Program til leg træning.....


Vetö
 Share

Recommended Posts

Jeg er interesseret i at vide om der er nogle, som evt. har et godt program/god cyklus til træning legmusklerne, så volumen udenlukkende øges.

Det kunne jo være at nogle havde opnået et godt resultat med et specielt program, som de kunne anbefale.

Tak....

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik vist ikke preciceret det nok.

Jeg mener et program som kan øge lægmusklens volumen. Altså omkredsen af selve lægmusklen skal forøges.

Da jeg snart er kommet mig efter en længere skadespause, der desværre har gjort at min ene lægmuskel er blevet mindre.

Link to comment
Share on other sites

her er der en side med illustrationer ...men det kommer jo lidt an på hvad udstyr din gym har, hvilke øvelser du kan køre.

En egentlig prioritering af øvelserne tror jeg ikke der kan laves - det er ikke lige den muskel de fleste beskæftiger sig mest med.

De fleste holder, så vidt jeg ved, antallet af gentagelser ret højt i læg-øvelser......det vil sige over 10 gentagelser........så et sted mellem 10 og 15 reps og så 5 sæt, så skulle du snart få bragt den muskel tilbage i størrelse.

du kan sandsynligvis også have gavn af at træne med et vippebrædt - altså sådan et man bruger til at træne balancen med.....

Mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et træningsprogram og jeeg har styrketrænet i 6 måneder.

Har naturligvis bænkpress, squat, dødløft med i mit program.

Så du føreslår f.eks.

Stående læg:

5* 10-15reps.

Siddende læg:

5* 10-15reps

Øvelsen med vippebrættet er med i mit nuværende genoptræningsprogram.

Tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share