

Side mave øvelser på bold.

Bevæger jeg mig den rigtige eller forkerte vej :superman: ?

~Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Jeg har nu prøvet at skrue lidt op for volumen af mængde mad, min kostplan ser således nu:

Kl. 05:50 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 1spk Havregryn. ½Rugbrød med 30-40g kylling pålæg. Lille glas mælk + vitaminer.

Kl. 09:00 ½ rugbrød m. pålæg 4 skiver kalkunbryst, 1stk frugt.

Kl. 12:00 100g grønsager, 75g kyllingetern, ½stk groft brød med fiskefrikadelle, 1stk frugt.

Kl. 15:00 100g grønsager, 75g kyllingetern, 1skive groft brød kylling pålæg, 1stk frugt.

Kl. 17:00 1stk frugt(Banan). (før træning)

Kl. 19:00 Protein Shake. (Efter træning)

Kl. 19:10 Chili Con Carne Fik ca (130g Hakket oksekød 3-7%, 50g brune ris, salat ca 150g (Agurk, gulerødder, majs, salat, ananas, rød peber)) +glas mælk

Kl. 21:20 Knækbrød med kylling pålæg +mælk.

Derud over er mit trænings program blevet ændret lidt, jeg er stadig i gang med grundlæggende muskel træning hvor det mest omhandler teknik.

Mit program ser således ud, stadig fullbody 3gange om ugen, reps 12-15:

Front squat i frit stativ

Bryst pres (kabel)

Pull ups, bredt greb.

One hand low row

Ryg ekstension (på bold)

Biceps + skulder pres på bosu (frie vægte)

Mave øvelser på bold.

Side mave øvelser på bold.

Bevæger jeg mig den rigtige eller forkerte vej :superman: ?

~Allan Pedersen

Kosten kan jeg ikke overveje at regne på, men dit program kunne være meget bedre.

Søg på Bill Starr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bør nok uddybe lidt mere.

Inden for de sidste 4 år er jeg gået fra 133 - 86kg og holdt min vægt de sidste 2år.

Hvad angår BMI er jeg 182 og vejer 86, så min BMI er lidt over 25, men jeg kan simpelhen ikke komme længere ned. Har prøvet.

For det første: Hold Kæft Hvor Er Det Flot At Du Har Tabt Så Meget! Og Holdt Det!! KÆMPE tillykke harfra, det er virkelig godt gået.. :w00t:

Jeg vil lige lægge en lille bemærkning til det med BMI..

Hvis du er en stor mand på 186, som har store (ikke markerede men store) muskler, så mener jeg ikke du skal tænke på at få dit BMI ned op rundt eller noget andet. BMI er en guidende variabel, som du kan bruge til at se hvor du ligger i "normalvægtområdet". Men f.eks jegselv er Elitebadmintonspiller, og ligger på en BMI på 20.3, så egentlig skulle jeg jo sagtens kunne tage noget på uden at det skulle bringe mig ud fra undervægtigområdet.. Det ville være helt hul i hovedet, det kan enhver se.. Lad være med at pine dig selv for at komme ned under en bestemt værdi. Koncentrer dig om fedtprocenten.. Få den ned på 13-15-17 stykker, og så er det rigtig flot. (13 er måske lige rigeligt at stile efter)

Men min hovedpointe er at det er super flot at du har klaret så stort et vægttab, og pas på ikke at tænke for meget over BMI-tal :smile:

Med venlig hilsen Træningshjernen

Link to comment
Share on other sites

For det første: Hold Kæft Hvor Er Det Flot At Du Har Tabt Så Meget! Og Holdt Det!! KÆMPE tillykke harfra, det er virkelig godt gået.. :w00t:

Jeg vil lige lægge en lille bemærkning til det med BMI..

Hvis du er en stor mand på 186, som har store (ikke markerede men store) muskler, så mener jeg ikke du skal tænke på at få dit BMI ned op rundt eller noget andet. BMI er en guidende variabel, som du kan bruge til at se hvor du ligger i "normalvægtområdet". Men f.eks jegselv er Elitebadmintonspiller, og ligger på en BMI på 20.3, så egentlig skulle jeg jo sagtens kunne tage noget på uden at det skulle bringe mig ud fra undervægtigområdet.. Det ville være helt hul i hovedet, det kan enhver se.. Lad være med at pine dig selv for at komme ned under en bestemt værdi. Koncentrer dig om fedtprocenten.. Få den ned på 13-15-17 stykker, og så er det rigtig flot. (13 er måske lige rigeligt at stile efter)

Men min hovedpointe er at det er super flot at du har klaret så stort et vægttab, og pas på ikke at tænke for meget over BMI-tal :smile:

Med venlig hilsen Træningshjernen

God BMI kommentar. Tro det eller lad være med min BMI er for høj i forhold til standarden. Alle mine værdier er gode eller meget gode.

Visceralt fedt lavt, blodlipider perfekt, blodtryk perfekt, kondital godt over middel, muskelmasse høj, knoglemasse høj og kropsfedt procent lav i forhold til gennemsnittet. Jeg mangler at tage 20kg på før jeg bliver i bærheden af at være "stor" eller stærk som styrkeløfter. BMI er ikke vigtigt så længe kropssammensætningen er god.

Link to comment
Share on other sites

Hey igen.

Ptpoul og Træningshjernen tak for jeres svar, og jeg kan jo kun give jer ret.

Jeg har ikke været inde på det her endnu, men jeg står overfor en undersøgelse for hudopstramning grundet mit vægttab. Min egen længe har endelig givet mig henvisning, men hun gjorde mig opmærksom på at lægerne går meget op i af man har en BMI på under 25.

