Crossfit


Dochylle
 Share

Recommended Posts

Mandag 21.7.8

Opv.: 3x10 KB sn@24, 3x8 pullup b2b 3x10 dips b2b 3x6 evil wheel knæ

WOD

200 SumoDL HPs sub for 2K C2 roning

T 10:06

...

Mine pullups stænger er kommet, så nu kan jeg bygge et pullups/ring tårn :strat:

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag 22.7.8

Opv.: Burgerner WU. Derefter 5x5 OH SQ@50kg. Fokus på at trække stangen fra hinanden (læst om på Burgeners netsted, eller også var det på Crossfit). Gav en bedre følelse i skuldrene.

:4thumbup:

Herefter 3x8 rope pullups b2b 3x10 dips b2b 3x10 crunches

WOD

5x3 push Jerks; 70,70,72.5x3

Første sæt fra front, resten fra nakken. Det tager godt nok noget af presset fra skuldrene, og jeg HAR svage forskuldre :cry3: Til gengæld fik jeg fokus på at eksplodere med benene. Gav virkelig meget.

:pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Lækker CF-log du fører! Dyrker selv CF i stor stil. Har, som du selv, en par småting jeg ikke er helt vild med ved CF - blandt andet at kalde det CF (har de fundet på andet end et point-system?), samt CF'ere til tider lader til at kunne gå på vandet og godt kunne vise lidt ydmyghed overfor andre træningsformer. Men det går jo ikke så meget på træningsformen, så er rent træningsmæssigt fuldt tilfreds.

Som det er påpeget tidligere i din log, så synes jeg, at du skal have respekt for at kunne tage dig sammen til at fyre den ene WOD af efter den anden derhjemme.

Til trods for, at du ikke på det sidste har brokket dig over ensformigheden i din opvarmning, så kan jeg varmt anbefale en halv tabata, hvor du skifter mellem 2 øvelser.

Eksempel:

KB swings - Push ups, 4 runder

KB Sumo HP - V-sits, 4 runder,

og så er man også rigtig varm, samt at man nemt kan tilslutte sig CF-sloganet: "Our warm-up is your workout!"..

Anyw, keep up the good work - det er lækker læsning og god inspiration.

P.S. Kom lige med en anmeldelse af det der tite grip. :D

Link to comment
Share on other sites

Hamudenben> Tak. Jeg mener nu nok CF har opfundet mere end et pointsystem. Selvom de ikke har opfundet de enkelte øvelser, er den kombination af øvelser og den samlede tilgang til træning ikke noget man lige ser systematisk andre steder. Det kan godt være det ligger lige for at kombinere på den måde de har gjort det, men der er ingen andre der har gjort det systematisk. Samtidigt har de lavet en rigtigt godt netsted hvor man gratis kan følge WODs - det er helt sikkert med til at sikre populariteten. CF.com er spækket med info, videoer osv. så alene det skal de have kredit for.

Desuden er CF bygget op over flerleds-basisøvelser. Når man læser rundt på nettets sites finder man mange coaches/trænere der fremhæver denne eller hin øvelse som "the most important exercise. If you only gotta do one, do this". Det fine er, at mange af de øvelser jo netop er med i CF.

CF er varieret, og kombinerer tunge og lette dage. Desuden er det, på trods af at det kræver noget udstyr, på en eller anden måde alligevel ret "basalt" i sin tilgang.

Alt i alt mener jeg de har skabt et helstøbt koncept, som jeg mener tiltaler mange, og som man nemt kan skalere til sit niveau. Der er lidt hver dag, men de enkelte træninger tager ikke så lang tid.

Som det er typisk amerikansk, er der folk der bliver helt religiøse. Det er en del af marketingkonceptet, men siger også noget om den tilgang til fitness man har indenfor de væbnede og uvæbnede (brand, paramedics osv) styrker. Det fylder en del i deres hverdag, og jeg tror der stilles ret høje krav til dem. Og generelt tror jeg folk virkelig føler de kan mærke fremgang i deres træning. Det kan jeg i hvert fald. Eller...sådan føles det.

Heldigvis kan man sagtens dyrke CF eller CF inspireret træning uden overhovedet at købe ind på deres "religiøse" koncept eller i øvrigt støtte deres politiske holdninger.

