Hvordan opnår jeg maksimalt "pump" på bestemt tidspunkt?


Graugart
 Share

Recommended Posts

Jeg har en lille årlig drengerøvskonkurrence kørende med nogle venner om, hvem der kan opnå den største forøgelse at overarmsomkreds på to måneder. Finalen skal stå på lørdag om en uge og jeg ved at det pump jeg kan opnå på dagen har stor betydning for det endelig resultat.

Konkurrencen om sejren er benhård, og selvom jeg vandt sidste år (forøgelse +7,7%), er intet sikkert i år. Sidste år sørgede jeg for lige inden "indvejningen" at tæske armene grundigt igennem og så drikke en cola med EKSTRA meget sukker i.

Jeg træner stort set aldrig for muskelvækst, så jeg kunne godt bruge nogle råd til at opnå det maksimale pump på dagen.

Nogle bud??

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Jeg startede på ca. 36,5 på begge arme og regner stærkt med at ende over 40.

Har selvfølgelig trænet både biceps og triceps rigeligt i de sidste næsten to måneder, så muskelvæksten er på plads. Mit issue er nærmere selve "pumpet" på dagen. Finalen foregår (selvfølgelig) på stranden og jeg har naturligvis en håndvægt med til hjælp. Men vil jeg opnå maksimalt pump ved at lave mange lette eller få tunge reps?

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede på ca. 36,5 på begge arme og regner stærkt med at ende over 40.

Har selvfølgelig trænet både biceps og triceps rigeligt i de sidste næsten to måneder, så muskelvæksten er på plads. Mit issue er nærmere selve "pumpet" på dagen. Finalen foregår (selvfølgelig) på stranden og jeg har naturligvis en håndvægt med til hjælp. Men vil jeg opnå maksimalt pump ved at lave mange lette eller få tunge reps?

Man må sgu sige, at du tager gun-festival seriøst, Graugart - Er du bange for at tabe til Craig? :laugh::laugh::laugh: Du skal bare drikke en masse vand og give los med din kreatin - du kan evt. tilsætte lidt beta alanine der (ifølge nogen) også skulle give ekstra pump. Jeg kan godt tage en scoop med til dig!

Club forty, baby!!

Link to comment
Share on other sites

Kreatin blandet med hurtige kulhydrater har altid givet mig sindssyge pump. Start din kreatin loading dagen før med 20-25 gram og smæk så 10 gram kreatin + 40 gram juice i kæften ½ time før du skal måles og pump så løs! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ærligttalt ikke en bestemt form for mad kan hjælpe dig 2 dage før. Jeg tror simpelthen du skal fokusere på, at få så meget blod /mælkesyre som muligt i den bette arm(som er væsentligt større end min ved udgangspunktet).

Jeg tror simpelthen du skal træne tungt til du ikke kan mere og bagefter træne let til du ikke kan mere. Både triceps og biceps.

Link to comment
Share on other sites

Nåh for lige at følge op på tråden her, endte jeg med en gennemsnitlig forøgelse på 11,16% hvilket rakte til en tæt andenplads (vinderen havde 11,59% ARG!!). Er dog ret tilfreds med at have nået over 10% forøgelse på to måneder OG endt i Klub 40 :tongue:

Lidt video fra finalen:

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share