Hvis jeg skal ned under 25. kan jeg ikke se andet end at smide muskelmasse og det mener jeg ikke skal være nødvendigt.

Nåhh det har ikke så meget med selve dette forum at gøre.

----------------------------------------------------------------------------------

Ptpoul du skrev "Kosten kan jeg ikke overveje at regne på, men dit program kunne være meget bedre.

Søg på Bill Starr." Det med kosten er fair nok, jeg måler ikke så meget kacl mere, jeg ved at mit program indeholder ca. 2150-2350kacl, ca. 200g protein, 55-60g fedt, 190kulhyrad - udregnet ud fra KropKostHK.

Selve mit træningsprogram er lavet i samarbejde med personligtræner, og er udarbejdet for at få rettet op på min holdning, da jeg efter mange års arbejde har fremad gående skuldre og rundet ryg. Jeg er ikke begyndt at træne tungt endnu, da min grundform, holdning og teknik skal være så god og sikker som mulig inden der komme hårdere øvelser på. Når den tid kommer, ved jeg godt hvor jeg skal lede efter dem :cool: , men takker for linket.

~Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej igen.

Nu er det ved at 2måneder siden jeg startede denne post, og jeg roder stadig lidt rundt i min kost, men jeg syntes den er blevet bedre.

Før hed det:

Min dag kan se sådan ud:

Kl. 05:50 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 1spk Havregryn. Lille glas mælk + vitaminer.

Kl. 09:00 ½ rugbrød m. pålæg (2-3 skiver kalkunbryst eller lignende), 1stk frugt.

Kl. 12:00 100g grønsager, 100g kød, ½stk groft brød med pålæg (2-3 skiver kalkunbryst), 1stk frugt.

Kl. 15:00 1skive groft brød(levebrød) med leverpostej eller pålæg, 1stk frugt.

Kl. 17:00 1stk frugt(Banan). (før træning)

Kl. 18:30 ½ skive groft brød med 3stk kødpålæg, 2DL kakao.

Kl. 19:10 Salat, 100g kartoffel, 130g Hakket oksekøds bøf.

Kl. 21:20 Lille glas mælk, 1stk frugt, eller knækbrød med pålæg.

Nu ser det således ud (på en træningsdag):

Kl. 05:50 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 2spk Havregryn. + ½Rugbrød med 30-40g Kylling pålæg, ½L mælk + 3stk Eskimo (fiskeolie), 1stk Multitab.

Kl. 09:00 ½ rugbrød m. pålæg (Kylling, roastbeef etc.) ca 35-40g, plus 1stk frugt.

Kl. 12:00 250g grønsager, 125-150g kød, 1stk groft brød med pålæg (2-3 skiver kalkunbryst, ellers roastbeef), 1stk frugt.

Kl. 15:00 ½ rugbrød m. pålæg (Kylling, roastbeef etc.), 1stk frugt. (nogle dage har jeg prøvet at erstatte dette måltid en protein shake for at prøve forskellen).

Kl. 17:00 1stk frugt(Banan). (før træning)

Kl. 18:30 Protein Shake. (Efter træning)

Kl. 19:30 150-200g Salat eller grønsager, 100g kartoffel, 150-200g kød + 3stk Eskimo (fiskeolie).

Aften: mælk og hvis jeg er sulten et knækbrød med 1stk kødpålæg.

Det er ikke den store ændring jeg har lavet, men jeg kan da se på spejlet at der er sket noget, om det skyldes noget med koster ved jeg ikke med 100% sikkerhed, men måske. Vægten er stortset den samme.

Nogle der vil kommenter om jeg er på rette vej eller om jeg skal prøve med en helt anden kost? Jeg vil tro jeg indtager ca 2000-2200Kcl, men det er stadig ikke helt nok, men som jeg skrev så tager jeg små skridt.

Jeg går efter mere volume og mere markering.

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

God BMI kommentar. Tro det eller lad være med min BMI er for høj i forhold til standarden. Alle mine værdier er gode eller meget gode.

BMI er ikke vigtigt så længe kropssammensætningen er god.

kom lige i tanke om dette...

jeg er selv 180 og vejer 85, men mine mavemuskler kan så småt ses(især om morgenen). mit bmi er således 26,2 - altså jeg er overvægtig i forhold til bmi, men ligesom ptpoul siger så kan det ikke bruges til meget når man er i god form.

for at have et bmi på 25 skulle jeg således ned på 81, altså tabe mig 4kg, men så nærmer jeg mig decideret six pack(fuld sixpack = ca fedt% 8 kommer ved 77kg for mit vedkommende)

- jeg har god ikke fået målt mit blodtryk i flere år. knoglemasse, visceralt fedt og blodliper ligeså. men jeg tvivler stærkt på der skulle være problemer her og kondien ved jeg er god.

men bare klø på med træningen så skal du nok få opfyldt dine mål.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes du mangler meget fedt i din kost!

Jeg ved det, min personelige træner siger det samme :blush:

Det er bare sådan at i de 4 år jeg har gået til diætist har jeg fået fyld mit hoved med at "Fedt er farligt, spis fedtfattigt", det er sikkert derfor jeg har dette fedt frygt.

Jeg har overvejet at smide en eller to spiseske olie i min middagsmad sammen med mit kød og grønsager som er blandet i en bøtte og varmet i en ovn. Jeg vil smide olien i efter maden er varmet, men om det er nok ved jeg ikke, men jeg kan jo prøve det næste stykke tid :cool:

Tak for dit indlæg apprenti

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share