mangler træningsprogram til supplement for vægtløft


BlaziN
 Share

Recommended Posts

hej alle!

jeg er startet til vægtløftning, og synes det er super, men umiddelbart, så rammer man ikke alle muskelgrupper i en træning med træk og stød, så jeg jeg mangler et program, hvor jeg får kørt de muskelgrupper igennem der ikke bliver ramt.

jeg går til vægtløftning 2 gange om ugen, så jeg vil bruge det supplemerende program 2 gange om ugen.

nogle der kan hjælpe mig med øvelser til at supplemere til vægtløftning?

umiddelbart vil jeg mene, at brystmuskulaturen er den muskelgruppe der ikke bliver ramt, men biceps, triceps og mave virker heller ikke til at blive så meget ramt.

på forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

ville du mene, det var suplement nok? altså bare lige efter endt træning, så inden man tager hjem eller hvad man nu gør, så kører dips og kropshævninger?

hvis ja, skal det så være 3xfailure, eller anden form for set og reps?

men 2x om ugen synes jeg ikke helt er nok, hvert fald ikke i sommerferien, så der vil jeg godt træne 4 gange, som jeg gør nu. så ville et fullbody-program være idielt med basisøvelserne? altså et fullbody-program 2x ugenligt ved siden af VL, som er 2gange ugentligt

fullbody-programmet ville nok umiddelbart se sådan ud:

squat

dødløft

bend over row

kropshævninger

bænkpres

(dips)

men man kan jo sige, at de 3 første delvist bliver trænet til VL, så skulle det bare være de 3 nederste øvelser 2x ugentligt ved siden af?

ville det se fint ud?

er begyndt i AK-Atlas i slagelse

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

Blazin:

Der træner jeg sgu også, så må du være en af de nye, Frank sagde af en af jer havde talent for det, om det er dig ved jeg så ikke :tongue:

Hvis du har lyst kan vi bare kaste nogle træninger sammen, jeg træner mandag til fredag.

Derudover er min mening drop det fullbody program der, og så lav supplerende øvelser efter vl træning, synes jeg personligt fungerer godt!

Link to comment
Share on other sites

ja jeg er ny. første træning var i søndags. ved ikke om det var mig der havde talent for det, men fik da lidt ros og ris:)

tror også det bare bliver nogle ekstra øvelser efter træing, men ser jeg lige på.

kan godt være vi kan, men er ikke 18 endnu (fylder d30), så har ikke nøgle derned til, og det betyder vel, at jeg ikke bare kan komme og gå, som jeg har lyst.

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt at forstå - og det er der rigtig mange i dansk vægtløftning som ikke gør - at vægtløftning ikke bare er træk og stød. Det er RIGTIG meget squat/front squat og deadlift/pulls. Så tag og kom igang med dét og suppler det med fx spiderman walk-outs, chins, og military presses. Færre støtteøvelser, som til gengæld køres intensivt. For synets skyld kan du så smide lidt pat og bissps træning oveni :smile:

Med andre ord: hvis du vil noget med din vl så smid først og fremmest en masse squat træning ind, men lad vær med at træne tekniske øvelser hver gang. Det er et ufatteligt tidssspilde.

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt at forstå - og det er der rigtig mange i dansk vægtløftning som ikke gør - at vægtløftning ikke bare er træk og stød. Det er RIGTIG meget squat/front squat og deadlift/pulls. Så tag og kom igang med dét og suppler det med fx spiderman walk-outs, chins, og military presses. Færre støtteøvelser, som til gengæld køres intensivt. For synets skyld kan du så smide lidt pat og bissps træning oveni :smile:

Med andre ord: hvis du vil noget med din vl så smid først og fremmest en masse squat træning ind, men lad vær med at træne tekniske øvelser hver gang. Det er et ufatteligt tidssspilde.

Nu læser jeg jo din log omtrent hver gang jeg trænger til en spiller, og du nævner ofte øvelsen spiderman et eller andet, hvad går den ud på?

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt at forstå - og det er der rigtig mange i dansk vægtløftning som ikke gør - at vægtløftning ikke bare er træk og stød. Det er RIGTIG meget squat/front squat og deadlift/pulls. Så tag og kom igang med dét og suppler det med fx spiderman walk-outs, chins, og military presses. Færre støtteøvelser, som til gengæld køres intensivt. For synets skyld kan du så smide lidt pat og bissps træning oveni :smile:

Med andre ord: hvis du vil noget med din vl så smid først og fremmest en masse squat træning ind, men lad vær med at træne tekniske øvelser hver gang. Det er et ufatteligt tidssspilde.

ved godt det ikke kun er træk og stød, men da jeg lige er startet, er det jo ideelt, at jeg ligesom får noget tekniktræning til træk og stød. de gange jeg har været der (2) har vi da også lavet military presses og squats. men det som jeg også skrev i starten, blev bla brystmuskuskulaturen og biceps ikke ramt, og hvis så meget lidt. da jeg finder det bedst at træne alle muskelgrupper, spurgte jeg netop til nogle man kan lave ved siden af træningen, for indtil videre bliver der allerede kørt nogle af de øvelser du kommer med.

og som mads thøgersø skriver, så kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvad spiderman walk-outs er

BTW. tak for svaret. det var noget i den stil jeg ønskede, men til pat og biceps, er det vel bare noget bænkpress og nogle kropshævninger eller måske curls,

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

Nu læser jeg jo din log omtrent hver gang jeg trænger til en spiller, og du nævner ofte øvelsen spiderman et eller andet, hvad går den ud på?

Hvor sødt :smile:

Det er lidt svært at forklare. Chris har prøvet den. Jeg tvivler på hans skrumpehjerne kan huske den, men du kan jo prøve at høre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share