Vandforgiftning?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Det er muligt der er en anden betydning af ordet, men som jeg forstår det, er det i retning af at det jo ikke er sikkert at vandet er rent, og så skal jeg da hilse at sige man kan få en seriøs omgang racer-bæ, hvilket kan være fint vil man hurtigt vil tabe sig, men det er vist også det eneste kortvarige plus for nogen.

Det er også muligt at få for meget vand tror jeg nok der engang var en diskussion om....

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke omvendt? Altså, at, jo, man har nemlig for lidt salt til at opretholde vandbalancen mellem væv/kredsløb? Ikke at saltmængden bliver mindre, men at vandmængden i vævet simpelthen for stor?

Så springer cellerne i luften. Nice ;D

Link to comment
Share on other sites

Wikipedia to the rescue :superman:

Water intoxication (also known as hyperhydration or water poisoning) is a potentially fatal disturbance in brain function that results when the normal balance of electrolytes in the body is pushed outside of safe limits by water. Normal, healthy (both physically and nutritionally) individuals have little to worry about accidentally consuming too much water.

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication

Link to comment
Share on other sites

For ikke så lang tid siden døde en mor i en vanddriknings konkurrence lavet af en radio (ikke Danmark). Jeg tror det var en iPod som var på højkant, som moderen ville vinde til sin søn. I konkurrencen fik hun det dårligt og tog hjem. Nogle timer efter blev hun fundet død - og så vandt hun ikke engang konkurrencen da hun blev overgået.

Link to comment
Share on other sites

For ikke så lang tid siden døde en mor i en vanddriknings konkurrence lavet af en radio (ikke Danmark). Jeg tror det var en iPod som var på højkant, som moderen ville vinde til sin søn. I konkurrencen fik hun det dårligt og tog hjem. Nogle timer efter blev hun fundet død - og så vandt hun ikke engang konkurrencen da hun blev overgået.

Yups - det var hende fra Hold Your Wee For A Wii-konkurrencen.

Darwin FTW!

Link to comment
Share on other sites

For nogle år siden da XTC bølgen var på sit højeste, rapporterede medierne også ofte om unge der "dansede indtil de kollapsede", og årsagen var angiveligt at de ikke drak nok vand.

Det betød så at når unge begyndte at få det skidt til techno-fester blev de fyldt med vand af hjælpsomme kammerater. Der var ingen grænser for, hvor meget der skulle hældes indenbords. Det kostede vist også et par stykker livet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share