Athletic Fitness - hvem kan hjælpe mig :-)


BabyFace
 Share

Recommended Posts

.. kender en pige der gerne vil stille op i athletic fitness. Har kikket det bedste jeg har lært på nettet efter sides der kunne oplys en novice om hvad man bør kunne præstere for at være god inden for den form for fitness...

Nogen der kan hjælpe mig - og hende :cool:

Mvh Kim

Edited by BabyFace
Link to comment
Share on other sites

Smid et par billeder op af præmiegåsen, så er det nemmest at vurdere. :smile:

Ellers skal hun formodentlig kunne tage over 20 dips og 10 chinups samt ro 500m på en fornuftig tid. Jeg vil anbefale at hun laver er profil og en logbog her på MOL. Hvis det også er en Aalborgtøs, så kan jeg evt. hjælpe til med vejledning eller hjælpe med at finde en vejleder/hjælper.

Du kan finde regler og billeder fra sidste år her:

Regler:

http://www.dbff.dk/reglerforatletic.html

Billeder fra sidste år:

http://www.dbff.dk/2007dmfitness/athleticf...nder/index.html

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

... men findes der ikke et sted hvor man kan se en konkret resultatsoversigt over nogle afviklede stævner??

"Mere en 20" kan jo være meget hehe :cool: ... det ville være meget behjælpeligt hvis der var nogen der kunne henvis mig til en sådan resultatoversigt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

DBFF er gået bort fra at opgive en detaljeret liste over resultaterne. Det skyldes formodentlig 2 ting. ”Nogen” begyndte at lave lister over hvem der var blevet taget for doping og ”nogen” begyndte at finde regnefejl i resultatlisterne. :innocent:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=28085

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...c=28655&hl=

I den ene af trådene kan jeg se, at der desværre kun var 2 kvindelige deltagere. De tog følgende antal gentagelser:

Chins: 10 og 6

Dips: 26 og 19

Mit oprindlige bud ser ikke helt forkert ud. :smile:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hej BabyFace

Jeg skal selv starte AF for kvinder til september. Der plejer desværre kun at være 2 deltager, men mig bekendt er vi allerede 3 i år. Det ville da være super med lidt flere deltagere :4thumbup: Som SaintPauli siger skal man lave chins, dips og ro 500 meter på en fornuftig tid :wink: Derudover skal man 'selvfølgelig' og have en symmetrisk veltrænet krop (det lød nok lidt forkert) men bare for at sige, at det ikke er nok, "kun" at kunne de 3 førstnævnte kategorier. Men jeg har svært ved at forestille mig at din veninde ikke er veltrænet, hvis hun går med tanker på DM og AF. Sidste år lavede pigerne omkring 15-16 chins og 29-30 dips :smile:

Håber det gav et billede af hvad AF er for noget.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

DBFF er gået bort fra at opgive en detaljeret liste over resultaterne. Det skyldes formodentlig 2 ting. ”Nogen” begyndte at lave lister over hvem der var blevet taget for doping og ”nogen” begyndte at finde regnefejl i resultatlisterne. :innocent:

Jamen øhhh det er måske bare mig... MEN er det en generel holdnign at det er en dårlig ting at de deltagere, der virkeligt er interesseret af sporten regner dommernes ponitafgivelser efter?!! - umiddelbart synes jeg det ikk...

...og ift. doping!!!!... BB, BF og AF er jo så små verdener at stort set alle ved alt om alle i forvejen . Så om der er nogen der laver statestik over visse deltageres brug af doping kan jeg ikk se det forkerte i!!...

Egentligt synes jeg bare at det virker hamrende useriøst af en organisation hvis den "gemmer" resultatlisterne væk fra offentligheden... Jeg er styrkeløfter og det ville ærligt talt virke mega underligt, hvis der i en resultatoversigt ikke fremgik andet end personernes placering - det kan man jo ikke bruge til noget som helst...

SaintPauli > SUPER med antallet af chins of dips :bigsmile:

.. hvad så med roning?.... hvor hurtig skal man være der hehe

Bambi1981 > er godt klar over at symetrien skal være i orden. MEN det er altid en go start at kende de øvrige deltageres evner i styrkerunden hehe...

MEN du kan være ret sikker på, at der kommer en deltager mere - hun er meget hooked på AF!!

...findes der egentligt nogle gode AF relateret sides som kunne være gode at kikke lidt på :-D...

