189-190cm Høj!


Dk-boy
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg en ung fyr som lige er fyldt 17 år.....

Jeg runder de 190 cm i højden, og vejer ca 70 kg...

Jeg vil ikke rigtig vokse mere, er der nogle der tror eller ved hvor meget man typisk vokser mere til man er 18-19 år...

Jeg er begyndt til styrke træning for et halvt år siden.... er der nogle der kan give råd til hvad man skal træne hvis man skal stoppe væksten...

Og en sidste ting, Hver gang jeg spiser et stort eller mellemmåltid så skal jeg lave afføring, er der nogle der har det samme problem, som er ligesom høje som mig eller højere... Og jeg vil meget gerne tage på... drikker en gainer 1 gange om dagen... men jeg har intet kost... spiser bare hvad jeg har lyst...

Da jeg hurtig bliver sulten igen, så spiser jeg noget småt...nogle råd til spisningen..

taak hvis i gider skrive...

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg en ung fyr som lige er fyldt 17 år.....

Jeg runder de 190 cm i højden, og vejer ca 70 kg...

Jeg vil ikke rigtig vokse mere, er der nogle der tror eller ved hvor meget man typisk vokser mere til man er 18-19 år...

Jeg er begyndt til styrke træning for et halvt år siden.... er der nogle der kan give råd til hvad man skal træne hvis man skal stoppe væksten...

Og en sidste ting, Hver gang jeg spiser et stort eller mellemmåltid så skal jeg lave afføring, er der nogle der har det samme problem, som er ligesom høje som mig eller højere... Og jeg vil meget gerne tage på... drikker en gainer 1 gange om dagen... men jeg har intet kost... spiser bare hvad jeg har lyst...

Da jeg hurtig bliver sulten igen, så spiser jeg noget småt...nogle råd til spisningen..

taak hvis i gider skrive...

Først og fremmest, når man kommunikere skriftligt, så er det utrolig irriterende for modtageren af sådan en klumme, at læse alle de åndsvage punktumer. Brug et punktum ordentlig. Det vil sige een gang, og slå det der komma op. Det gør at man vil være meget mere tilbøjelig til at svare.

Der findes ingen øvelser der kan få dig til at "holde op med at vokse". Så skal man til lægen og have nogen hormoner, hvis man endelig lider af en eller anden sjælden sygdom, som gør man vokser i vejret. Og det tvivler jeg stærkt på du gør.

Spis noget fiber. Spis noget oftere og noget sundere vil jeg også gætte på - Læs lidt om basal kost.

Edited by pain
Link to comment
Share on other sites

Ven, du skal ikke være ked af din højde!

Det er muligt du selv mener du ligner noget der er løgn nu, men sådan er det sgu bare at være sytten.

Kropskompositionen retter sig ind efterhånden som du bliver voksen, vær stolt af at du kan kigge ned på de andre ;-)

Hvis du vil have mere kød på, så må du ned og træne samt ikke mindst ÆDE IGENNEM!!

Lad være at koncentrere dig for meget om alt det pulver-ræs, få dig et solidt morgenmåltid og spis sundt, varieret og rigeligt.

Gainer´en kan du dog IMO sagtens holde fast i, bare husk at det er et tilskud :-)

Held og lykke med det...

Link to comment
Share on other sites

Ven, du skal ikke være ked af din højde!

Det er muligt du selv mener du ligner noget der er løgn nu, men sådan er det sgu bare at være sytten.

Kropskompositionen retter sig ind efterhånden som du bliver voksen, vær stolt af at du kan kigge ned på de andre ;-)

Hvis du vil have mere kød på, så må du ned og træne samt ikke mindst ÆDE IGENNEM!!

Lad være at koncentrere dig for meget om alt det pulver-ræs, få dig et solidt morgenmåltid og spis sundt, varieret og rigeligt.

Gainer´en kan du dog IMO sagtens holde fast i, bare husk at det er et tilskud :-)

Held og lykke med det...

Enig, jeg var selv som trådstarter da jeg var de 17 år. Jeg voksede 2 cm siden da og er endt på 1.91.

Jeg følte at jeg var ranglet etc etc etc. men når du får noget kød på kroppen er det nærmere et plus at være høj ;)

Du skal i hvert fald ikke gå rundt med en illusion om, at det er dårligt. alt har sine fordele og ulemper.

Træn hårdt og spis meget.

Link to comment
Share on other sites

mange tak for jeres svar, "pain" jeg skal nok holde op med de mange punktummer.

Tak for responsen. En anden ting er at jeg spiller fodbold ca 3-4 gange om ugen, kan det måske også være derfor jeg ikke rigtig tager på?.

