Navy Seal


Maretti
 Share

Recommended Posts

Heey

Nu er jeg kommet igang med Navy Seals trænings program, 1'eren. Jeg har så et spørgsmål ang. svømningen.. jeg har tænkt mig at cykle i stedet, som der står på siden. Men skal jeg virkelig cykle 4-5 gange om ugen? jeg tænkte mere på 1-2 gange.

Så er der noget jeg har undret mig over. I 1'eren er der ingen dips.. Så man har ikke trænet dips i 9 uger og BAM! så skal du lave 3x20, det virker for mig som om der mangler noget ved 1'eren? - Så jeg har trænet dips ca. 3x5, bare for lige at holde det ved lige.

Og så tænkte jeg (selvom der godt nok går nooooget tid :P) om nogen af nogle andre gode trænings programmer, efter navy seals 2'eren? Eller skal man bare blive ved med det, og så få lagt flere antal af øvelserne ind?

Mvh

C. Maretti :)

Link to comment
Share on other sites

Heey

Nu er jeg kommet igang med Navy Seals trænings program, 1'eren. Jeg har så et spørgsmål ang. svømningen.. jeg har tænkt mig at cykle i stedet, som der står på siden. Men skal jeg virkelig cykle 4-5 gange om ugen? jeg tænkte mere på 1-2 gange.

Mvh

C. Maretti :)

Nu er navy seals jo en eliteenhed og hvis du derfor vil træne som dem kan du ikke have en holdning til, at du kun vil træne 1-2 gange om ugen. Enten følger du det ellers laver du din egen modifikation og tolkning af programmet. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu er navy seals jo en eliteenhed og hvis du derfor vil træne som dem kan du ikke have en holdning til, at du kun vil træne 1-2 gange om ugen. Enten følger du det ellers laver du din egen modifikation og tolkning af programmet. :)

Netop fordi det er et eilite træningsprogram, så er cykling(svømning) jo for at uddybe deres evner i vandet. Derfor tænkte jeg at cykling ikke er helt vildt vigtigt for mig. Jeg har jo ikke tænkt mig at styrke/løbe træne kun 1-2 gange om ugen, det ville jeg gøre som står i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du jo tænke på at du også kommer i formidabel form af at svømme. Derfor tror jeg stadig det er vigtigt at du cykler de 4-5 gange om ugen i dobbelt så lang tid som angivet. Cykling er jo også rigtig god træning af benene så jeg kan ikke se nogen grund til at du ikke skulle gøre det :wink:

Edited by Dahl
Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at du vil køre deres program?

Hvis det er for at forberede dig til optagelse ved en af de danske specialenheder, ville jeg ikke anbefale det.

Sælerne ligger for meget vægt på styrketræningen i forhold til de danske enheder, tror du ville få mere ud af at følge deres vejledninger.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at du vil køre deres program?

Hvis det er for at forberede dig til optagelse ved en af de danske specialenheder, ville jeg ikke anbefale det.

Sælerne ligger for meget vægt på styrketræningen i forhold til de danske enheder, tror du ville få mere ud af at følge deres vejledninger.

Der er jo ingen grund til at nedprioritere styketræningen. Man kan jo stadig køre et relativt hård svømme- og løbeprogram samtidig med den styrketræning som står i programmet. Derudover skal jo siges, det er udholdenhed der trænes i Navy SEAL programmet. Så det kan vel ikke skade på nogen måde - tværtimod.

Maretti du burde også køre dødløft, squat, bænkpres og military press udover de øvelser der står. Eller fjerne nogle af de øvelser der står i programmet for så til gengæld at få plads til fx bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Der er jo ingen grund til at nedprioritere styketræningen. Man kan jo stadig køre et relativt hård svømme- og løbeprogram samtidig med den styrketræning som står i programmet. Derudover skal jo siges, det er udholdenhed der trænes i Navy SEAL programmet. Så det kan vel ikke skade på nogen måde - tværtimod.

Maretti du burde også køre dødløft, squat, bænkpres og military press udover de øvelser der står. Eller fjerne nogle af de øvelser der står i programmet for så til gengæld at få plads til fx bænkpres.

Jeg ville finde en mere spændende og varieret måde at træne mig op på, men det er jo individuelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share