Kost


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er blevet lige chubby nok og yada yada vil smide vægt. 97 kg lige nu. Jeg Forsøger at træne hver dag, vægte + let cardio (Weekender er farlige, men mandag til fredag er der træning helt sikkert...)

Her er hvad jeg spiser hver dag (ca tal)

Prot Carbs Fat Kcal

Hakke 7% 400g 80 0 28 572

2 æg 24 2.4 22.4 307.2 (er det muligt at købe omega 3 berigede æg i DK? eller hvad de nu hedder?)

Ylette 500 g 32 16.5 7.5 261.5

Hytteost 200g 22 5 3 135

Grøntsager 300g verts 6 16.5 0 90 (eksempel, Haricots verts eller sådan noget hedder det, nogen gange spinat etc...)

- Shake -

164 40.4 60.9 1365.7

Har ikke bestemt mig for specifikationer på shaken endnu, da jeg først får protein og druesukker i morgen, men sikkert 20g prot + 40 g carbs eller muligvis 30/60, men ca i det område.

Jeg skal vel have noget Omega 3, 6 og 9 ? Og hvad ellers? Hvilket tilskud vil være det fornuftigste?

Der er meget få carbs som det se ud lige nu, et problem?

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke uploade et krop&kost screeenshot eller lignende - det er ret uoverskueligt som det står nu. Hvor mange kcal sigter du efter at få?

1. Så vidt jeg ved ikke man ikke få Omega 3-æg i Danmark.

2. Angående specifikationer på shake er følgende ganske fornuftigt på et cut:

Cardio only-dag: 20 gram ports, 30-40g gram carbs

Vægte: 30 gram prots, 50 gram carbs

3: Yderlige tilskud kunne være: kreatin, vitaminpiller - og helt klart fiskeolie (pilleform). Beta alanin og BCAA's er også glimrende på diæt. Taurine kan også være godt for følelsens skyld (pump).

4: Low-carb er ikke noget problem hvis man kan holde det ud. Personligt bliver jeg endnu mere sulten af at spise carbs på diæt, så jeg holder dem også lave. De carbs jeg har (müsli, rugbrød, knækbrød) sørger jeg i høj grad for at placere før og efter træning. Senere på dagen bliver det protein og fedt, eller prots og veggies der indtages.

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke uploade et krop&kost screeenshot eller lignende - det er ret uoverskueligt som det står nu. Hvor mange kcal sigter du efter at få?

1. Så vidt jeg ved ikke man ikke få Omega 3-æg i Danmark.

Dan æg skulle åbenbart have nogle, men vi snakker 15 % i stedet for standard 12 %

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article472061.ece

2. Angående specifikationer på shake er følgende ganske fornuftigt på et cut:

Cardio only-dag: 20 gram ports, 30-40g gram carbs

Vægte: 30 gram prots, 50 gram carbs

3: Yderlige tilskud kunne være: kreatin, vitaminpiller - og helt klart fiskeolie (pilleform). Beta alanin og BCAA's er også glimrende på diæt. Taurine kan også være godt for følelsens skyld (pump).

Fiskeolie, gør det nogen forskel hvilken jeg vælger? aka hvad er bedst? Hvad med andre olier, Udos og lignende?

4: Low-carb er ikke noget problem hvis man kan holde det ud. Personligt bliver jeg endnu mere sulten af at spise carbs på diæt, så jeg holder dem også lave. De carbs jeg har (müsli, rugbrød, knækbrød) sørger jeg i høj grad for at placere før og efter træning. Senere på dagen bliver det protein og fedt, eller prots og veggies der indtages.

Jeg få rmuligvis mild hovedpine af denne diet? Dunno om man kan det?

Link to comment
Share on other sites

Ak ja, man husker stadig Cookie som en sød, lille dreng på 77kg, der var lykkelig, bare han kunne få lov at curle noget biceps med de store drenge! :tongue:

Link

LOL jeg er lille på det billede, men startede nu ud på sølle 65 kg for en del år siden da jeg først satte mine ben i AAK. Tiden flyver sq afsted :-)

Er der ikke nogen der kan svare på mine simple spørgsmål?

Btw så hedder shaken 60g carbs og 45g prot...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt nok din planlagte kost ser sørgelig ud, og forstår udemærket godt hvis du får hovedpine af den.

Er der virkelig ikke plads til lidt havregryn, rugbrød, kartoffler og den dur i den kost ?

Hvorfor kun de 300gram grøntsager pr dag ?

Hvad med noget frugt ?

Jeg mener bare at man med en vægt på 97kg sagtens kan lave en fin diæt som du kan tabe dig på uden at skulle pine dig selv.

