Crossfit


Dochylle
 Share

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du skal nok bare spise lidt flere kartofler..

Jamen så får han vægten op, men det var vist ikke liiige det Cronfeld mente... :innocent:

JSC> Hun er så sød. Jeg gad simpelthen ikke, og lå og led på sofaen. Så bad jeg hende om at bede mig om at træne. Så begyndte hun at svine mig til, og kalde mig navne, og bede mig træne så jeg kunne være en ordentlig far for Birk.

:w00t:

OK, så rejste jeg mig og gik i garagen...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 03.09.08

Opv. 2 el 3 nu kan jeg ikke huske det ( :cry: )x10 KB snatches@24

3x8 pullup, 3x10 dips, 3x6 evil wheel (knæ)

Jeg skal have lært kipping pu - lige nu er det hårdere end alm strict p-ups?

WOD

5x3 squat @100.

Filmede min squat med mit nye HDD videokamera :crazy: squat stilen er ringe. Jeg kommer rimeligt ned, men knævandringen er enorm, og min ryg er næsten vandret...Må øve og øve.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
DHL igår 5K T 21:59

Samme tid som sidst år :mad: men jeg har ikke trænet regelmæssigt de seneste uger pga rejser, og pga trafik mistede jeg nogle dyrbare sek til sidst i løbet. Men 22min er ok for nu.

Det er da en helt fin tid, især in mente hvor svært det sikkert var at komme frem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have haft ret ondt i knæ og hofte efter DHL i torsdags fik jeg taget mig samme til lidt træning idag;

opv: 5x5 OH squat@50

herefter 10 singles jump muscleups samt lidt leg i ringene i mit nye ringstativ :superman: :4thumbup: :w00t:

post-7634-1220815894_thumb.jpg

Tog naturligvis billedet i eftermiddag uden ringene (doooh). Der er ca 4m til den øverste stang.

Så en mini fight gone bad uden ro til sidst (glemte lige jeg kunne tage sumo dl hps med kun stang :dry: )

Fulgte tiden, men talte ikke reps :innocent:

altså 3 runder a 1 minut af hver:

wall ball 8kg

Sumo DL hi pulls 35kg

box jumps

push presses 35kg

puha, den er liidt hård.

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

WOD idag: 3K løb.

Gik efter 12 miin, men det kunne jeg ikke holde, så det blev 13:35 fordi jeg lagde for hårdt ud :mad:

Nå men det gav mig en Cooper test på 2,7 hvilket er et kondital på 48,5 /ilt på 3,82. Det rækker til "højt". Målet må klart være at komme i kategorien "meget højt" kondital. Det havde jeg klaret med 150m længere på Cooperen. Det skulle ikke være umuligt :smile:

Desværre føles det som om DHL'en i torsdags gav grobund for en højresidig sub/peritrokantær bursit - altså irritation i en slimsæk lige under det store knoglefremspring på højre lårbensknogle lige under hoften.

:crazy: FUUUUCK

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige forsøgt mig med lidt hovedregning, og muligvis er jeg galt på den - men det ser altså for mig ud til, at du løber med hurtigere km-tider på DHL (5 km med levende forhindringer), end du gør, når du giver den gas på en 3'er uden sinkende elementer. Er du sikker på distancen?

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge> Nej det er sådan set rigtigt nok. På 5K'en løb jeg 4:23, igår 4:27 i snit. Jeg lagde for hårdt ud igår, så jeg var nødt til at gå flere gange. Jeg gik efter et tempo på 4 rent, og det er simpelthen for hurtigt på den distance. Hvis jeg havde sat tempoet på 4:15 kunne jeg måske have holdt hele vejen på de 3K.

Begge distancer løbet med Garmin 305 GPS. Distancen igår pre-opmålt på MOLs ruteopmåler.

Link to comment
Share on other sites

Onsdags WO

Uden opvarmning: 5 runder max reps dips, bw strict pullups og bw squat (80kg).

Føj. I øvrigt så få reps jeg slet ikke vil ind på det.

Tæt tæt på pukie...

Torsdags WOD

Uden opvarming. Hero WO efter eget valg. Jeg valgte "Jason" fordi den træner både over- og underkrop så fint;

100 squats

5 Muscleups

75 Squats

10 MUs

50 SQ

15 MUs

25 SQ

20 MUs.

Alle MUs med hop, ringene fra 2m til øjenhøjde. Alle MUs singles. De første 100 squats var hårde, men derefter var det ikke slemt fordi MUs tog så lang tid at gennemføre. Tiden. Den snakker vi ikke om. Men en virkelig fed WO, i bar mave, udenfor i dejligt vejr.

Hvem der bare boede et sted med godt vejr i længere tid af året :cool:

Link to comment
Share on other sites

Sprang WOD over igår, og tog en VL dag idag, fuld VL Dan John dag. Det er ret lang tid siden, så teknikken begynder at halte.

Jeg har endelig fået fat på Drechslers "Weightlifting Dictionary" - men har dog ikke fået læst i den endnu :dry:

VL træning:

Burgener WU

8x2 snatches; 40,45,50,50,50,50,50,50

Rent faktisk var det nok mere power snatch, dvs jeg vendte ikke ned under stangen, men trak den nærmest helt op. Det er jo egentlig fint nok nu, men rent teknisk kommer jeg ikke til at løfte tungt hvis jeg ikke retter op på det.

Clean Jerk 8 singles 70,75,77,77,77,77,77,70

Næstsidste sæt var jeg ved at tabe stangen i bunden, og kom skævt op, så jeg tog vægten af til sidste sæt så jeg ikke vill risikere at komme til skade. Men det er i forvejen PR op clean med jerk.

77,5 er BW!!