Link to comment
Share on other sites

Bambi1981 > er godt klar over at symetrien skal være i orden. MEN det er altid en go start at kende de øvrige deltageres evner i styrkerunden hehe...

MEN du kan være ret sikker på, at der kommer en deltager mere - hun er meget hooked på AF!!

...findes der egentligt nogle gode AF relateret sides som kunne være gode at kikke lidt på :-D...

Jamen det har du helt ret i. Det er rart at vide hvad atleterne plejer at tage på scenen :wink: Lyder super at hun er hooked på AF :4thumbup: Er hun medlem af DBFF?

Hmmm jeg kender ikke en konkret side for AF, men vi er da et par stykker som skriver logbøger på bodybuilding.dk :smile:

Link to comment
Share on other sites

SaintPauli > SUPER med antallet af chins of dips :bigsmile:

.. hvad så med roning?.... hvor hurtig skal man være der hehe

I samme skema som jeg henviste til står der henholdsvis 1:50 og 1:44.

Jeg er styrkeløfter og det ville ærligt talt virke mega underligt, hvis der i en resultatoversigt ikke fremgik andet end personernes placering - det kan man jo ikke bruge til noget som helst...

Holdningen til doping er desværre milevidt fra inden for BB og styrkeløf, selvom landsforeningerne udadtil har samme holdning.

Jeg flytter tilbage fra Sverige på onsdag og regner med at starte i Aalborg Styrkeløfterklub dagen efter. Hvis det er der du træner kan vi evt. tage en snak dernede. :smile:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Man skal som ny atlet være medlem 9 måneder før for at kunne stille op.. !!

Hun regner nu heller ikk med at ville stille op førend om NOGET tid HEHE ... men ja jo før hun bliver medlem desto bedre :bigsmile: ... det kan vi vist kun være ening om...

SaintPauli > det kan være at jeg skal blive bedre til at se efter tider og sådan så hehe - men tusinde tak!

SaintPauli > jeg er godt klar over at man har en (generel) "anderledes" holdning til doping indenfor BB og lignende idrætter (selvom der i det skjulte nu også sker en masse i styrkeløfterverden)... MEN uanset hvad så kan man vel hverken som organisation eller udøver være tjent med at resultatslisterne gemmes væk - det virker lidt suspekt sys jeg...

egentligt sys jeg kun det er godt at du i dine indlæg har været interesseret i at få rette op på pointregnefejlene - det er sguda pinligt at det overhovedet er sket... uanset hvor stresset det så måtte være at afvikle et sådan stævne hmmmm... en MEGET dårlig undskyldning...

JAMEN jo jeg træner nede i AASK så mon ikk vi ses der så ... ville meget gerne høre lidt fra en erfaren herre som dig :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hun regner nu heller ikk med at ville stille op førend om NOGET tid HEHE ... men ja jo før hun bliver medlem desto bedre :bigsmile: ... det kan vi vist kun være ening om...

Okay.. Lidt svært at vide, da Pia skrev de allerede var 3 deltager i år, og du så svarer, at hun kunne være sikker på der kom en mere.. !! Men så længe I bare er opmærksom på det, ville jo være super ærgeligt hvis hun gerne vil stille op i 2009, men ikke kan pga en manglende medlemsskab..!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Okay.. Lidt svært at vide, da Pia skrev de allerede var 3 deltager i år, og du så svarer, at hun kunne være sikker på der kom en mere.. !! Men så længe I bare er opmærksom på det, ville jo være super ærgeligt hvis hun gerne vil stille op i 2009, men ikke kan pga en manglende medlemsskab..!

Har du overvejet at droppe altid at skrive så mange udråbstegn?

Link to comment
Share on other sites

Det er nu nok kommentaren iht styrkeløft Blanco er interesseret i. Jeg kunne også godt tænke mig at høre en uddybning :smile:

Jamen det er nu bare en generel kommentar til emnet doping. :smile:

Du kender jo nok selv facts - at DSF er det forbund under DIF der har haft flest positivt dopingsager i tidsrummet fra 88 - 07 (62). Og at styrkeløft var den idræt med 2. flest sager i 2007 (4).

Nok mest en udglattende bemærkning for ikke at lyde alt for hellig... At jeg godt er klar over at min (og din) sport også ER påvirket af doping (både internationalt og nationalt)... det fortæller statesikkerne jo ret tydeligt... ikk så meget der...

se evt. dette linke: http://www.antidoping.dk/visArtikel.asp?artikelID=3499

MEN når det er sagt er jeg overbevist om at BB relaterede idrætter er MEGET mere påvirket af doping...