Mht dit indkøb af olie, kan du læse i FAQ'en hvordan de gængse anbefalinger ligger (fordelinger mellem fedttyperne i procent). En tommelfingerregel er et samlet fedtindtag på 1gram/kg kropsvægt (måske ikke nødvendigt at nå helt så højt op når du vejer så meget).

Der er ingen grund til at spise 2 multivitaminpiller om dagen, nøjes du bare med en.

Er shaken en du har med i tasken, eller skal du hjem og lave den - i så fald ville jeg gøre den mere interessant og mere næringsrig.

Anyway lidt kommentarer i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt nok din planlagte kost ser sørgelig ud, og forstår udemærket godt hvis du får hovedpine af den.

Simpel er en meget vigtig faktor for mig... Efter jeg har add'ed shake ifb med træning har det hjulpet på hovedpinen

Er der virkelig ikke plads til lidt havregryn, rugbrød, kartoffler og den dur i den kost ?

mah.. måske når jeg kommer lidt ned i vægt

Hvorfor kun de 300gram grøntsager pr dag ?

I forbindelse med post workout meal, 300g er en del imo

Hvad med noget frugt ?

Igen vil jeg lige se hvor hurtigt det går ned i vægt nu + har svært ved at administrere frugt

Jeg mener bare at man med en vægt på 97kg sagtens kan lave en fin diæt som du kan tabe dig på uden at skulle pine dig selv.

Jeg føler ikke jeg piner mig selv, jeg nyder den her diet, kind of

Mht dit indkøb af olie, kan du læse i FAQ'en hvordan de gængse anbefalinger ligger (fordelinger mellem fedttyperne i procent). En tommelfingerregel er et samlet fedtindtag på 1gram/kg kropsvægt (måske ikke nødvendigt at nå helt så højt op når du vejer så meget).

Der er ingen grund til at spise 2 multivitaminpiller om dagen, nøjes du bare med en.

OK :-) Er standard vitaminpillen fra superbest god nok?

Er shaken en du har med i tasken, eller skal du hjem og lave den - i så fald ville jeg gøre den mere interessant og mere næringsrig.

Er med i tasken, indtager ca ½delen under træning og den anden ½del umiddelbart efter træning

Anyway lidt kommentarer i hvert fald.

Takker for kommentarerne :-)

En standard dag ser sådan her ud:

Vågner mellem 10 og 13 ish.

Indtager 500 gram ylette + to kapsler fiskeolie + 1 vitaminpille

Tager over og træner. Her indtages shake

Når jeg kommer hjem tilbereder jeg ca 400 g oksekød (3-7%) og en lille gryde grøntsager. Tager ca halvdelen af kødet fra i en skål, det der er tilbage på panden kaster jeg to æg ned i.

Grøntsager og kød + æg indtages + 3 fiskeolie kapsler + 1 vitaminpille + 1 kop kaffe.

Ca 4 timer senere får jeg resten af kødet + ca 200 g hytteost + en kop kaffe.

Nogle dage rammer timing således at hytteost måltidet ligger lidt tidligt, så spiser jeg 500g ylette mere senere på aftenen.

Og jeg går så i seng omkring klokken 4.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du skal indtage nogle carbs til din morgenmad da du træner efter dette måltid. Det er altid en god ide at koncentrere størstedelen af sin energi go carbs før og efter træningen.

Forstår heller ikke helt du ikke napper noget af kaffen før træning og udnytter det lille kick koffeinen giver.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du skal indtage nogle carbs til din morgenmad da du træner efter dette måltid. Det er altid en god ide at koncentrere størstedelen af sin energi go carbs før og efter træningen.

Forstår heller ikke helt du ikke napper noget af kaffen før træning og udnytter det lille kick koffeinen giver.

Jeg "arbejder" fra efter aftensmad til jeg går i seng. Hvis jeg ikke får kaffe fungerer jeg ikke. Synes allerede jeg drikker meget kaffe og har ikke synderligt brug for det om morgenen.

Carbs til morgenmaden: Jeg kan vel bare flække noget musli/havregryn i min ylette?

Coopkædens butikker fører dem, køber personligt mine i Kvickly Xtra!

Superbrugsen er COOP, right?

Link to comment
Share on other sites

Jeg "arbejder" fra efter aftensmad til jeg går i seng. Hvis jeg ikke får kaffe fungerer jeg ikke. Synes allerede jeg drikker meget kaffe og har ikke synderligt brug for det om morgenen.

Carbs til morgenmaden: Jeg kan vel bare flække noget musli/havregryn i min ylette?

Superbrugsen er COOP, right?