Om motivation

Det er svært at motivere sig. Eller rettere, jeg har ikke svært ved at motivere mig til at træne. Træning er noget jeg prioriterer højt i min hverdag - det er faktisk det jeg prioriterer højest (af det "frivillige"), og jeg har en ret forstående kone, der ved hvor vigtigt det er for mig. Jeg får tid og rum til at træne, hun forsøger at forstå mine kostflip osv - selvom hun aldrig accepterer proteinpulver (patmad). Jeg har trænet i den del år efterhånden, så selve det at få trænet er ikke svært. Desuden har jeg prioriteret (og det kan jeg heldigvis) at købe så meget udstyr som muligt, så jeg sjældent har behov for at tage et sted hen og træne, jeg kan det heler her - dermed sparer jeg transporttid, og kan bedre retfærdiggøre at træne dagligt.

Jeg har et krævende direktørjob, et hus, en kone og nu også en unge (hep hey) - så jeg er nødt til at spare tid hvor jeg kan, og til det mål hjælper CF fordi det er korte træninger.

Derfor har jeg været nødt til at droppe BJJ; der er ikke tid (eller forståelse) for at prioritere flere ugentlige aftener på "ekstern" sport. Og eftersom jeg starter HELT forfra med BJJ, er det ikke nok med træning en gang imellem. I hvert fald ikke sådan som Brasa havde struktureret Hillerødtræningerne. Det ville være lettere i KBH, men så var der pludselig 40 min transport hver vej. Not good.

På mange måder er CF altså ideelt til mig og min hverdag.

I øvrigt er jeg velsignet med gener der gør en VL, SL eller BB karriere totalt udelukket.

Nå men, ang. motivation: Jeg har altså rimelig nemt ved at komme ud og træne. Hvis jeg ikke gider, laver jeg bare et nedskaleret WO. Inspireret af Arnold (hep hey) som sagde, prøv 10 min, og hvis du stadig ikke gider træne, så lad være. Jeg gider stort set altid når jeg først er kommet i gang.

Udfordringen

Der hvor den helt store udfordring er hvad angår WO og motivation er intensiteten. Jeg kører mine WOs i et rimelig lavt tempo og holder pauser når jeg har lyst. Jeg konkurrerer med andre ord for lidt. Der er ingen tvivl om, at jeg ville nå længere og højere hvis jeg konkurrerede lidt mere. Der er det et problem at jeg træner alene. Men i forhold til alternativet; sjælden træning fordi jeg skal ind til et center, er det nuværende klart at foretrække.

Nå men tilbage til træningen :smile:

Torsdag blev træningen sprunget over desværre. Det var Fran, et fedt WOD, men torsdag stod helt og holdent i håndværker tegn; med havearbejde, møbelsamling, kørsel osv osv. Det var fra tidlig morgen til sen aften, så jeg var totalt smadret. Jeg forsøger at starte op på Zone diæt, men dagen bød på øl og MacDonalds (med gulerødder og mælk self.) så der blev givet los hele vejen rundt. Igår arbejdede jeg videre i haven (jeg er ved at konstruere mit pullup/ringe tårn :4thumbup: - mere om det senere), men jeg nåede en kort WO inden jeg blev afbrudt af gæster.

WOyesterDay

Opv: Tabata squats 8 sæt@bw (20/10sek) 1 sætpullups/dips

WO

"Jeremy"

21-15-9 OH sq@40kg b2b burpees

T: 9etellerandet

re Tite Grip

Ser ud til at virke. Jeg kommer med en videnskabelig redegørelse. senere.

Cronfeld> Lige over, der.

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

WO lørdag

Opv.: 3x10 KB Sn@24, 3x8 rope pullups b2b 3x10 dips

WOD

"Michael"

3 runder

850m løb

50 crunches

50 good mornings @20 (dvs første sæt 10 back ext, så 40 GMs med 15, sidste to sæt GMs med 20). Sub for back ext, som jeg synes er en skodøvelse på gulvet.

T23:39. Godt smadret.

Imorgen hviledag. Eller dvs Iron Maiden i Horsens

:strat: :4band: :smilerock::strat: (de har jo tre guitarister nu)

Mandag hvile ud efter IM, og tirsdag tilbage på arbejde efter 5 uger (2U barsel, 3 U ferie)

:gal: :gal: :gal:

Link to comment
Share on other sites

Hamudenben> Tak. Jeg mener nu nok CF har opfundet mere end et pointsystem. Selvom de ikke har opfundet de enkelte øvelser, er den kombination af øvelser og den samlede tilgang til træning ikke noget man lige ser systematisk andre steder. Det kan godt være det ligger lige for at kombinere på den måde de har gjort det, men der er ingen andre der har gjort det systematisk. Samtidigt har de lavet en rigtigt godt netsted hvor man gratis kan følge WODs - det er helt sikkert med til at sikre populariteten. CF.com er spækket med info, videoer osv. så alene det skal de have kredit for.

