Marathontræning


Scholes
 Share

Recommended Posts

Jeg er ny her på Motion-online. Jeg har søgt tilbage i indlæg i søgen efter noget om marathontræning, da jeg planlægger at løbe mit første marathon til foråret.

Findes der et sted (eller flere), hvor jeg kan se et decideret proggram for træning til marathonløb?

Scholes

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til!

Der er masser af muligheder på den verdensomspændende informationsmotorvej:

o Marathon Sport

o Sparta

o Run 4 Fun

o Runners World

På den sidste er der en lang liste med links til andre sider om marathon-træning. Du kan sikkert bruge den næste uge på at læse løs fra ovenstående - husk at holde pause og løbe en tur en gang i mellem :D

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til Scholes! :wave:

De links Ping har henvist til er rigtig gode og fyldt med masser af spændende læsning. Det kunne være rigtigt spændende, hvis du oprettede en log således at vi kan følge din marathontræning. Vi er efterhånden en del motionsløbere som har en log her på MOL (Motion-online)! :)

Held og lykke med træningen! :wave:

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen, jeg vil straks se hvad der er på siderne og om det kan hjælpe mig med at strukturere min løbetræning noget mere.

En anden ting som jeg har læst om er overbelastede skinneben. Er der nogen der ved hvad man, udover at lade være med at løbe, kan gøre for at forhindre eller for at komme af med dette?

Scholes

Link to comment
Share on other sites

Scholes ->>

Undgå skinnebensbetændelse:

1. Køb nogle gode løbesko med god stødabsorbering. Sørg for at skifte dem ud efter 600-1200 km.

2. Hvis du er begynder start langsomt i starten. En tommelfingeregl siger at man ikke må øge km.-antallet med mere end 10 procent i ugen.

3. Hver meget forsigtig med intensiteten. Øg intensiteten langsomt.

4. Løb - så vidt det er muligt - på et blødt underlag. Skov, græs osv. (F.eks. fodboldbaner)

5. Start langsomt op på din løbetur. Sørg for at være helt varm inden du sætter tempoet op.

Det var vidst det jeg kunne komme i tanke om!

Behandling af skinnevensbetændelse:

1. Kig i Sputniks log

2. Stil bagefter spørgsmål til Sputnik

3. Søg evt. på internettet

4. Snak med din læge evt. om brugen af Ibuprofen

5. Opsøg en fyseterapeut der kan laser og elektrobehandle!

Håber der var lidt du kunne bruge... :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share