Havregryn er fino i ylette! kunne evt. bruge hvedekild! der er mindre carbs i.. smager fint

Link to comment
Share on other sites

Jeg "arbejder" fra efter aftensmad til jeg går i seng. Hvis jeg ikke får kaffe fungerer jeg ikke. Synes allerede jeg drikker meget kaffe og har ikke synderligt brug for det om morgenen.

Jeg mente også du skulle flytte kaffen fra efter træning til før træning - ikke supplere med endnu mere kaffe :wink:

Carbs til morgenmaden: Jeg kan vel bare flække noget musli/havregryn i min ylette?

Ja, det var det jeg tænkte på. Men hvis du vælger müsli så tag noget af det uden tilsat sukker (finax, urtekram, kornkammeret).

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente også du skulle flytte kaffen fra efter træning til før træning - ikke supplere med endnu mere kaffe :wink:

Ja, det var det jeg tænkte på. Men hvis du vælger müsli så tag noget af det uden tilsat sukker (finax, urtekram, kornkammeret).

Jeg har indkøbt nogle økologisk grove havregryn til morgenmaden.

Link to comment
Share on other sites

De sidste par ugers træning:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...t&p=1212436

Btw, spiser 3 fed hvidløg/dag, thoughts?

Jeg forstår ikke din træning ? Du træner jo fullbody 4-5 dage i træk ? Det er sgu godt nok hård kost for kroppen og restitutionsevnen når man er på diæt. Det er da 100 gange mere oplagt at splitte op hvis du vil træne hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke din træning ? Du træner jo fullbody 4-5 dage i træk ? Det er sgu godt nok hård kost for kroppen og restitutionsevnen når man er på diæt. Det er da 100 gange mere oplagt at splitte op hvis du vil træne hver dag.

Jeg har holdt 7 måneders pause, med ca 1 måneds træning inde i de 7 måneder, så ligger langt under hvor jeg har ligget.

Jeg træner med relativt lette vægte, og 3x3 er jo ikke alverden volumen.

Handler om at få groove tilbage i hovedøvelserne.

Synes godt jeg kan holde til programmet lige nu, senere vil øvelses valget nok blive byttet lidt rundt og ikke alt kørt hver dag...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jeg vil mene at det er spild af tid og penge at rende rundt efter omega-3 æg. Æd de almindelige og tag omega-3 som kosttilskud istedet.

Omega 3 æg koster ca det samme som økologiske, men de er røget ud nu.

Tråden får lige en bump. Dieten går nogenlunde, ligger vel omkring 95-96 i morgen vægt, men er lidt stagneret. Kroppen ser bedre ud for hver dag, og styrken stiger, så det er udemærket, men jeg vil gerne i 90 inden JM bænk, 23 august, så tror der skal skæres et par hundrede kcal.

En standard dag ser sådan her ud:

Vågner mellem 10 og 13 ish.

Indtager 500 gram ylette + to kapsler fiskeolie + 1 vitaminpille (+lidt havregryn på dag B) + en ske Oil Of Life Man

(Bolle med kylling og et stykke bacon uden dressing Dag A)

Tager over og træner. Her indtages shake (Shake 45g prot + 60 g druesukker)

(Pasta salat med mindre pasta og mere kylling Dag B)

Når jeg kommer hjem tilbereder jeg ca 400 g oksekød (3-7%) og en lille gryde grøntsager. Tager ca halvdelen af kødet fra i en skål.

Grøntsager og kød + 3 fiskeolie kapsler + 1 vitaminpille + 1 kop kaffe + en ske Oil of life Man

Ca 4 timer senere får jeg resten af kødet + ca 200 g hytteost + en kop kaffe.

Nogle dage rammer timing således at hytteost måltidet ligger lidt tidligt, så spiser jeg 500g ylette mere senere på aftenen.

Og jeg går så i seng omkring klokken 4.

Dag A træner jeg i AAK, jeg spiser bollen på cykelturen derud, ca 4.5 km. Tager afsted ca klokken 16.

Dag B træner jeg I ÅRhus Helsesport, denne dag cykler jeg på motions cykel 30 min efter vægtene, her træner jeg ca klokken 2 aka umiddelbart efter min morgenmad. Da jeg er tidligere færdig med træning denne dag er det lidt tidligt at lave aftensmad lige efter, derfor pasta med kylling.

Planen giver 187g prot, 103 gram carbs, 38,5 g fedt. 1508 kcal dagligt. Dette er ikke medregnet de 2 skeer olie, fiskeoliekapsler og bolle/pasta.

Jeg træner hver dag.

Kan der skæres nogle 100 kcal nogen steder? Eller kan jeg muligvis tilføje noget powerwalkk om aftenen nogle af dagene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share