Desuden er CF bygget op over flerleds-basisøvelser. Når man læser rundt på nettets sites finder man mange coaches/trænere der fremhæver denne eller hin øvelse som "the most important exercise. If you only gotta do one, do this". Det fine er, at mange af de øvelser jo netop er med i CF.

CF er varieret, og kombinerer tunge og lette dage. Desuden er det, på trods af at det kræver noget udstyr, på en eller anden måde alligevel ret "basalt" i sin tilgang.

Alt i alt mener jeg de har skabt et helstøbt koncept, som jeg mener tiltaler mange, og som man nemt kan skalere til sit niveau. Der er lidt hver dag, men de enkelte træninger tager ikke så lang tid.

Som det er typisk amerikansk, er der folk der bliver helt religiøse. Det er en del af marketingkonceptet, men siger også noget om den tilgang til fitness man har indenfor de væbnede og uvæbnede (brand, paramedics osv) styrker. Det fylder en del i deres hverdag, og jeg tror der stilles ret høje krav til dem. Og generelt tror jeg folk virkelig føler de kan mærke fremgang i deres træning. Det kan jeg i hvert fald. Eller...sådan føles det.

Heldigvis kan man sagtens dyrke CF eller CF inspireret træning uden overhovedet at købe ind på deres "religiøse" koncept eller i øvrigt støtte deres politiske holdninger.

Om motivation

Det er svært at motivere sig. Eller rettere, jeg har ikke svært ved at motivere mig til at træne. Træning er noget jeg prioriterer højt i min hverdag - det er faktisk det jeg prioriterer højest (af det "frivillige"), og jeg har en ret forstående kone, der ved hvor vigtigt det er for mig. Jeg får tid og rum til at træne, hun forsøger at forstå mine kostflip osv - selvom hun aldrig accepterer proteinpulver (patmad). Jeg har trænet i den del år efterhånden, så selve det at få trænet er ikke svært. Desuden har jeg prioriteret (og det kan jeg heldigvis) at købe så meget udstyr som muligt, så jeg sjældent har behov for at tage et sted hen og træne, jeg kan det heler her - dermed sparer jeg transporttid, og kan bedre retfærdiggøre at træne dagligt.

Jeg har et krævende direktørjob, et hus, en kone og nu også en unge (hep hey) - så jeg er nødt til at spare tid hvor jeg kan, og til det mål hjælper CF fordi det er korte træninger.

Derfor har jeg været nødt til at droppe BJJ; der er ikke tid (eller forståelse) for at prioritere flere ugentlige aftener på "ekstern" sport. Og eftersom jeg starter HELT forfra med BJJ, er det ikke nok med træning en gang imellem. I hvert fald ikke sådan som Brasa havde struktureret Hillerødtræningerne. Det ville være lettere i KBH, men så var der pludselig 40 min transport hver vej. Not good.

På mange måder er CF altså ideelt til mig og min hverdag.

I øvrigt er jeg velsignet med gener der gør en VL, SL eller BB karriere totalt udelukket.

Nå men, ang. motivation: Jeg har altså rimelig nemt ved at komme ud og træne. Hvis jeg ikke gider, laver jeg bare et nedskaleret WO. Inspireret af Arnold (hep hey) som sagde, prøv 10 min, og hvis du stadig ikke gider træne, så lad være. Jeg gider stort set altid når jeg først er kommet i gang.

Udfordringen

Der hvor den helt store udfordring er hvad angår WO og motivation er intensiteten. Jeg kører mine WOs i et rimelig lavt tempo og holder pauser når jeg har lyst. Jeg konkurrerer med andre ord for lidt. Der er ingen tvivl om, at jeg ville nå længere og højere hvis jeg konkurrerede lidt mere. Der er det et problem at jeg træner alene. Men i forhold til alternativet; sjælden træning fordi jeg skal ind til et center, er det nuværende klart at foretrække.

