Arne Astrup gør sig (uheldigt) bemærket - igen!


-Elvirus-
 Share

Recommended Posts

Man kan læse artiklen i den lige udsendte universitetsavis, der beskriver hvorledes Arne Astrup har kontaktet flere medier med henblik på at bygge en historie over hvorledes Bente K Pedersens bog "skridttællerbogen" er et plagiat af en amerikansk bog, "the steep diet book".

Læs selv hele artiklen her og skyd løs bagefter :wink:HER

Link to comment
Share on other sites

Det sgu dårlig stil at forsøge at stikke sin arbejdskollega til medierne, samtidig med at Arne ikke engang har læst bogen, og aner om der er noget hold i anklagen :4slap: . Som forsker burde han da netop have evnen til at forholde sig kritisk til sådanne oplysninger...

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

uden at tage nogens parti er det jo svært at vide om Arne er blandet ind i denne misære fortsat efter DR-tingen, ligemeget hvad Bente mener at have hørt... Jeg synes Bente burde have holdt sig for god til udsagn som dette: "Jeg er bekendt med, at min kollega fortsætter sin bagvaskelse af mig, men vil ikke angive mine kilder."

Men det bliver da spændende at se hvad det ender med... Desværre går der alt for tit politik og fnidder i ting, også i forskning...

Link to comment
Share on other sites

uden at tage nogens parti er det jo svært at vide om Arne er blandet ind i denne misære fortsat efter DR-tingen, ligemeget hvad Bente mener at have hørt... Jeg synes Bente burde have holdt sig for god til udsagn som dette: "Jeg er bekendt med, at min kollega fortsætter sin bagvaskelse af mig, men vil ikke angive mine kilder."

Men det bliver da spændende at se hvad det ender med... Desværre går der alt for tit politik og fnidder i ting, også i forskning...

Helt enig incog, BKP havde kunne fremstå ENDNU bedre, hvis hun havde holdt sig til facts'ne omkring DR sagen og afholdt sig fra de "paranoide" udtalelser omkring fedmemafia forfølgelse. Men hvor meget jeg end gerne vil acceptere og erkende AA's kompetencer som forsker, så bliver det altså sværere og sværere med sager som disse :dry:

Men ja forskning er desværre ikke ikke udelukkende baseret på skills i lab., men i høj grad af afhængig af evnen til at skaffe midler, have politiske forbindelser og profilere sig selv i medierne (iøvrigt noget som såvel BKP og AA begge mestrer).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share