Beholde Muskler og tabe fedt


Benjamin*
 Share

Recommended Posts

er for et par måneder siden begyndt at træne igen efter et par års pause, havde lige et hus der skulle sættes istand og manglede derefter lysten til at træne.

efter lidt over en måneds træning har jeg taget ca ½kg på, men iflg målinger har jeg taget 3 kg muskel på og tabt 2.5 kg fedt, dette er moderate tal da jeg primært har fokus på træning af mine led, er hypermobil i en stor del af mine led, og prioiriterer holdbarheden over styrken.

det jeg har gjort er uden at være fanatisk at skære unødvendige kulhydrater væk, dvs stort set alt brød, og store dele af den pasta og ris jeg tidligere spiste, har tilgengæld kørt meget op på grøntsager og kød, spiser hver dag så jeg føler mig mæt, og er ikke så nervøs for at tage et stykke chokolade eller lignende.

mit mål er nu hvor jeg er kommet godt i gang at skære yderligere ned, dvs passe mere på med slik og lignende og sørge for hele tiden at have en grøntsag eller noget frugt jeg kan tage i stedet... vil i den nærmeste tid også regne yderligere på mit stofskifte iflg motion onlines beregning ligger jeg mellem 5500 og 6000 kcal om dagen, og mit mål er nu at komme ned omkring at indtage 4500 kcal eller mindre.

spørgsmålet er om det er for optimistisk et mål, har ikke lyst til at rende rundt og være sulten hele tiden for så ved jeg jeg bryder "reglerne" og snyder, nogen gode råd mht det ?

mht gaine muskel masse og forbrænde fedt, hvorfor skulle det være umuligt at gøre begge dele ? det er da gået udemærket for mig... omend ikke med lynets hast. håber yderligere kostomlægning vil hjælpe på det

nåh ja og så har jeg stort set skåret fedt ud af min diet, dvs kyllinge bryst og grønt, en sjælden gang en ret hvor jeg bruger bacon som eneste fedtstof til at stege i. og ellers aldrig mere end en spiseske veg. olie til at stege i. det virker... for mig.

Link to comment
Share on other sites

mht gaine muskel masse og forbrænde fedt, hvorfor skulle det være umuligt at gøre begge dele ? det er da gået udemærket for mig... omend ikke med lynets hast. håber yderligere kostomlægning vil hjælpe på det

Det er heller ikke umuligt, men svært, og det tager lang tid.

nåh ja og så har jeg stort set skåret fedt ud af min diet, dvs kyllinge bryst og grønt, en sjælden gang en ret hvor jeg bruger bacon som eneste fedtstof til at stege i. og ellers aldrig mere end en spiseske veg. olie til at stege i. det virker... for mig.

Det er godt, at du fjerner alt fedt fra mejeriprodukter og kød, men du SKAL have noget sundt fedt. Gode fedtkilder er fx: Avokado. fed fisk, nødder og solsikke- og rapsolie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share