Nå men tilbage til træningen :smile:

Torsdag blev træningen sprunget over desværre. Det var Fran, et fedt WOD, men torsdag stod helt og holdent i håndværker tegn; med havearbejde, møbelsamling, kørsel osv osv. Det var fra tidlig morgen til sen aften, så jeg var totalt smadret. Jeg forsøger at starte op på Zone diæt, men dagen bød på øl og MacDonalds (med gulerødder og mælk self.) så der blev givet los hele vejen rundt. Igår arbejdede jeg videre i haven (jeg er ved at konstruere mit pullup/ringe tårn :4thumbup: - mere om det senere), men jeg nåede en kort WO inden jeg blev afbrudt af gæster.

WOyesterDay

Opv: Tabata squats 8 sæt@bw (20/10sek) 1 sætpullups/dips

WO

"Jeremy"

21-15-9 OH sq@40kg b2b burpees

T: 9etellerandet

re Tite Grip

Ser ud til at virke. Jeg kommer med en videnskabelig redegørelse. senere.

Cronfeld> Lige over, der.

Æwkai, det lader til, at alt spiller for dig - congratz :D

CF er lækkert ingen tvivl herom. Skal lige høre dig om en ting: Hvad går din Zone Diet ud på, og en mre banal ting: Når du skriver "b2b burpies" - er det så noget specielt? Altså, hvad står b2b for?

Link to comment
Share on other sites

Hamudenben> kører og kører, det ved jeg nu ikke, men lige nu går det fremad, det er jeg enig i.

b2b er Back to back, dvs uden pauser, feks. OH squat-burpees-OH squat-burpees osv

Zone diet kan du læse om på den originale side, wikipedia og crossfit

Ellers tror jeg Cronfeld ved en del om den. Jeg "hygge"zoner den mest, jeg er ikke meget til at måle og veje min mad.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fine helen og michael tider.. du må komme ned hos os i crossfit copenhagen og få tiderne presset lidt ned med noget konkurrence :devil:

Link to comment
Share on other sites

Cronfeld> Kunne være fedt, men det er lige det med at få det til at passe...

Fredag 1 aug 08

Det har været en sindssygt hektisk uge, så det er ikke blevet til meget træning. :sneaky2:

WOD

Uden opvarming

2,5 km løb til skoven

30 jump muscle ups, ringene i 1,95m

2,5 km løb

Link to comment
Share on other sites

Hov jeg glemte:

Brugte tite-grip i skoven. Cremen giver et bedre greb, men efter 2,5km løb i 30 graders varme er antiperspirant cremen ikke stærk nok til at holde mine hænder tørre, selvom der tydeligvis er mindre fugt (sved) end uden :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Colaze> Nej for helvede...er du sindssyg :crazy:

Jeg forsøger at køre 5 ad gangen stort set uden pause. Så kort pause 30sek-1min og så videre. Den samlede MU tid var 12:16

Husk det er Jump MUs

I øvrigt er det en rigtigt god kombi, specielt fordi der er 2,5km hver vej :devil:

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 2.8.8.

Efter en lang dags shopping ...

Opv.: 3x10 KB Snatch@24, 3x10 dips, 3x10 situps

WOD

100 DSHP@20kg (sub for 1K roning)

21 40kg thrusters

15 strict pullups

T8:25

-2min pause-

75 SDHP

18 thrusters

12 pullups

T6:44

-2min pause-

50 SDHP

15 thrsters

9 pullups

T:5:10

:devil: fed WO

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fed workout, skal selv lave den i morgen (fred og jeg kører crossfit.com med en dags forsinkelse) - dog ærgeligt at du ikke havde en romaskine :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 5.8.8

Opv.: 3x10 KB sn@24, 3x8 pullups, 3x10 dips, 3x6 evil wheel

WOD

5x5 squat@100

Jeg er IKKE tilfreds med vægten. Jeg føler nærmest jeg går nedad i styrke. På den anden side stinker min teknik i squat. Min kone er god til at råde ad mig, og korrigere min teknik, specielt huske på at holde mave og lænd, hovedet oppe samt få hoften med. Og så er hun god til at motivere (kridtlussinger på den gode måde).

Må nok acceptere at køre en periode med fokus på teknikken. Det har jeg vist også besluttet mig til tidligere...

Noget andet er, at jeg forsøger at holde Zone diæt. Jeg tror jeg taber fedt, men jeg taber også muskler, den samlede vægt er for nedadgående. Jeg har sat det op til en 17blok diæt, men spørgsmålet er om jeg enten overvurderer portionerne (i.e. spiser for lidt) eller har overvurderet diæten samlet, altså at jeg burde gå efter 19 blokke???