Jeg går ikke til klub mere, men spiller bare med nogle venner i gården eller i en park.

men her er en lille oversigt hvad jeg sådan spiser i løbet af en dag.

Morgen kl 7:00: En tallerken med Cornflackes med sukker.

Frokost kl: 11:30: 3 skiver bondebrød (ost,nutella,jordbær marmelade)

før træning kl: 14:30: 2 bananer.

Efter træning Kl: 17:00 Pandekager med krydret et eller andet, det variere meget. (kylling,oksekød, indiske specialiteter) og tre glas gainer

Aften: Kl: 20:00: Det man kalder en "shawarma".

sen aften Kl 22:00: diverse frugt, med youghurt.

Dette skema, er i løbet af en skoledag,

Kan i fortælle mig der hvor det går galt.

tak.

Edited by Dk-boy
Link to comment
Share on other sites

Morgen kl 7:00: 4 skiver rugbrød m. random pålæg og mælk

Frokost kl: 11:30: 6 skiver bondebrød (ost,nutella,jordbær marmelade)

før træning kl: 14:30: 2 bananer.

Efter træning Kl: 17:00 Mange Pandekager med krydret et eller andet, det variere meget. (kylling,oksekød, indiske specialiteter) og tre glas gainer

Aften: Kl: 20:00: Det man kalder en "shawarma". (Det er hjemmelavet går jeg ud fra? For du skal ikke basere din kost på junkfood) og mælk

sen aften Kl 22:00: diverse frugt, musli evt med yoghurt.

Dette skema, er i løbet af en skoledag,

tak.

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter!

Din situation mindede meget om min egen, da jeg var på din alder, og især når det handler om at have svært ved at gaine.

Hvad træning angår vil jeg anbefale dig at fokusere på de store basisøvelser hvor der er fokus på ben, ryge, mave og bryst. Det vigtigste er bare at du ikke fortaber dig i alverdens isolernende biceps og tripecs øvelser, for vi kan nok blive enige om at det ikke er der at alle kilo'ene kommer til at sidde :smile:

Jeg har selv brugt Mark Rippetoes træningsprogram: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Dette program vil med garanti få dig til at smide nogle ekstra kilo på, hvis du træner beskrevet og spiser ordentligt og Alt det du kan (og så lige et måltid til :smile: ). Dette program kræver selvfølgelig at du bruger noget tid på at få dødløft, press, squat og de andre store øvelser på plads rent teknisk, hvis du altså ikke allerede har det.

Håber det kan bruges som lidt inspiration til træningen

Link to comment
Share on other sites

mange tak for jeres svar, "pain" jeg skal nok holde op med de mange punktummer.

Tak for responsen. En anden ting er at jeg spiller fodbold ca 3-4 gange om ugen, kan det måske også være derfor jeg ikke rigtig tager på?.

Jeg går ikke til klub mere, men spiller bare med nogle venner i gården eller i en park.

men her er en lille oversigt hvad jeg sådan spiser i løbet af en dag.

Morgen kl 7:00: En tallerken med Cornflackes med sukker.

Frokost kl: 11:30: 3 skiver bondebrød (ost,nutella,jordbær marmelade)

før træning kl: 14:30: 2 bananer.

Efter træning Kl: 17:00 Pandekager med krydret et eller andet, det variere meget. (kylling,oksekød, indiske specialiteter) og tre glas gainer

Aften: Kl: 20:00: Det man kalder en "shawarma".

sen aften Kl 22:00: diverse frugt, med youghurt.

Dette skema, er i løbet af en skoledag,

Kan i fortælle mig der hvor det går galt.

tak.

Du spiser jo ikke noget.

For mig at se begynder du først at spise klokken 17:00.

Er de pandekager og shawarma noget du selv laver eller noget du køber. Hvis det er det sidste kan de være frygteligt fede. Du bliver måske så nok mæt af det, men det er ikke den energi du har behov for.

Din morgenmad bør også indeholde noget brød og måske et æg. Hvad drikker du til? Mælk er fint. Hvad med nogle dage at spise havregryn/grød/musli i stedet for cornflakes. Det giver noget mere energi.

På bondebrødet - Hvad med noget mere groft - bør du udskifte marmeladen og nutellaen med kødpålæg, så du får nogle proteiner.

Spiser du aftensmad 2 gange? Tilbehør som pasta, ris eller kartofler skal være en naturlig del af aftensmaden og vil give dig noget ekstra energi. Og glem heller ikke grønsagerne.

Frugter er fine som mellemmåltid.

Jeg er noget ambivalent med gaineren. Jeg vil umiddelbart mene, at du blot skal æde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share