Var det svar nok? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det var et sobert svar :smile:

Det er selvfølgelig lidt off topic ifht tråden, men jeg spekulerede bare på hvilke sager der er tale om i 2007 og hvorfor man ikke rigtigt har hørt noget. Jeg går ud fra at een af dem er Klaus Riis der trænede i en styrkeklub oppe nordpå, men eller har jeg egentlig ikke hørt til nogen sager..hmm. Nogen der er bekendt med de andre sager?

Link to comment
Share on other sites

Ja det var et sobert svar :smile:

Det er selvfølgelig lidt off topic ifht tråden, men jeg spekulerede bare på hvilke sager der er tale om i 2007 og hvorfor man ikke rigtigt har hørt noget. Jeg går ud fra at een af dem er Klaus Riis der trænede i en styrkeklub oppe nordpå, men eller har jeg egentlig ikke hørt til nogen sager..hmm. Nogen der er bekendt med de andre sager?

Jeg kan heller ikke umiddelbart komme i tanke om sager med styrkeløftere. Mon ikke der (i hvert fald i flertallet af tilfældene) har været tale om motionister, der trænede i en klub/et center under DSF?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan heller ikke umiddelbart komme i tanke om sager med styrkeløftere. Mon ikke der (i hvert fald i flertallet af tilfældene) har været tale om motionister, der trænede i en klub/et center under DSF?

Det ved jeg faktisk ikke, men tror umiddelbart, at der er tale om løftere der har licens hos DSF... men det er da en mulighed. Men hvis det er tilfældet er tabellerne på antidoping.dk jo ubrugelige og meget misvisende synes jeg...

Link to comment
Share on other sites

Ja det var et sobert svar :smile:

Det er selvfølgelig lidt off topic ifht tråden, men jeg spekulerede bare på hvilke sager der er tale om i 2007 og hvorfor man ikke rigtigt har hørt noget. Jeg går ud fra at een af dem er Klaus Riis der trænede i en styrkeklub oppe nordpå, men eller har jeg egentlig ikke hørt til nogen sager..hmm. Nogen der er bekendt med de andre sager?

Jeg kan heller ikke lige komme i tanke om nogen styrkeløftere, der skulle være blevet taget, men de misvisende tal skyldes som Hoosier er inde på, at motionister, der træner i styrkeløftsklubber medregnes i statistikken, hvilket egentlig er ret ærgerligt, da det jo giver et fejlagtigt negativt billede af sporten. Er der overhovedet blevet taget nogen danske licensløftere i kontrollen siden Frank Jørgensen?

Link to comment
Share on other sites

babyface og blanco <--- mig bekendt er der ingen licens løftere siden frank jørgensen (2004), der er blevet taget for doping, det ærgelige er bare at dem der ikke har licens jo også tæller med i statistikken(som Blanco også er inde på), men jeg ved at det fremover bliver ændret, og så er jeg ret sikker på vi får ændret på den ikke så flatterende og meget misvisende dopingstatistik

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jamen det er nu bare en generel kommentar til emnet doping. :smile:

Du kender jo nok selv facts - at DSF er det forbund under DIF der har haft flest positivt dopingsager i tidsrummet fra 88 - 07 (62). Og at styrkeløft var den idræt med 2. flest sager i 2007 (4).

Nok mest en udglattende bemærkning for ikke at lyde alt for hellig... At jeg godt er klar over at min (og din) sport også ER påvirket af doping (både internationalt og nationalt)... det fortæller statesikkerne jo ret tydeligt... ikk så meget der...

se evt. dette linke: http://www.antidoping.dk/visArtikel.asp?artikelID=3499

MEN når det er sagt er jeg overbevist om at BB relaterede idrætter er MEGET mere påvirket af doping...

Var det svar nok? :bigsmile:

jeg vil så lige sige at statistikkerne ikke fortæller hele sandheden... Langt de fleste positive dopingtests på anabolika fra foreningsidrætten (inkl. DSF) , stammer fra motionister i deres respektive motionist afdelinger. Desuden er der flere og flere der bliver knaldet for brug af "rekreationelle stoffer", som ikke påvirker præstationen positivt. I de seneste 5 år er der ikke blevet knaldet flere licensløftere i DSF og DVF tilsammen, end det kan tælles på en hånd, så vidt jeg lige kan tælle....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share