hjælp ang. øvelser


BlaziN
 Share

Recommended Posts

hej alle!

Jeg skal bruge lidt hjælp til nogle øvelser, så jeg er helt sikker på om det er optimalt det jeg gør. jeg har søgt lidt rundt på mol, men kunne ikke rigtigt finde noget

Det drejer sig om lunges. jeg tager 3x8, men er i tvivl hvornår man har taget 1 rep. pt kører jeg sådan at jeg tager det ene ben frem, så tilbage, og så det andet ben frem, og så tilbage. dette er 1 rep, er det rigtigt lavet, eller skal man kun køre med det ene ben, og derefter med det andet?

så er der også øvelse calf raise, hvor jeg bruger en vægtstang og løfter med tæerne fra gulvet af. men hvis man skal lave det korrekt, skal man så tage fx sådan en step ting, eller anden ting man står halv på med føderne og så løfter sig op? hvis ja, så virker det umiddelbart lidt halvfarligt, da man umiddelbart nem kan miste balancen og falde bagud med vægtstangen.

håber i kan svare på mine simple spørgsmål.. på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

hej alle!

Jeg skal bruge lidt hjælp til nogle øvelser, så jeg er helt sikker på om det er optimalt det jeg gør. jeg har søgt lidt rundt på mol, men kunne ikke rigtigt finde noget

Det drejer sig om lunges. jeg tager 3x8, men er i tvivl hvornår man har taget 1 rep. pt kører jeg sådan at jeg tager det ene ben frem, så tilbage, og så det andet ben frem, og så tilbage. dette er 1 rep, er det rigtigt lavet, eller skal man kun køre med det ene ben, og derefter med det andet?

så er der også øvelse calf raise, hvor jeg bruger en vægtstang og løfter med tæerne fra gulvet af. men hvis man skal lave det korrekt, skal man så tage fx sådan en step ting, eller anden ting man står halv på med føderne og så løfter sig op? hvis ja, så virker det umiddelbart lidt halvfarligt, da man umiddelbart nem kan miste balancen og falde bagud med vægtstangen.

håber i kan svare på mine simple spørgsmål.. på forhånd tak

Hej

Ang. Lunges vil jeg ikke mene at det gør den helt store forskel, udover at du måske kan træne med lidt flere kilo i øvelsen hvor du skifter ben, en hvor du ikke gør. Personligt har jeg kørt begge dele, og synes øvelsen er en super øvelse.

Ang. Calf raise. er det rigtigt at det stiller store krav til balancen at køre den som 100 % frivægt på en "step bænk", du kan evt. køre den i en Leg pres maskine, eller i et multi stativ. Men rent funktionelt er det klart at fortrække at køre den som frivægt, som styrke vil du opleve den største sikkerhed i en maskine, og derved kunnne presse dig mere, og få en bedre styrke effekt.

god træning. poples

Link to comment
Share on other sites

ok tak for hjælpen..

ja lunges er en god øvelse, dog kan jeg bedst lide squat, men det er en god øvelse til noget variation, og så kræver det også noget balance.

ang. styrke af calf, da har jeg fundet nogle andre øvelser, hvor man bla sidder ned, som skulle være rigtig gode.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share