En stærk mave?


navertypem
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har siddet og set lidt vægtløftning i tv og man så at mange af vægtløfterne havde en temmelige stor mave...kommentatoren sagde at dette var rent muskler og at de er bomstærke...men det så dog ikke sådan ud i alle tilfælde.

Mit spørgsmål går på om det rent faktisk er bare muskler og hvordan man får optrænet en sådan stærk mave?

Dvs. det var jo ikke fordi de rendte rundt med en 6-pack, så laver man sit-ups med gode kilo på brystet eller?

Noget lidt andet....er det pga. af stabilitet at de har en stor og stærk mave? for det har vel også indflydelse på deres vægtklasse?

Edited by navertypem
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har siddet og set lidt vægtløftning i tv og man så at mange af vægtløfterne havde en temmelige stor mave...kommentatoren sagde at dette var rent muskler og at de er bomstærke...men det så dog ikke sådan ud i alle tilfælde.

Mit spørgsmål går på om det rent faktisk er bare muskler og hvordan man får optrænet en sådan stærk mave?

Begynd til vægtløftning og træn dig op til EM-niveau. Det er sådan, de har gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg i efteråret 2007 diskuterede med min træner, hvilke ting vi skulle inkorporere i mit træningsprogram kom vi ind på mavestyrke og corestyrke.

Jeg har altid lavet mange crunches - også med vægt - og anså egentligt mig selv som ganske stærk i maveregionen. Jeg skulle blive overrasket! Jeg har lavet adskillige maveøvelser, som jeg ikke anede eksisterede og i MANGE af øvelserne var jeg så svag at det nærmest var en skændsel. Sådan en lille ting, som at ligge med hoften på en bænk, fødderne i en ribbe og så ligge med en vægtskive på brystet og holde min overkrop oppe. Det var katastrofalt ringe!

Der er mange forskellige slags mavestyrke, og min livvidde er blevet større i løbet af vinteren, men jeg er ikke blevet federe.

Jeg tror i høj grad at vægtløfterne er MEGET stærke i maveregionen. Bemærk venligst at RIGTIGT mange af dem løfter uden bælte.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar shotput.

Kunne godt tænke mig at træne min maves funktionelle styrke så hvis du eller andre har nogle gode links eller evt. bøger hvori en ordenlig mavetræning er beskrevet vil jeg meget gerne vide det.

Grundet er det at jeg er begyndt at træne mere funktionel styrke generelt og at jeg mangler ordentlige øvelser til maveregionen.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar shotput.

Kunne godt tænke mig at træne min maves funktionelle styrke så hvis du eller andre har nogle gode links eller evt. bøger hvori en ordenlig mavetræning er beskrevet vil jeg meget gerne vide det.

Grundet er det at jeg er begyndt at træne mere funktionel styrke generelt og at jeg mangler ordentlige øvelser til maveregionen.

På forhånd tak.

Enig med Kalak i at man altid kan træne squat og dødløft, men isoleret set, så er Paul Chek's træningsfilosofi rigtigt god for udvikling af corestyrke og hans tornadoballprogrammer er rigtigt gode.

Link to comment
Share on other sites

når man kigger på deres maver, er det nok en kombination af hormoner, store mavemuskler og at de spiser 3 gange så store portioner som normale menneskerburde.

men det er jo heller ikke fordi de ikke ville have et vaskebræt, hvis deres fedtprocent faldt lidt. udover det syntes jeg at dragonflags er en super øvelse til at træne noget styrke i maven. den er måske bare lidt hård at starte ud med, hvis maven ikke er i topform i forvejen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share