2 spørgsmål


2raan
 Share

Recommended Posts

Hejsa ;P

1. Vejer jeg for meget, til styrke-delen ?

Er 174 cm høj, 78 kg (18 år, ung mand). BMI er en smule for meget, 3-4 kg for meget. Min fedtprocent som jeg ikke præcis kan huske, men som er cirka omkring 20 %. Jeg er ikke overdrevent fed, det eneste sted man kan se er på mavsen, og vil sige det er ikk særlig meget, man kan lige ane de øverste mavemuskler og resten er så væk. Har spillet fodbold i mange år og gøre det stadig. Målet er en pæn krop, markeret self. Men har læst lidt rundt omkring, og det gøre at jeg står med et problem. Skal jeg "smide" lidt af fedtprocenten først, dvs. konditionstræning, før jeg går igang med styrke-delen. Eller skal jeg køre begge dele på en gang ? eller vil det bare ende med ingen resultater ?

2. CLA-KAPSLER

http://www.sund-forskning.dk/index.cfm?p=2159

Kan jeg bruge dem til at hjælpe mig med mit mål ?

kort, : Stoffet, som hedder CLA (står for konjugeret linolsyre) og findes naturligt i kød og mælkeprodukter, gør to ting. Dels forbedrer det kroppens evne til at omdanne fedt til energi i muskelcellerne, dels sørger det for at bevare - og tilmed udbygge - muskelmassen. Resultatet bliver mindre fedt og mere muskelvæv og med tiden en flottere og mere fast figur.

Hjælp til den forvirret 2raan. :) Tak

Link to comment
Share on other sites

1. Hvis du aldrig har trænet før, kan du sikkert godt opnå en rimelig effekt ved styrketræning + den rigtige kalorie fattige kost. Søg på Bill Starr, han har lavet et godt begynder program. Kør det og spis fornuftigt (søg), så kommer resultaterne hurtige end du tror.

2. Glem alt om andre kosttilskud end proteini første omgang (bedre i form af normal kost, men kan dog sagtens bruges). Det er aldrig bevist at CLA virker.

Kim

Edited by kenose
Link to comment
Share on other sites

Hej.

En BMI -måling tager ikke højde for din kropsbygning og genetik. Du spiller fodbold regelmæssigt, og du har højst sandsynligt opbygget noget muskelmasse den vej. BMI-målingen kan ikke se forskel på om din vægt består af fedt eller muskler. Jeg har selv en BMI på 28, men med en fedtprocent på 12% kan man vel næppe påstå jeg trænget til at tabe mig?

Jeg ville gå ind og læse en masse HER. Så skal du nok finde de redskaber du skal bruge for at nå dine mål.

Kender ikke rigtigt noget til CLA-kapsler, men umiddelbart tror jeg du får mere gavn af en fornuftig kost. Et kosttilskud vil ikke gøre nogen underværker i sig selv. (Der er også et afsnit om kost i på den side jeg linkede til).

Håber det kan hjælpe dig

Link to comment
Share on other sites

1. Hvis du aldrig har trænet før, kan du sikkert godt opnå en rimelig effekt ved styrketræning + den rigtige kalorie fattige kost. Søg på Bill Starr, han har lavet et godt begynder program. Kør det og spis fornuftigt (søg), så kommer resultaterne hurtige end du tror.

2. Glem alt om andre kosttilskud end proteini første omgang (bedre i form af normal kost, men kan dog sagtens bruges). Det er aldrig bevist at CLA virker.

Kim

Argh... Mener faktisk at der er blevet gjort mange undersøgelser her på det sidste, som har vist at CLA virker. Både på dyr og mennesker, mener jeg. Og tak for hjælpen.

Det vil sige jeg bare skal knokle med kosten, og styrkedelen, så kommer resten selv, ik ? :)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

En BMI -måling tager ikke højde for din kropsbygning og genetik. Du spiller fodbold regelmæssigt, og du har højst sandsynligt opbygget noget muskelmasse den vej. BMI-målingen kan ikke se forskel på om din vægt består af fedt eller muskler. Jeg har selv en BMI på 28, men med en fedtprocent på 12% kan man vel næppe påstå jeg trænget til at tabe mig?

Jeg ville gå ind og læse en masse HER. Så skal du nok finde de redskaber du skal bruge for at nå dine mål.

Kender ikke rigtigt noget til CLA-kapsler, men umiddelbart tror jeg du får mere gavn af en fornuftig kost. Et kosttilskud vil ikke gøre nogen underværker i sig selv. (Der er også et afsnit om kost i på den side jeg linkede til).

Håber det kan hjælpe dig

Jo tak for hjælpen, tror jeg har opfattet pointen.. Styr på kosten, og styrkningen, så køre det ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg indrømme, at jeg ikke har undersøgt CLA forskningen fornyligt, men tvivler på at der kan findes uafhængig forskning med positive resultater. Mht til det link til sund-forskning, så er det alternative behandlere, der gerne vil sælge en masse underlige produkter. Nogen virker helt sikkert og andre er mere eller mindre overtro.

Kim

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share