I gang igen...


ThomasOttzen
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg er ny på MOL, hedder Thomas og er 27 år gammel.

I en længere periode har jeg været lidt nede på min træning. Moralen har været lav og jeg har ikke rigtig kunne hive mig selv op fra sofaen og ned i træningslokalet... Det skal der selvfølgelig ændres på!!!

Nu har jeg besluttet mig for at starte fra bunden - jeg har sat mig nogle overskuelige mål, som jeg har givet mig selv 6 måneder til at nå, der er fokus på forbedring af kondition og vægttab:

1: Være i stand til at løbe 5km på under 25min.

2: Kunne løbe 10km uden at det gør ondt i benene hele næste uge.

3: Få en flad mave - ikke sixpack, bare af med flæsket...

4: Holde min styrke på et acceptabelt niveau!

Måden jeg vil opnå det på er ved at dyrke Weng Chun, crossfitting og løb. Jeg har ikke sat mig noget mål om, hvor mange gange om ugen jeg skal træne, men har været nede i en klub, hvor jeg har leget med disse former for træning - det virker som noget der vil være i stand til at få mig op i gear igen :blush:

Derudover vil jeg forsøge at holde op med at fest-ryge (forsøge!), og jeg vil skære ned på mit cola-forbrug og skifte det ud med vand...

Nåh, men til en start så var det bare en lille præsentation af mig selv - i morgen skulle der meget gerne komme et lille træningsindlæg fra min side.

Ser frem til en god tid på MOL og håber, at I kan presse mig lidt, så jeg får motivationen igen ;o)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej igen, jeg starter lige med lidt ekstra trænings-info om mig selv:

Jeg har bokset fra jeg var 10 til jeg var 19 år gammel - er 27 år nu. Da jeg stoppede med boksning trænede jeg ikke i de næste mange år, begyndte faktisk først da jeg flyttede til København som 23-årig. På det tidspunkt fik jeg blod på tanden! Jeg vejede dengang ca. 60-65 kg og begyndte at styrketræne og løbe 3-7 gange ugentligt - jeg har siden da taget ca. 20 kg på - jeg anslår at omkring 13-15kg er muskler, så helt skidt er det ikke.

Min træning toppede omkring jul/nytår '07, hvor jeg maxede i stort set alt hvad der havde med styrke at gøre. Det føltes fantastisk :bigsmile: - men efter nytår kom jeg aldrig rigtig i gang, og det er jeg faktisk ikke kommet endnu :unhappy:

Det har været sporadisk, grænsende til stillestående og jeg føler mig fed og svag - nogen af jer kender det sikkert godt. Værst af alt ér, at når jeg sidder i bussen kan jeg rent faktisk mærke flæsket på min mave bevæge sig :crazy:

Jeg var i dag ude at løbe for første gang siden slutningen af marts måned i år og til min store overraskelse er jeg i MEGET bedre kondition end jeg regnede med! Jeg målte en rute op her på siden = 5120 meter. Den blev løbet på 23,29 minutter... En glædelig overraskelse, men det gør mig stadig ikke tilfreds med min kvabsede mave...

Jeg holder mig til de enkle mål som jeg beskrev i min første post, men ændrer dog mit mål for 5km til at jeg skal nå ned på 20 minutter.

Nu vil jeg spise mig noget tomatsalat og en god bøf.

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 12. juni 2008

Det blev til crossfit istedet for weng chun...

Opvarmning: Dobbelt "Tabatha" = hindu dives/power squats - arbejde 40 sek. / hvil i 20 sek.

Træning: "Fight Gone Bad"= power squats/box jump/KB push press/gun show/pushups "affe style" - arbejde 1 minut i alle øvelser, hurtigt skift, 1 minuts pause til slut.

Core: 2 x 25 V-situps/25 reaktionsøvelser/25 thai-pushups/1 minut front bridge m. knæ til bryst.

Udstrækning... Og så var jeg færdig :4thumbup:

Rigtig hård træning - er helt udkørt.

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share