Anbefaling af bøger


Peter Johansen
 Share

Recommended Posts

Hej

Da jeg er temmerlig :newbie: indenfor fysiologi og hormonelle processer kunne det være dejligt hvis nogen i disse fora kunne anbefale mig opstarts-bøger vedr:

De fysiologiske grundprincipper vedr muskler og

muskelhypertrofi

og

Hormoners indvirkning på muskelhypertrofi

Samt andre bøger der kan for nybegyndere indenfor fysiologi set fra et lidt mere biologisk synspunkt.

Jeg ved godt at der på dette site findes forklaringer på de helt basale processer ved muskelhypertrofi og disse har også gjort mig klogere på området, men jeg ville være taknemmelig hvis nogen har nogle anbefalinger på nogle bøger der gennemgår processerne yderligere.

På forhånd tak

Peter J

Link to comment
Share on other sites

Som Morten Z siger "Exercise Physiology" fra McAardle, Katch and Katch rigtig god.

Den beskriver en masse almen fysiologi og er fremragende i forhold til hvad der findes af bøger skrevet af bodybuildere og lignende.

For en styrketrænings/bodybuildingrelateret bog kan jeg anbefale "Designing Resistance Training Programs" af Steven J. Fleck og William J. Kraemer.

Denne bog har en videnskablig tilgang til emnet og beskriver resultater af videnskablige undersøgelser, hvilket efter min mening er det eneste brugbare når man forsøger at tilegne sig viden om emnet.

Der findes tusind bøger kendte bodybuildere, men der er generelt ikke meget værd, da forfatternei reglen mangler den fornødne teoretiske baggrund.

Men med de to er der også 1300 sider at gå igang med. Jeg har haft enormt glæde af dem begge :spinface:

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi snakker træningsbøger, så er der masser af god info at hente i nedenstående bøger. De fleste af forfatterne er mindst ligeså anerkendt som Fleck & Kraemer, så de har også den grad af videnskabelighed som er påkrævet:

Supertraining af Mel C. Siff & Yuri Verkhoshansky

Science & Practice of Strength Training af Vladimir Zatsiorsky

Power a Scientific Approach af Fred C. Hatfield

The Weightlifting Encyclopedia af Arthur Drechsler

Serious Strength Training af Tudor Bompa

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share