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Noget andet er, at jeg forsøger at holde Zone diæt. Jeg tror jeg taber fedt, men jeg taber også muskler, den samlede vægt er for nedadgående. Jeg har sat det op til en 17blok diæt, men spørgsmålet er om jeg enten overvurderer portionerne (i.e. spiser for lidt) eller har overvurderet diæten samlet, altså at jeg burde gå efter 19 blokke???

Hvor meget vejer du? Jeg spiser pt. 25 blokke og taber mig alligevel voldsomt. Husk at Coach G mener at de anbefalede blokke ripper dig fuldstændig i en fart, og at du så snart at du er ripped skal begynde at smide flere fedt blokke ind indtil at du ikke taber dig mere (eller tager på hvis det er det du vil). Vejer du din mad så du er sikker på at du indtager det du skal?

Link to comment
Share on other sites

Cronfeld> AAAAAAAAArghh 25 blokke!!! Jeg startede med ca 78 og er nu 76-77kg. Så jeg er ikke stor, og 17 blokke er en "medium male" - på den anden side føler jeg mig ofte sulten. Jeg vejer ikke konsekvent maden.

Kender du et block chart der ikke er i amerikanske mål, men danske/ europæiske vægte?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Cronfeld> AAAAAAAAArghh 25 blokke!!! Jeg startede med ca 78 og er nu 76-77kg. Så jeg er ikke stor, og 17 blokke er en "medium male" - på den anden side føler jeg mig ofte sulten. Jeg vejer ikke konsekvent maden.

Kender du et block chart der ikke er i amerikanske mål, men danske/ europæiske vægte?

Desværre ikke - jeg har personligt valgt at droppe alt deres block snak, omegne dem til gram og så konsekvent veje al maden. Det andet virker for unøjagtigt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 5.8.8

Opv.: 3x10 KB sn@24, 3x8 pullups, 3x10 dips, 3x6 evil wheel

WOD

5x5 squat@100

Jeg er IKKE tilfreds med vægten. Jeg føler nærmest jeg går nedad i styrke. På den anden side stinker min teknik i squat. Min kone er god til at råde ad mig, og korrigere min teknik, specielt huske på at holde mave og lænd, hovedet oppe samt få hoften med. Og så er hun god til at motivere (kridtlussinger på den gode måde).

Må nok acceptere at køre en periode med fokus på teknikken. Det har jeg vist også besluttet mig til tidligere...

Noget andet er, at jeg forsøger at holde Zone diæt. Jeg tror jeg taber fedt, men jeg taber også muskler, den samlede vægt er for nedadgående. Jeg har sat det op til en 17blok diæt, men spørgsmålet er om jeg enten overvurderer portionerne (i.e. spiser for lidt) eller har overvurderet diæten samlet, altså at jeg burde gå efter 19 blokke???

Min squatstyrke er også nedadgående for tiden - belastende! Men hvor slemt er det? Hvad vil du skyde din 1 RM til?

Link to comment
Share on other sites

Cronfeld> Du bruger med andre ord blokkene, blot omregnet til gram? Eller sammensætter du din kost anderledes?

DBM> Heey :bigsmile: Jeg vil tro min 1RM er 120, i hvert fald hvis det skal være til godkendt dybde. Da jeg maxede 140 med JSC som spotter vejede jeg vel små 12kg mere end idag, såehhh :tongue: Jeg har bare en klar følelse af at blive svagere. På den anden side fokuserer jeg mere nu på korrekt teknik, for så på sigt at blive bedre, men om jeg nogensinde bliver det, er en anden snak. Der er hele tiden noget forklarmigrøv der er årsagen til, at jeg alligevel ikke kan blive stærkere...

Onsdag 6.8.8

Kom sent hjem pga møder, sen aftensmad, så det blev til lidt paniktræning her til aften. JEg træner ellers af princip helst ikke efter aftensmad, men der var intet valg.

Ingen opvarming, lige på

WOD

21 KB snatch@24 (h/v self)

42 strict pullups

15 snatches

30 pullups

9 snatches

18 pullups

Alle pullups stricte, men alle kørt som singles med 1-2 sek pause imellem

Tog ikke tid

---godt mør i arme. Største problem er dg smerter i håndfladerne, ikke vabler, smerter :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share