Det var ikke splitjerk men squat jerks, fordi jeg aldrig har trænet split jerks.

Ikke helt power cleans, men jeg kunne helt klart godt blive bedre teknisk, altså til at vende stangen og trække mig ned under den istedet for at trække den op til mig.

Front squat 5x5 50,55,55,55,55, fokus på teknik, opspænd og knævandring. fokus på at holde vægten midt over foden og trykke op med lår og baller istedet for knæene.

pres fra fronten 5x5@50 ok, men presset på sidste rep.

God træning idag. kunne stadig godt tænke mig at træne lidt mere VL. Der er jo en del VL i CF programmet, men fordi jeg træner det hjemme hvor udstyret ikke er i top, bliver det ikke helt optimalt VL træning, desværre.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i det formidabelt gode vejr :4thumbup:

Opv.: 3x10 KB snatch@24, 3x8 strict pu, 3x10 dips, 3x5 windmills @24

WOD

The Chief:

5 runder á 3 min med 1 min pause af 3reps 60 kg power cleans, 6 pushups, 9 squats.

Det var max antal runder på 3 min. Jeg kunne kæmpe mig igennem 3 runder i alle 5 ture. Puha, den er rimeligt hård :superman: men god

Link to comment
Share on other sites

Mandag WO 15sep08

Den skal lige have en skalle denne uge, inden min foreløbigt sidste rejse til USA i lange tider; på lørdag. Skifter job, så fremover bliver der ikke så mange eksotiske rejser :dry: Til gengæld er der mere tid til familien :bigsmile:

opv: 3x5 OH squat @50. Kommer efterhånden rigtigt godt ned i OHen - så det med at den opbygger smidighed i bunden er bestemt korrekt. Det er en helt suveræn øvelse. :superman: dips, rope pullups og lidt evil wheel.

Herefter Fran

T 7:39 thrusters as Rxed (40kg), dog var pullups de mest elendige kipping jeg har "set". Jeg har slet slet ikke teknikken endnu.

Jeg forsøgte at kippe ved at stå på en kasse, men jeg har slet ikke fornemmelse af at få power med fra hoften. Det er som om jeg gør det modsat så jeg hiver nedaf istedet for t hjælpe mig opad :mad:

Nå men god dag alligevel. Imorgen må jeg nok droppe træning fordi jeg kommer sent hjem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har langt om længe fået fat i Drechslers "Weightlifting encyclopedia" :4thumbup:

post-7634-1221500797_thumb.jpg

Hver gang jeg har slået den op på de bogpriser.dk findes den på alle boghandlere, men ingen kan levere den når det kommer til stykket. Heldigvis kan den købes direkte hos forlaget :w00t:

Det er små 700 sider tekst - stort set ingen billeder. Og så er det med alle detaljerne, som feks en hel side om hvad man skal pakke i sin træningstaske. For ikke at tale om hvordan selve tasken skal se ud, hvor mange rum der skal være osv osv osv gaaaaab.

Nå men, man skal ifølge Drechsler huske toilet papir. :w00t: Af flere grunde

1) Hvis man pludselig får trang under træningen, for ikke at tale om

2) hvis man pludselig får trang under konkurrence, eller allerværst,

3) hvis man får trang og opdager der ikke er mere papir på toilettet. Hvis man ydermere er i udlandet, kan man blive tvunget til at arbejde med tyndt og u-blødt papir. Ikke noget for sarte VL bagender.

:4jumpy: :4jumpy: :4jumpy:

N, men den ser rigtigt god ud, glæder mig til at læse i den.

Link to comment
Share on other sites

De manchetknapper er for fede! Var det herfra http://stores.ebay.co.uk/GTR-Gifts-to-Remember ?

Der kom en ny VL bog for ikke så længe siden. Det kan være den også har interesse:

Lidt diskussion om den: http://www.fortified-iron.com/forum/index....topic=235040794 (kræver en bruger)

Anmeldelse: http://www.bodyrecomposition.com/blog/2008...hletes-coaches/

"Simply the best book available on Olympic weightlifting. It took me years to acquire the information included in this book. Greg has ... compiled in one book the current accepted views and practices of today's elite lifters and coaches."

—Don Weideman, Vice President - Pacific Weightlifting Association

“Without a doubt the best book on the market today about Olympic-style weightlifting. If I were teaching a college class, this would be the book I would have all my students buy.”

-Mike Burgener, USA Weightlifting senior international coach

“I have purchased dozens of books over the past fifteen years on topics ranging from martial arts to elements of gymnastics and weightlifting. Most contain some useful information; however, few make the yearly cut when I weed through my bookshelf to make room for new material. Why? I can't look back at these books, year after year and find something new every time I open the page. This is not the case with Olympic Weightlifting: A Complete Guide for Athletes & Coaches. Everett’s book is unique in that it is concise, yet thorough. Anyone from a raw beginner to the elite level competitor will find something new in this book every time they open its pages. Everett’s strengths are his attention to detail and intelligent, accessible progressions. You will love this book, and it will never end up at the used bookstore.”

—Robb Wolf, NorCal Strength & Conditioning

Link to comment
Share on other sites

Torsdags wo:

opv Burgener WU, 3 runder 10 OH squat@20, 8 strict pullups, 10 dips, 10 crunches

WOD

30 Clean & Jerks, nogle var dog mere power cleans. All @ 60 kg.

Svært at udføre i nærmest totalt mørke i carporten :blink:

ellers god wo

Hey, fedt at se du giver den gas og følger WOD fra com.

I "Grace" er det tilladt at cleane som du vil, og jerke som du vil. Eneste krav er skiverne rør gulvet før hver rep, og at arme og ben er strakte i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share