Behold dem! - sygdom?!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en 16-årig ivrig dreng, der træner en hel del styrketræning..

Men en gang imellem bliver selv de mest sunde og raske personer ramt af en forkølelse, en gang hovedpine eller noget influenza..

så mit spørgsmål er: hvad gør man for at bibeholde sine muskler under sygdom?

bare under 1-2 dages sygdom synes jeg at man er blevet sat flere kilo bagud når man skal til at træne igen?

så skal man bare sørge for at spise massere af mad imens man er syg, eller kan man ikke gøre noget?

Link to comment
Share on other sites

Spis mad - kalorieoverskud er generelt en god ting, når du er syg.

Ahh.. Den har jeg nu ikke lige hørt før..

Det er de færeste der har den store appetit når man ligger med feber.

Der vil formegentligt ikke være den store ide i at proppe sig med mad, mod kroppens vilje.

Selvfølgelig skal du have noget tilført, men ligefrem kalorieoverskud..!

Link to comment
Share on other sites

Det sker heldigvis sjældent at man bliver syg. Når jeg selv bliver syg gider jeg ikke at bekymre mig om kalorieindtaget.

Det er muligvis ikke optimalt, men når sygedage udgør en så lille del af hverdagen burde det - i det lange løb - ikke have nogen betydning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig været mere syg end at jeg kunne drikke proteinpulver med olie eller maltodextrin (enkelte drukture undtaget hvor jeg først kunne holde shaken nede efter 3. forsøg...)

Få en shake en gang imellem, og spis masser af hvad end du kan få ned. Chokolade i store mængder plejer at være fint.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ahh.. Den har jeg nu ikke lige hørt før..

Det er de færeste der har den store appetit når man ligger med feber.

Der vil formegentligt ikke være den store ide i at proppe sig med mad, mod kroppens vilje.

Selvfølgelig skal du have noget tilført, men ligefrem kalorieoverskud..!

Bare fordi sygdommen bevirker at du ikke føler sult behøver det jo ikke betyde, at du ikke har brug for noget næring... Netop når du er syg er det jo en god idé at bevare sit kalorieindtag, så kroppen har så meget overskud som muligt for at komme af med sygdommen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share